شرایط و ضوابط عمومی

وب‌سایت بلو تریپ طبق قوانین جمهوری اسلامی ایران، قوانین مرتبط با جرائم اینترنتی و مجموعه‌ی قوانین و مقررات تجارت الکترونیکی فعالیت می‌کند.

خدمات و محتـوای عرضه شده توسط وب‌سـایت بلو تریپ جهت استـفاده‌ در این وب‌سـایت تولید می‌شوند. هر گونه سوءاستفـاده از اطلاعات، متن‌ها، عکس‌ها، نقشه‌ها، طرح‌ها، لوگو و… از این وب‌سایت پیگرد قانونی دارد و هیچ فرد حقیقی یا حقوقی اجازه‌ی سوء استفاده از مطالب این وب‌سایت را ندارد. ذکر مطالب این وب‌سایت در اینترنت، تنها با ذکر نام و نشانی اینترنتی وب‌سایت بلو تریپ و لینک به مطلب ذکر شده مجاز است و در رسانه‌های کاغذی، با کسب اجازه‌ی کتبی از مسئولان وب‌سایت.

اطلاعات شخصی کـاربران در بلو تریپ کاملاً محرمانه اسـت. بلو تریپ تـمام تـلاش خود را برای محـافظت از اطلاعات شخصی کاربران می‌کند. لـذا جهت حفظ حریم اطلاعات شخصی کاربران، کاربر باید تعهد بدهد تا عامل تلاش جهـت هک کردن هر گونه اطلاعات موجود در سـایت نبوده و هیچ‌گونه معاونت و یا مشارکتی با اشخاص حقیقی و یا حقوقی در این امر نداشته باشد. ضمناً کاربر تعهد می‌دهد که هر گونه اطلاع از توسل به هک کردن اطلاعات توسط شخص و یا موسسه‌ی دیگر را در اسرع وقت به مدیریت سایت بلو تریپ اطلاع دهد.

تنها دارنده نام کاربری و رمز عبور، مشتری است. مسئولیت استفاده و حفاظت از رمز عبور و نام کاربری به عهده ی مشتری بوده و نیز هرگونه دریافت سفارش خدمات و پشتیبانی از طریق آن نام کاربری و رمز عبور صورت میگیرد.
کاربران متعهد می‌شوند که اطلاعات خود را هنگام ثبت‌نام و رزرو به صورت صحیح در وب‌سایت وارد کنند. در صورت ورود اطلاعات ناقص یا نادرست، مسئولیت عواقب بعدی این عمل بر عهده‌ی کاربران خواهد بود.

کاربران با ثبت نام یا جستجوی محصول در وب‌سایت یا اپلیکیشن بلو تریپ تمایل خود را برای دریافت پیشنهادات بلو تریپ در قالب پیامک، ایمیل و پوش نوتیفیکیشن اعلام کرده‌اند.

کاربر متعهد می‌شود هرگونه تغـییر در مشـخصـات فردی خود را در اسـرع وقت در وب‌سایت بلو تریپ اصلاح نماید. در غیر این‌صـورت این وب‌سایت هیچ مسئولیتی در قبـال تبعات ناشی از عدم صحت اطلاعات موجود نخواهد داشت.
وب‌سایت بلو تریپ به فروش اینترنتی بلیط هواپیما می‌پردازد و در قبال شرایط، کنسلی، تاخیر یا تعجیل پرواز مسئولیتی را بر عهده نخواهد داشت.

هرگونه سوء استفاده از نام بلو تریپ، سایت اینتـرنتی بلو تریپ، مکاتبه از طرف بلو تریپ و یا استـفاده از نام های مشابه که شبهه مشابهت و تطابق را ایجـاد نمـاید ممنوع بوده از طـریق شـکایت به مـراجع قانونی ذی‌صلاح، دادگاه‌های رسیدگی به جرائم اینترنتی در داخل و یا خارج از کشور و نیز اطلاع‌رسانی به سرویس دهندگان و سرویس گیرندگان اینترنتی قابل پیگرد خواهد بود.

وب‌سایت بلو تریپ اطلاعات شخصی کاربران را با هیچ مجموعه‌ی دیگری به اشتراک نخواهد گذاشت و مراجع ذی‌صلاح فقط در صورت موارد مصرح در قانون، امکان استفاده از این اطلاعات را خواهند داشت.

هرگونه استخراج و استفاده از اطلاعات و نتایج جستجوی پروازها و قطارها در سایت بلو تریپ، شامل نام ایـرلاین‌ها، شماره و نوع و ساعت و قیمت پروازها و قطارها یا اطلاعات مربوط به مقایسه یا خرید، به هر طریق اعم از استـخراج دستی، ربات، کراولر و غیره، و انتشار آن به هر شکل اعم ارائه روی صفحات وب، شبکه‌های اجتماعی، پیام‌رسان‌های موبایلی، رسانه‌های چاپی و دیجیتال و غیره، بدون اجازه‌ی کتبی از مدیریت بلو تریپ ممنوع است و پیگرد قانونی را به دنبال خواهد داشت.

کاربران می توانند برای ارتباط با مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا به آدرس پستی تهران، خیابان مطهری، بعد از تقاطع قائم مقام فراهانی، روبروی خیابان سرافراز، پلاک ۳۳۰ مراجعه کنند. همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا رجوع کنند.

 


قوانین باشگاه مشتریان

باشگاه مشتریان بلو تریپ مشتمل بر خدماتی است که این وب‌سایت برای تقدیر از مشتریان خود ارائه می‌کند. همواره در این صفحه می‌توانید جزئیات خدمات قابل ارائه و نحوهٔ کسب امتیاز و … را مشاهده کنید.

نحوهٔ اجراء و ارائهٔ خدمات در باشگاه مشتریان بلو تریپ مطابق با شرایط و قوانین زیر است:

هرچند وب‌سایت بلو تریپ همواره خود را متعهد به ارائه باکیفیت‌ترین خدمات به مشتریان می‌داند ولی تصمیم گیری در خصوص برقراری باشگاه مشتریان بلو تریپ و یا تغییر در فرآیند این خدمات به طور کامل در اختیار بلو تریپ بوده و این مجموعه در هر زمان می‌تواند نسبت به خاتمه، تعلیق و یا تغییر در ارائه این خدمات اقدام نماید. بدیهی است هیچ یک از مشتریان نسبت به هر یک از این اقدامات هیچ اعتراض و یا مطالبه‌ای نخواهد داشت.

امتیازات موجود در حساب کاربران بلو تریپ، غیر قابل واگذاری و خرید و فروش بوده و می‌بایست توسط دارندهٔ اعتبار و در راستای قوانین و مقررات مورد استفاده قرار گیرد. در غیر اینصورت هرگونه مسئولیت حقوقی و کیفری ناشی از خرید و فروش آن بر عهدهٔ عامل خرید یا فروش خواهد بود و بلو تریپ در این خصوص هیچگونه مسئولیتی نخواهد داشت.

