با قوانین عجیب اسپانیا آشنا شوید!

با قوانین عجیب اسپانیا آشنا شوید!

قوانین عجیب کشور اسپانیا را بشناسید!

شاید در کنار مراسم گاو بازی، رقص فلامینگو، کارناوال های مختلف، فستیوال های مختلف مثل توماتینا یا فستیوال گوجه فرنگی و غیره، برخی قوانین خیلی شوکه کننده باشد. با این حال در هر کشوری قوانین عجیب و غریب خاصی وضع شده که شاید برای خیلی از آنها دلیل قانع کننده یا حتی توجیه کننده ای هم وجود نداشته باشد. کسانی که قبلا به کشور اسپانیا سفر کرده باشند با این قوانین آشنایی دارند ولی کسانی که برای اولین بار می خواهند سفر کنند اطلاع داشتن از آنها خیلی مهم است چرا که در برخی موارد جریمه های سنگینی وضع شده است.

در ادامه به بررسی قوانین عجیب