در صورت تشخیص هرگونه تقلب در کسب امتیاز باشگاه مشتریان و یا هرگونه سوء استفاده احتمالی دیگر از این خدمات، بلو تریپ مختار است با و یا بدون اخطار قبلی حساب کاربر خاطی را مسدود نموده و یا امتیازات کسب شده را به طور کلی لغو و یا کاهش دهد.

مرجع تشخیص تقلب و سوء استفاده کاربران از خدمات باشگاه مشتریان، بلو تریپ بوده و کاربران حق هرگونه شکایتی در خصوص تشخیص بلو تریپ را از خود ساقط می‌نمایند.

شرایط و ضوابط عمومی

وب‌سایت بلو تریپ طبق قوانین جمهوری اسلامی ایران، قوانین مرتبط با جرائم اینترنتی و مجموعه‌ی قوانین و مقررات تجارت الکترونیکی فعالیت می‌کند.
خدمات و محتـوای عرضه شده توسط وب‌سـایت بلو تریپ جهت استـفاده‌ در این وب‌سـایت تولید می‌شوند. هر گونه سوءاستفـاده از اطلاعات، متن‌ها، عکس‌ها، نقشه‌ها، طرح‌ها، لوگو و… از این وب‌سایت پیگرد قانونی دارد و هیچ فرد حقیقی یا حقوقی اجازه‌ی سوء استفاده از مطالب این وب‌سایت را ندارد. ذکر مطالب این وب‌سایت در اینترنت، تنها با ذکر نام و نشانی اینترنتی وب‌سایت بلو تریپ و لینک به مطلب ذکر شده مجاز است و در رسانه‌های کاغذی، با کسب اجازه‌ی کتبی از مسئولان وب‌سایت.
اطلاعات شخصی کـاربران در بلو تریپ کاملاً محرمانه اسـت. بلو تریپ تـمام تـلاش خود را برای محـافظت از اطلاعات شخصی کاربران می‌کند. لـذا جهت حفظ حریم اطلاعات شخصی کاربران، کاربر باید تعهد بدهد تا عامل تلاش جهـت هک کردن هر گونه اطلاعات موجود در سـایت نبوده و هیچ‌گونه معاونت و یا مشارکتی با اشخاص حقیقی و یا حقوقی در این امر نداشته باشد. ضمناً کاربر تعهد می‌دهد که هر گونه اطلاع از توسل به هک کردن اطلاعات توسط شخص و یا موسسه‌ی دیگر را در اسرع وقت به مدیریت سایت بلو تریپ اطلاع دهد.
تنها دارنده نام کاربری و رمز عبور، مشتری است. مسئولیت استفاده و حفاظت از رمز عبور و نام کاربری به عهده ی مشتری بوده و نیز هرگونه دریافت سفارش خدمات و پشتیبانی از طریق آن نام کاربری و رمز عبور صورت میگیرد.
کاربران متعهد می‌شوند که اطلاعات خود را هنگام ثبت‌نام و رزرو به صورت صحیح در وب‌سایت وارد کنند. در صورت ورود اطلاعات ناقص یا نادرست، مسئولیت عواقب بعدی این عمل بر عهده‌ی کاربران خواهد بود.
کاربران با ثبت نام یا جستجوی محصول در وب‌سایت یا اپلیکیشن بلو تریپ تمایل خود را برای دریافت پیشنهادات بلو تریپ در قالب پیامک، ایمیل و پوش نوتیفیکیشن اعلام کرده‌اند.
کاربر متعهد می‌شود هرگونه تغـییر در مشـخصـات فردی خود را در اسـرع وقت در وب‌سایت بلو تریپ اصلاح نماید. در غیر این‌صـورت این وب‌سایت هیچ مسئولیتی در قبـال تبعات ناشی از عدم صحت اطلاعات موجود نخواهد داشت.
وب‌سایت بلو تریپ به فروش اینترنتی بلیط هواپیما می‌پردازد و در قبال شرایط، کنسلی، تاخیر یا تعجیل پرواز مسئولیتی را بر عهده نخواهد داشت.
هرگونه سوء استفاده از نام بلو تریپ، سایت اینتـرنتی بلو تریپ، مکاتبه از طرف بلو تریپ و یا استـفاده از نام های مشابه که شبهه مشابهت و تطابق را ایجـاد نمـاید ممنوع بوده از طـریق شـکایت به مـراجع قانونی ذی‌صلاح، دادگاه‌های رسیدگی به جرائم اینترنتی در داخل و یا خارج از کشور و نیز اطلاع‌رسانی به سرویس دهندگان و سرویس گیرندگان اینترنتی قابل پیگرد خواهد بود.
وب‌سایت بلو تریپ اطلاعات شخصی کاربران را با هیچ مجموعه‌ی دیگری به اشتراک نخواهد گذاشت و مراجع ذی‌صلاح فقط در صورت موارد مصرح در قانون، امکان استفاده از این اطلاعات را خواهند داشت.
هرگونه استخراج و استفاده از اطلاعات و نتایج جستجوی پروازها و قطارها در سایت بلو تریپ، شامل نام ایـرلاین‌ها، شماره و نوع و ساعت و قیمت پروازها و قطارها یا اطلاعات مربوط به مقایسه یا خرید، به هر طریق اعم از استـخراج دستی، ربات، کراولر و غیره، و انتشار آن به هر شکل اعم ارائه روی صفحات وب، شبکه‌های اجتماعی، پیام‌رسان‌های موبایلی، رسانه‌های چاپی و دیجیتال و غیره، بدون اجازه‌ی کتبی از مدیریت بلو تریپ ممنوع است و پیگرد قانونی را به دنبال خواهد داشت.
کاربران می توانند برای ارتباط با مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا به آدرس پستی تهران، خیابان مطهری، بعد از تقاطع قائم مقام فراهانی، روبروی خیابان سرافراز، پلاک ۳۳۰ مراجعه کنند. همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا رجوع کنند.


قوانین باشگاه مشتریان

باشگاه مشتریان بلو تریپ مشتمل بر خدماتی است که این وب‌سایت برای تقدیر از مشتریان خود ارائه می‌کند. همواره در این صفحه می‌توانید جزئیات خدمات قابل ارائه و نحوهٔ کسب امتیاز و … را مشاهده کنید.
نحوهٔ اجراء و ارائهٔ خدمات در باشگاه مشتریان بلو تریپ مطابق با شرایط و قوانین زیر است:

هرچند وب‌سایت بلو تریپ همواره خود را متعهد به ارائه باکیفیت‌ترین خدمات به مشتریان می‌داند ولی تصمیم گیری در خصوص برقراری باشگاه مشتریان بلو تریپ و یا تغییر در فرآیند این خدمات به طور کامل در اختیار بلو تریپ بوده و این مجموعه در هر زمان می‌تواند نسبت به خاتمه، تعلیق و یا تغییر در ارائه این خدمات اقدام نماید. بدیهی است هیچ یک از مشتریان نسبت به هر یک از این اقدامات هیچ اعتراض و یا مطالبه‌ای نخواهد داشت.
امتیازات موجود در حساب کاربران بلو تریپ، غیر قابل واگذاری و خرید و فروش بوده و می‌بایست توسط دارندهٔ اعتبار و در راستای قوانین و مقررات مورد استفاده قرار گیرد. در غیر اینصورت هرگونه مسئولیت حقوقی و کیفری ناشی از خرید و فروش آن بر عهدهٔ عامل خرید یا فروش خواهد بود و بلو تریپ در این خصوص هیچگونه مسئولیتی نخواهد داشت.
در صورت تشخیص هرگونه تقلب در کسب امتیاز باشگاه مشتریان و یا هرگونه سوء استفاده احتمالی دیگر از این خدمات، بلو تریپ مختار است با و یا بدون اخطار قبلی حساب کاربر خاطی را مسدود نموده و یا امتیازات کسب شده را به طور کلی لغو و یا کاهش دهد.
مرجع تشخیص تقلب و سوء استفاده کاربران از خدمات باشگاه مشتریان، بلو تریپ بوده و کاربران حق هرگونه شکایتی در خصوص تشخیص بلو تریپ را از خود ساقط می‌نمایند.

شرایط قرارداد:

در صورت ورود اطلاعات ناقص یا نادرست، مسئولیت عواقب بعدی این عمل بر عهده‌ی کاربران خواهد بود.
ساعت تحویل اتاق های هتل به هنگام ورود ساعت 14 بعدظهر و تخلیه ساعت12 ظهر بوده که گردشگر موظف به رعایت آن می باشد ، در صورت تاخیر در تحویل اتاق پرداخت هزینه مازاد هتل بر عهده گردشگران است. ضمناً ساعت ورود و خروج هتل با توجه به قوانین هتل داری کشور مقصد می باشد و کارگزار موظف است این قوانین را برای مقاصد مختلف به اطلاع مسافر برساند

در اتاقهای دوتخته، تخت سوم از نوع سفری بوده که موقتا” در اتاق دو تخته گذاشته می شود.

تبصره اول: در صورتی که مسافر درخواست یک اتاق دو تخته برای 2 مسافر کمتر از 12 سال و یا 1 مسافر بزرگسال و یک مسافر زیر 12سال نماید مطابق قوانین هتل هر دو نفر به نرخ بزرگسال محاسبه می شود.

درهر اتاق دو تخته حداکثر 3 نفر بزرگسال (یک نفر با تخت سفری) و یک کودک زیر 5 سال بدون تخت اجازه اقامت خواهند داشت و در صورت درخواست مسافر برای رزرو اتاق کانکشن، سوئیت و یا هر نوع دیگری از اتاق که امکان اقامت بیش از 3 نفر را داشته باشد مسافر موظف به پرداخت هزینه مازاد خواهد بود.

گردشگران انفرادی به هنگام ثبت نام مشمول مقررات و نرخ استفاده از اتاق یک تخته می باشند که در صورت تحویل اتاق زودتر از موعد مقرر توسط گردشگر هیچ مبلغی به گردشگر مسترد نخواهد شد.

در خصوص امور مربوط به پروازهای هوایی با توجه به مقررات حمل و نقل هوایی که درتاریخ 12 اکتبر 1939 در قانون ورشو که به امضاء دولت ایران رسیده است و نیز اصلاحیه پیمان مزبور که در تاریخ 28 سپتامبر 1995 در لاهه تصویب گردیده و همچنین مقررات مربوط به سازمان هواپیمایی کشوری عمل خواهد شد.

در صورتی که گردشگر به هر دلیل برای سایر گردشگران یا سرپرست گروه (راهنمای تور) و یا راهنمایان محلی و کلا کسانیکه در اجرای گشت نقش داشته مزاحمتی ایجاد نماید و یا مرتکب اعمال خلاف شئونات و قوانین جمهوری اسلامی ایران و یا کشور مربوطه گردند، سرپرست گروه موظف است بر حسب مورد تصمیم لازم را در خصوص این گردشگر اخذ نموده و مراتب را جهت ثبت موضوع به کارگزار گزارش نماید.

کارگزار در خصوص عدم صدور یا تاخیر در صدور روادید از سوی سفارتخانه ها برای هیچ یک از گردشگران مسئولیت نداشته و چنانچه گردشگران به صورت گروهی ثبت نام نموده و به دلایلی سفارتخانه ها مربوطه از صدور روادید برای هر یک از آنان ممانعت به عمل آورد یا با تاخیر روادید گردشگر از سوی سفارت صادر شود سایر گردشگرانی که ویزای آنها آماده گردیده است می بایست از گشت استفاده نمایند که درصورت اعلام انصراف گردشگری که ویزای آنها اخذ شده میبایست کل هزینه تور را طبق این قرارداد در حق کارگزار پرداخت نمایند.

تبصره دوم: در خصوص بستگان درجه یک (پدر، مادر، همسر و فرزندان مجرد) که روادید یکی از آنها توسط سفارت صادر نگردیده یا با تاخیر صادر شده باشد و تقاضای کنسل نمودن تور را داشته باشد میبایست هزینه روادید و دو شب اقامت در هتل به همراه جریمه کامل ابطال بلیط را در حق کارگزار پرداخت نماید و در خصوص افرادی که رابطه نسبیت ندارند و موفق به اخذ ویزا نشده اند یا با تاخیر ویزای آنها صادر شده باشد هزینه تور میبایست از سوی گردشگر در حق کارگزار پرداخت و تسویه کامل شود.

در صورت تغییر ساعت پرواز یا هر گونه تغییر در برنامه پروازی و یا ظرفیت پرواز، روز پرواز، تغییر و جابه جایی هتل و کلا مشکلاتی که در اجرای گشت حادث گردد و از کنترل کارگزار خارج باشد، که سبب ابطال و یا تغییر برنامه گشت شود ، مسئولیتی متوجه کارگزار نبوده و گردشگر می بایست مقدمات سفر خود را جهت استفاده از تور با شرایط ایجاد شده فراهم نماید و عازم سفر گردد.

در صورتیکه هنگام ابطال تور توسط گردشگر ، روادید گردشگر اخذ شده باشد کارگزار می تواند نسبت به ابطال روادید مربوطه توسط مقامات سفارت صادر کننده روادید اقدام نماید و گردشگر موظف به پرداخت تمام خسارات تور اعم از هزینه ویزا، جریمه و هزینه های کامل بلیط و هتل در حق کارگزار می باشد. همچنین کارگزار می‌تواند درخصوص تورهایی که دارای ویزای یکبار ورود هستند و ویزا صرفا جهت شرکت در تور صادر شده است (استرالیا و اروپا و…)، پاسپورت مسافر را تا زمان ابطال ویزا نزد خود نگاه دارد و در صورتی که مسافر نیاز فوری به پاسپورت دارد با اعلام مکتوب مبنی بر ابطال ویزا می تواند پاسپورت خود را پس از ابطال ویزا دریافت دارد کارگزار موظف است نسبت به ابطال ویزای مسافر اقدام و پس از آن پاسورت را به مسافر برگرداند و مسافر حق اعتراض را در این خصوص از خود سلب می نماید.

در صورت بروز حادثه ای برای گردشگر در طول سفر بر اساس شرایط بیمه حوادث گردشگر تحت پوشش بیمه سفر می باشد و حق استفاده از امکانات بیمه را دارد و در این خصوص کارگزار هیچ مسئولیتی نخواهد داشت.

بیمه مسافرتی برای کلیه افراد بالای 60 سال حسب شرایط شرکت بیمه الزامی است ، که هزینه آن مجزا از این قرارداد از گردشگر اخذ می‌گردد.

انجام تغییرات لازمه در برنامه مسافرت و مسیر حرکت گشت ها و غیره بر حسب ضرورت تماماً در اختیار کارگزار و شرکت کارگزار خارجی در مقصد می باشد.

رعایت شئونات اسلامی در طول سفر از سوی تمام گردشگران الزامی است و همچنین گردشگر موظف به رعایت کلیه مقررات کشور مقصد می باشد لذا عواقب و مسئولیت ارتکاب هرگونه تخلف و تبعات داشتن داروها و یا هر نوع کالای دیگری که احیاناً در کشور مقصد غیر مجاز بوده بر عهده گردشگر است چنانچه از این بابت کارگزار جریمه ای پرداخت نماید می تواند با ارائه مستندات هزینه های انجام شده را از گردشگر مطالبه یا از محل ضمانت نامه گردشگر در این قرارداد برداشت نماید.

حفظ اثاثیه و اموال و مدارک شخصی به عهده گردشگر بوده و در صورت سرقت یا مفقود شدن و … هیچ نوع مسئولیتی متوجه راهنمای تور و یا کارگزار نخواهد بود و گردشگر حق هر گونه اعتراض را در این خصوص از خود سلب می نماید.

تبصره سوم: در صورت افزایش و یا تغییر نرخ حاصله در قیمت گشت اعم از افزایش نرخ بلیط، ویزا و سایر خدمات و هتل، گردشگر موظف به پرداخت ما به التفاوت اعلام شده به کارگزار حسب مستندات می باشد در صورت عدم پرداخت مبلغ مابه التفاوت از سوی گردشگر و تسویه آن کارگزار میتواند از تحویل مدارک سفر و ارائه خدمات تا تسویه کامل امتناع نماید.

ارائه ضامنتنامه بانکی معتبر بر حسب نیاز تورهایی که احتیاج به معرفی ضامن و یا ارائه ضمانتنامه بانکی معتبر دارد بالاخص در تورهایی که در حوزه شنگن انجام می‌گردد از سوی گردشگر الزامی بوده که میزان ضمانت نامه بانکی بر اساس شرایط فردی گردشگران از سوی کارگزار تعیین میشود که میبایست به کارگزار قبل از سفر و دریافت مدارک تحویل گردد و در صورت درخواست سفارتخانه مربوطه جهت انجام مصاحبه با گردشگر و انگشت نگاری به منظور صدور روادید، گردشگر باید با هماهنگی کارگزار در سفارتخانه ذیربط حضور یافته و در مصاحبه شرکت نماید و در صورت عدم حضور گردشگر و یا عدم ارائه مدارک کافی درخواستی از سوی سفارتخانه که منجر به عدم دریافت روادید گردد گردشگر متعهد به پرداخت تمام هزینه ها اعم از هزینه ویزا و جرایم کامل بلیط و هتل رزرو شده حسب اعلام کارگزار می باشد.

تبصره چهارم: در صورتیکه گردشگر از ارائه ضمانت نامه بانکی معتبر با میزان مبلغ درخواستی کارگزار امتناع و خودداری نماید کارگزار نه تنها می تواند از ارائه اصل پاسپورت و مدارک سفر گردشگر خودداری نماید بلکه گردشگر می بایست نسبت به پرداخت تمام هزینه های تور در حق کارگزار اقدام نماید و گردشگر با علم به این موضوع حق هرگونه اعتراض و اقامه دعوی بعدی را از خود سلب می نماید.

تبصره پنجم: در صورتیکه گردشگر کلیه مدارک مورد نیاز را به موقع تسلیم و بر اساس ضرورت نیز در وقت مقرر در سفارتخانه مربوطه حاضر و مراحل مختلف مصاحبه را انجام دهد ولی به هر علت، سفارت از صدور روادید وی خودداری نماید مسئولیتی متوجه کارگزار نبوده و گردشگر حق هیچگونه اعتراضی نداشته و کارگزار فقط موظف به استرداد وجه دریافتی پس از کسر 20 % هزینه ریالی تور و همچنین هزینه کامل بلیط صادر شده و کنسلی هتل (No Show) برای یک شب و هزینه ویزا به عنوان هزینه های انجام شده در حق گردشگر خواهد بود.

تبصره ششم: هر گردشگر می باید شخصاً به همراه پاسپورت خود پس از بازگشت از سفر بدواً به کارگزار مراجعه و مراتب بازگشت خود را اعلام نماید و سپس جهت دریافت تضمین سپرده شده لازم است با در دست داشتن اصل گذرنامه و تصویر صفحه مربوط به مهر ورود و خروج کشور مقصد مراجعه نماید لذا استرداد ضمانت نامه بانکی به گردشگر مستلزم اجرای کامل شرایط مندرج در این قرارداد می باشد.

در صورت اعلام تغییر تاریخ مصاحبه و انگشت نگاری از سوی سفارت مربوطه گردشگر می بایست در تاریخ جدید تعیین شده در سفارت حاضر و نسبت به ارائه مدارک مرتبط و انجام انگشت نگاری اقدام نماید و تغییر تاریخ وقت مصاحبه هیچ مسئولیتی را برای کارگزار ایجاد نمی نماید و دلیلی بر عدم انجام تعهدات قراردادی گردشگر نمی باشد.

گردشگر موظف است در ساعات اعلام شده، در برنامه های گشت شرکت نموده و در صورت عدم حضور به موقع به هنگام حرکت گشت، شخصا می بایستی هزینه های مربوطه را جهت پیوستن به گروه و ادامه برنامه گشت پرداخت نماید در غیر این صورت کارگزار هیچگونه مسئولیتی در این خصوص نخواهد داشت که مناط عدم حضور گردشگر در گشت ها گزارش راهنمای تور و یا کارگزار در مقصد می باشد.

چنانچه گردشگر ممنوع الخروج باشد و یا در بدو ورود به کشوری مقامات محلی از ورود او به کشور جلوگیری نمایند، گردشگر ملزم به پرداخت تمام هزینه گشت و تور می باشد و کارگزار هیچ مسئولیتی در خصوص ممنوع الخروج بودن یا ممنوع الورود بودن گردشگر ندارد و سر پرست تور فقط جهت بازگشت گردشگر به کشور همکاری می نماید و هیچ نوع مسئولیتی در این خصوص متوجه کارگزار نخواهد بود. اقامت در سالن ترانزیت تا زمان بازگشت و هزینه مربوطه تماماً به عهده گردشگر می باشد.

در صورتیکه برنامه ارائه شده توسط کارگزار در طول سفر عینا به اجرا گذاشته نشده، گردشگر مجاز است موارد را با ارائه دلایل مستدل به کارگزار اعلام نموده و پس از تایید دلایل ارائه شده از سوی کارگزار ،کارگزار موظف به جلب رضایت گردشگر می باشد و در صورت بروز اختلاف رای انجمن صنفی دفاتر سفر و گردشگری استان تهران به عنوان داور مرضی الطرفین لازم الاجرا می باشد.

چنانچه در برخی مقاصد در بدو ورود گردشگر به فرودگاه کشور مقصد , گذرنامه وی یا سایر مسافران گروه توسط مقامات ذیربط اخذ و نگهداری شود و هنگام مراجعت در فرودگاه به گردشگر عودت داده خواهد شد که در این خصوص هیچ مسئولیتی متوجه کارگزار نخواهد بود.

در صورتیکه در روادید صادره مدت زمان مشخصی جهت اقامت گردشگر پیش بینی شده باشد گردشگر متعهد می‌باشد قبل از اتمام مدت اعتبار ویزا به ایران بازگردد. چنانچه هر یک از مسافران این قرارداد ) گردشگر ( از بازگشت به کشور در تاریخ از پیش تعیین شده خودداری نمایند براساس این قرارداد گردشگر متعهد به پرداخت خسارت وارده به کارگزار می باشد و کارگزار میتواند خسارت خود را از محل تضمین ودیعه و ضمانت بازگشت که از طرف گردشگرد نزد کارگزار سپرده شده برداشت نماید. چنانچه مبلغ ضمانت یا ودیعه کمتر از میزان خسارت وارده از سوی گردشگر باشد یا گردشگر هیچ ضمانت و سپرده ای را ارائه نداده باشد کارگزار می تواند جهت مطالبه مابه التفاوت میزان خسارت افزایش یافته یا اصل خسارت وارده از طریق مراجع ذیصلاح قضایی اقدام نماید و گردشگر متعهد به پرداخت تمام خسارات در حق کارگزار می باشد.

گردشگر متعهد است در طول استفاده از خدمات قید شده در این قرارداد ،کلیه ضوابط اعلام شده از سوی کارگزار را رعایت و در صورت وارد نمودن خسارت به هتل ها، رستوران ها، اماکن و وسائل نقلیه و… شخصا مسئول پرداخت خسارت وارده می باشد و در صورت عدم تامین خسارت وارده، کارگزار مجاز به استفاده از تضمین گردشگر براساس مدارک مستند ارائه شده از سوی شرکت کارگزار خارجی در مقصد می باشد.

هر نوع هزینه اضافی هنگام اجرای گشت که در برنامه تور پیش بینی نشده باشد اعم از ورودیه های تور و … تماما بر عهده گردشگران می باشد که می بایست نسبت به پرداخت آن اقدام نمایند در غیر این صورت گردشگر هیچ حقی در استفاده از آن برنامه ها را ندارد.

در صورت انصراف کتبی گردشگر از همراهی تور تا یک ماه قبل از پرواز معادل 20 % قیمت کل تور و از یک ماه تا سه هفته قبل از پرواز معادل 30% قیمت کل تور و از سه هفته تا 72 ساعت قبل از پرواز 50% قیمت کل تور و در کمتر از 72 ساعت قبل از پرواز معادل70% قیمت کل تور به عنوان جریمه از کل گشت کسر و مابقی وجوه به گردشگر پرداخت خواهد شد جرایم تعیین شده در این بند در خصوص تورهایی که به صورت غیر چارتر و شناوری از سوی کارگزار اجرا میشود قابل اعمال میباشد و مشمول تورهای چارتر نبوده و گشت های چارتر یا پروازهای چارتر مشمول پرداخت تمام هزینه های گشت طبق این قرارداد می باشد.

تبصره هشتم: در صورتیکه گردشگر در روز پرواز اقدام به کنسل نمودن تور بنا به هر دلیلی نماید یا در روز پرواز گردشگر NO SHOW شود هیچ مبلغی از این قرارداد از سوی کارگزار مسترد نمی‌شود و گردشگر می بایست تمام هزینه های تور را طبق این قرارداد در حق کارگزار پرداخت نماید و این قرارداد نبوده و گردشگر با قبول این موضوع حق هرگونه اعتراض و اقامه دعوی جرایم مندرج در این تبصره مشمول جرایم کنسلی بعدی را از خود سلب می نماید.
در خصوص ثبت نام گروهی فقط فردی که به نمایندگی از سوی گردشگران اقدام به ثبت نام و عقد قرارداد نموده مجاز به مراجعه به کارگزار جهت پیگیری، ابطال و یا دریافت وجوه پرداختی می باشد و سایر گردشگران در این خصوص مجاز به مراجعه به کارگزار نمی باشند. کارگزار موظف است تاریخ و شماره انصراف کتبی گردشگر را در دفاتر رسمی خود ثبت و تصویر آن را به گردشگر طرف قرارداد ارائه نماید و مناط اعتباری کنسلی تور، تاریخ ثبت درخواست کنسلی گردشگر در دفتر ثبت کارگزار می باشد در صورت عدم اعلام انصراف کتبی گردشگر کارگزار هیچ مسئولیتی در قبال گردشگر از بابت کنسلی و انصراف از تور ندارد و گردشگر متعهد به استفاده از خدمات تور و پرداخت کامل هزینه های تور در حق کارگزار می باشد و گردشگران این قرارداد با اعطا نمایندگی به خریدار (نماینده گردشگران) حق هر گونه اعتراض و اقامه دعوی بعدی را از خود سلب می نمایند.

در صورت کنسل نمودن تور یا پروازهای چارتر از طرف گردشگر ، بنا به هر دلیلی یا حادث شدن هر اتفاقی که باشد ، هیچ مبلغی از سوی کارگزار به گردشگر مسترد نمی شود و گردشگر با علم وآگاهی به این بند از قرارداد که گشت و پرواز چارتر می باشد ، این قرارداد را امضاء نموده و حق هرگونه اعتراض و اقامه دعوی بعدی را از خود سلب می نماید.

حضور گردشگر در پروازهای خارجی 3 ساعت قبل از پرواز در فرودگاه الزامیست. ضمنا تاریخ و ساعت پرواز مندرج در بلیطهای صادر شده از سوی کارگزار ملاک حضور گردشگران در فرودگاه می باشد.

در صورت تاخیر در صدور ویزای دبی، کارگزار مسئولیتی نداشته و گردشگر می بایست پس از دریافت ویزا مقدمات سفر خود را فراهم نماید و در صورت انصراف از سفر به دلیل تاخیر در صدور ویزا گردشگر باید هزینه ویزا و هزینه کامل بلیط صادره را به همراه هزینه یک شب NOSHOW هتل را در حق کارگزار پرداخت نماید.

در صورت رد شدن ویزا از طرف دولت امارات و یا سایر کشورها به هر علت که باشد، کارگزار در این خصوص مسئولیتی نداشته ولیکن گردشگر (خریدار) می بایست هزینه ویزا و هزینه کامل بلیط صادره را با توجه به نوع پرواز و هزینه یک شب NOSHOW هتل را حسب اعلام کارگزار در حق کارگزار پرداخت نماید.

در خصوص درخواست ویزای گروهی چین از طرف خریدار در سفرهای اختصاصی، مسئولیت بروز هر گونه اشکال مربوط به ورود و خروج اعضای گروه به عهده گردشگران می باشد.

چنانچه صدور ویزا و تحویل گذر نامه در آخرین لحظات زمان شروع سفر توسط سفارتخانه صورت پذیرد کارگزار هیچ مسئولیتی ندارد و گردشگران موظف به شرکت در گشت و استفاده از تور می باشند و در صورت انصراف , گردشگر می بایست کل هزینه تور را در حق کارگزار پرداخت نمایند.

نوع ویزا برای گردشگران در مسیر دبی به صورت توریستی می باشد و مدت اقامت این ویزا در امارات حداکثر 14 روز می باشد و گردشگر در صورت توقف اضافی، ضمن پاسخگویی به مقامات مربوطه میبایست جرایم متعلقه را نیز بصورت کامل در حق کارگزار پرداخت و تسویه نماید.

در صورتی که درخواست صدور ویزای گردشگر بدون پاسخ بماند و یا رد شود مشمول کنسلی بوده و پرداخت هزینه ویزا و بلیط با توجه به نوع پرواز و یک شب NOSHOW هتل و … تماماً بر عهده گردشگران می باشد.

کارگزار میبایست در صورتیکه روادید دارای شرایط خاصی از جمله مدت اقامت محدود یا مدت زمان معین برای ورود به کشور مقصد از تاریخ صدور روادید باشد را به اطلاع مسافر برساند و تصویر روادید را به تایید نماینده گردشگران رسانده و ضمیمه قرارداد نماید.

کارگزار در صورت ابطال پرواز از سوی ایرلاین موضوع این قرارداد هیچ مسئولیتی نداشته ولیکن کارگزار مساعی خود را جهت اعزام گردشگران با اولین پرواز بعدی به کارگرفته لذا تغییرات احتمالی نرخ پرواز مورد نظر با پرواز ابطال شده از سوی کارگزار قابل تعدیل خواهد بود که گردشگر متعهد به پرداخت آن می باشد در صورت عدم تمایل گردشگر به تغییر پرواز کارگزار موظف است وجوه دریافتی این قرارداد را پس از کسر هزینه ویزا و یک شب هزینه هتل به گردشگر مسترد نماید و مسافر با قبول این امر حق هر گونه اعتراض و اقامه دعوی را از خود سلب می نماید .
کارگزار متعهد است که خدمات تور مورد توافق را بطور کامل و دقیق انجام داده و در صورت وقوع هرگونه پیشامد غیر منتظره از قبیل جنگ، شورش، شرایط جوی و مشکلاتی که از کنترل کارگزار خارج بوده و سبب ابطال یا تغییر برنامه گشت یا مسافرت شود مسئولیتی متوجه کارگزار نخواهد بود.

در صورتیکه گردشگر در خارج از کشور مستقلا و خارج از برنامه گشت ارائه شده در این قرارداد نسبت به خریداری خدمات تورهای اختیاری اقدام و در آن شرکت نماید مسئولیت هزینه های پرداختی و شرایط اجرای تور اختیاری به هر نحوی که باشد تمام بر عهده گردشگر خواهد بود.

در خصوص استفاده از تورهای اروپایی در حوزه شینگن از آنجایی که ضوابط و شرایط صدور ویزا از سوی سفارت خانه مربوطه ارائه بلیط کانفرم شده و رزرو نهایی هتل گردشگران می باشد لذا گردشگر (خریدار) با آگاهی کامل از این امر قبول می نماید که کارگزار نسبت به صدور و خرید بلیط و کانفرم نمودن هتل جهت اجرای تور موضوع قرارداد اقدام نماید لذا در صورت عدم صدور روادید یا ریجکت شدن ویزا یا تاخیر در صدور ویزا بنا به هر دلیلی که از سوی سفارت انجام گردد کارگزار نه تنها مسئولیتی نداشته بلکه گردشگران )خریدار( موظف به پرداخت هزینه ویزا، هزینه کامل بلیط و NOSHOW هتل و … می باشد و گردشگر با امضاء این قرارداد حق هر گونه اعتراض و اقامه دعوی بعدی را از خود سلب می نماید.

آژانس متعهد به ارائه خدمات مندرج در این قرارداد به خریداران می باشد لذا در صورت تغییر و یا جابجایی هتل گردشگر در مقصد بعضا به صورت غیرقابل پیش بینی که از سوی کارگزار در مقصد انجام میگردد، در صورتی که گردشگر از خدمات هتل در نظر گرفته شده بجای هتل موضوع قرارداد استفاده و در آنجا اقامت نماید ، استفاده از خدمات هتل جدید به منزله قبولی تغییر هتل در مقصد از سوی گردشگر می باشد و گردشگر حق هر گونه اعتراض و اقامه دعوی بعدی را از خود تحت هر شرایطی از بابت تغییر و جابجایی هتل ساقط می نماید و کارگزار فاقد هرمسئولیتی از باب تغییر هتل می باشد.

گردشگر (خریدار) متعهد است هنگام تحویل مدارک با کارگزار تسویه حساب نماید و در صورت عدم تسویه کامل این قرارداد بنا به هر دلیلی که باشد کارگزار می تواند از تحویل مدارک سفر و روادید گردشگران و پاسپورت خودداری نماید و گردشگر با قبول این موضوع حق هر گونه اعتراض و اقامه دعوی بعدی را تحت هر شرایطی از خود سلب مینماید و مسئولیت کامل خسارت وارده بر عهده گردشگر می باشد.

در صورت خرید اشیاء قیمتی ، جواهرات ، عتیقه ، سنگ های قیمتی و … توسط گردشگر خارج از کشور مسئولیت این امر بر عهده گردشگر بوده و کارگزار و راهنمای تور هیچ مسئولیتی از بابت اصالت یا عدم اصالت اشیاء و لوازم خریداری شده توسط گردشگر را ندارند.

در صورتی که گردشگر از خدمات هتل تهیه شده از سوی کارگزار بنا به هر دلیلی استفاده ننماید یا در آن هتل اقامت ننماید کارگزار هیچ مسئولیتی در قبال تهیه هتل جدید برای گردشگر نداشته و ندارد و از این بابت هیچ هزینه یا وجهی به گردشگر مسترد نمی گردد و مسئولیت پرداخت تمام هزینه ها بر عهده گردشگر می باشد و گردشگران با علم به این موضوع حق هرگونه اعتراض و اقامه دعوی بعدی را از خود سلب می نمایند.

بار مجاز برای هر نفر طبق مقررات ایرلاین می باشد و در صورت اضافه بار هزینه اضافی در فرودگاه توسط مسافر باید پرداخت گردد.

تبصره نهم: در صورتیکه عقد و ارائه قرارداد از درگاه الکترونیکی یا به صورت اینترنتی تنظیم شده باشد اصل قرارداد می بایست با مهر و امضاء کارگزار برای گردشگر ارسال گردد و در صورت امضاء این قرارداد از سوی گردشگر به صورت اینترنتی باشد کلیه مفاد این قرارداد برای گردشگر لازم الاتباع می باشد .

منظور از «کارگزار» در تمام محتوای این قرارداد مجموعه «سفر آبی آسمان (Bluetrip.ir)» می‌باشد.

 


قوانین کنسلی تور:

لازم به ذکر است قوانین کنسلی که در ادامه ذکر شده مربوط به قرارداد استاندارد سازمان گردشگری است، ولی مجموعه سفر آبی آسمان خود را متعهد می‌داند فراتر از مسئولیت قانونی خود حداکثر همکاری را با مسافر در رستای تحمل حداقل ضرر داشته باشد.

 

در صورت انصراف کتبی گردشگر از همراهی تور تا یک ماه قبل از پرواز معادل 20% قیمت کل تور و از یک ماه تا سه هفته قبل از پرواز معادل 30% قیمت کل تور و از سه هفته تا72 ساعت قبل از پرواز 50% قیمت کل تور و در کمتر از 72 ساعت قبل از پرواز معادل 70% قیمت کل تور به عنوان جریمه از کل گشت کسر و مابقی وجوه به گردشگر پرداخت خواهد شد جرایم تعیین شده در این بند در خصوص تورهایی که به صورت غیر چارتر و شناوری از سوی کارگزار اجرا میشود قابل اعمال میباشد و مشمول تورهای چارتر نبوده و گشت های چارتر یا پروازهای چارتر مشمول پرداخت تمام هزینه های گشت طبق این قرارداد می باشد.

در صورتیکه گردشگر در روز پرواز اقدام به کنسل نمودن تور بنا به هر دلیلی نماید یا در روز پرواز گردشگر NO SHOW شود هیچ مبلغی از این قرارداد از سوی کارگزار مسترد نمی‌شود و گردشگر می بایست تمام هزینه های تور را طبق این قرارداد در حق کارگزار پرداخت نماید و این قرارداد نبوده و گردشگر با قبول این موضوع حق هرگونه اعتراض و اقامه دعوی جرایم مندرج در این تبصره مشمول جرایم کنسلی بعدی را از خود سلب می نماید.

در خصوص ثبت نام گروهی فقط فردی که به نمایندگی از سوی گردشگران اقدام به ثبت نام و عقد قرارداد نموده مجاز به مراجعه به کارگزار جهت پیگیری، ابطال و یا دریافت وجوه پرداختی می باشد و سایر گردشگران در این خصوص مجاز به مراجعه به کارگزار نمی باشند. کارگزار موظف است تاریخ و شماره انصراف کتبی گردشگر را در دفاتر رسمی خود ثبت و تصویر آن را به گردشگر طرف قرارداد ارائه نماید و مناط اعتباری کنسلی تور، تاریخ ثبت درخواست کنسلی گردشگر در دفتر ثبت کارگزار می باشد در صورت عدم اعلام انصراف کتبی گردشگر کارگزار هیچ مسئولیتی در قبال گردشگر از بابت کنسلی و انصراف از تور ندارد و گردشگر متعهد به استفاده از خدمات تور و پرداخت کامل هزینه های تور در حق کارگزار می باشد و گردشگران این قرارداد با اعطا نمایندگی به خریدار (نماینده گردشگران) حق هر گونه اعتراض و اقامه دعوی بعدی را از خود سلب می نمایند.

در صورت کنسل نمودن تور یا پروازهای چارتر از طرف گردشگر، بنا به هر دلیلی یا حادث شدن هر اتفاقی که باشد، هیچ مبلغی از سوی کارگزار به گردشگر مسترد نمی شود و گردشگر با علم وآگاهی به این بند از قرارداد که گشت و پرواز چارتر می باشد، این قرارداد را امضاء نموده و حق هرگونه اعتراض و اقامه دعوی بعدی را از خود سلب می نماید.
در خصوص بستگان درجه یک (پدر، مادر، همسر و فرزندان مجرد) که روادید یکی از آنها توسط سفارت صادر نگردیده یا با تاخیر صادر شده باشد و تقاضای کنسل نمودن تور را داشته باشد میبایست هزینه روادید و دو شب اقامت در هتل به همراه جریمه کامل ابطال بلیط را در حق کارگزار پرداخت نماید و در خصوص افرادی که رابطه نسبیت ندارند و موفق به اخذ ویزا نشده اند یا با تاخیر ویزای آنها صادر شده باشد هزینه تور میبایست از سوی گردشگر در حق کارگزار پرداخت و تسویه کامل شود.

در صورت تغییر ساعت پرواز یا هر گونه تغییر در برنامه پروازی و یا ظرفیت پرواز ، روز پرواز ، تغییر و جابه جایی هتل و کلا مشکلاتی که در اجرای گشت حادث گردد و از کنترل کارگزار خارج باشد ،که سبب ابطال و یا تغییر برنامه گشت شود ، مسئولیتی متوجه کارگزار نبوده و گردشگر می بایست مقدمات سفر خود را جهت استفاده از تور با شرایط ایجاد شده فراهم نماید و عازم سفر گردد.

در صورتیکه هنگام ابطال تور توسط گردشگر ، روادید گردشگر اخذ شده باشد کارگزار می تواند نسبت به ابطال روادید مربوطه توسط مقامات سفارت صادر کننده روادید اقدام نماید و گردشگر موظف به پرداخت تمام خسارات تور اعم از هزینه ویزا، جریمه و هزینه های کامل بلیط و هتل در حق کارگزار می باشد .همچنین کارگزار می‌تواند درخصوص تورهایی که دارای ویزای یکبار ورود هستند و ویزا صرفا جهت شرکت در تور صادر شده است (استرالیا و اروپا و…)، پاسپورت مسافر را تا زمان ابطال ویزا نزد خود نگاه دارد و در صورتی که مسافر نیاز فوری به پاسپورت دارد با اعلام مکتوب مبنی بر ابطال ویزا می تواند پاسپورت خود را پس از ابطال ویزا دریافت دارد کارگزار موظف است نسبت به ابطال ویزای مسافر اقدام و پس از آن پاسورت را به مسافر برگرداند و مسافر حق اعتراض را در این خصوص از خود سلب می نماید.

در صورتیکه گردشگر از ارائه ضمانت نامه بانکی معتبر با میزان مبلغ درخواستی کارگزار امتناع و خودداری نماید کارگزار نه تنها می تواند از ارائه اصل پاسپورت و مدارک سفر گردشگر خودداری نماید بلکه گردشگر می بایست نسبت به پرداخت تمام هزینه های تور در حق کارگزار اقدام نماید و گردشگر با علم به این موضوع حق هرگونه اعتراض و اقامه دعوی بعدی را از خود سلب می نماید.

در صورتیکه گردشگر کلیه مدارک مورد نیاز را به موقع تسلیم و بر اساس ضرورت نیز در وقت مقرر در سفارتخانه مربوطه حاضر و مراحل مختلف مصاحبه را انجام دهد ولی به هر علت، سفارت از صدور روادید وی خودداری نماید مسئولیتی متوجه کارگزار نبوده و گردشگر حق هیچگونه اعتراضی نداشته و کارگزار فقط موظف به استرداد وجه دریافتی پس از کسر 20 % هزینه ریالی تور و همچنین هزینه کامل بلیط صادر شده و کنسلی هتل (No Show) برای یک شب و هزینه ویزا به عنوان هزینه های انجام شده در حق گردشگر خواهد بود.

چنانچه گردشگر ممنوع الخروج باشد و یا در بدو ورود به کشوری مقامات محلی از ورود او به کشور جلوگیری نمایند، گردشگر ملزم به پرداخت تمام هزینه گشت و تور می باشد و کارگزار هیچ مسئولیتی در خصوص ممنوع الخروج بودن یا ممنوع الورود بودن گردشگر ندارد و سر پرست تور فقط جهت بازگشت گردشگر به کشور همکاری می نماید و هیچ نوع مسئولیتی در این خصوص متوجه کارگزار نخواهد بود. اقامت در سالن ترانزیت تا زمان بازگشت و هزینه مربوطه تماماً به عهده گردشگر می باشد.

در صورت رد شدن ویزا از طرف دولت امارات و یا سایر کشورها به هر علت که باشد ، کارگزار در این خصوص مسئولیتی نداشته ولیکن گردشگر (خریدار) می بایست هزینه ویزا و هزینه کامل بلیط صادره را با توجه به نوع پرواز و هزینه یک شب NOSHOW هتل را حسب اعلام کارگزار در حق کارگزار پرداخت نماید.

در خصوص درخواست ویزای گروهی چین از طرف خریدار در سفرهای اختصاصی، مسئولیت بروز هر گونه اشکال مربوط به ورود و خروج اعضای گروه به عهده گردشگران می باشد.

چنانچه صدور ویزا و تحویل گذر نامه در آخرین لحظات زمان شروع سفر توسط سفارتخانه صورت پذیرد کارگزار هیچ مسئولیتی ندارد و گردشگران موظف به شرکت در گشت و استفاده از تور می باشند و در صورت انصراف, گردشگر می بایست کل هزینه تور را در حق کارگزار پرداخت نمایند.

در صورتی که درخواست صدور ویزای گردشگر بدون پاسخ بماند و یا رد شود مشمول کنسلی بوده و پرداخت هزینه ویزا و بلیط با توجه به نوع پرواز و یک شب NOSHOW هتل و … تماماً بر عهده گردشگران می باشد.

کارگزار میبایست در صورتیکه روادید دارای شرایط خاصی از جمله مدت اقامت محدود یا مدت زمان معین برای ورود به کشور مقصد از تاریخ صدور روادید باشد را به اطلاع مسافر برساند و تصویر روادید را به تایید نماینده گردشگران رسانده و ضمیمه قرارداد نماید.

کارگزار در صورت ابطال پرواز از سوی ایرلاین موضوع این قرارداد هیچ مسئولیتی نداشته ولیکن کارگزار مساعی خود را جهت اعزام گردشگران با اولین پرواز بعدی به کارگرفته لذا تغییرات احتمالی نرخ پرواز مورد نظر با پرواز ابطال شده از سوی کارگزار قابل تعدیل خواهد بود که گردشگر متعهد به پرداخت آن می باشد در صورت عدم تمایل گردشگر به تغییر پرواز کارگزار موظف است وجوه دریافتی این قرارداد را پس از کسر هزینه ویزا و یک شب هزینه هتل به گردشگر مسترد نماید و مسافر با قبول این امر حق هر گونه اعتراض و اقامه دعوی را از خود سلب می نماید.

در خصوص استفاده از تورهای اروپایی در حوزه شینگن از آنجایی که ضوابط و شرایط صدور ویزا از سوی سفارت خانه مربوطه ارائه بلیط کانفرم شده و رزرو نهایی هتل گردشگران می باشد لذا گردشگر (خریدار) با آگاهی کامل از این امر قبول می نماید که کارگزار نسبت به صدور و خرید بلیط و کانفرم نمودن هتل جهت اجرای تور موضوع قرارداد اقدام نماید لذا در صورت عدم صدور روادید یا ریجکت شدن ویزا یا تاخیر در صدور ویزا بنا به هر دلیلی که از سوی سفارت انجام گردد کارگزار نه تنها مسئولیتی نداشته بلکه گردشگران (خریدار) موظف به پرداخت هزینه ویزا، هزینه کامل بلیط و NOSHOW هتل و … می باشد و گردشگر با امضاء این قرارداد حق هر گونه اعتراض و اقامه دعوی بعدی را از خود سلب می نماید.

 

منظور از «کارگزار» در تمام محتوای این قرارداد مجموعه «سفر آبی آسمان (Bluetrip.ir)» می‌باشد.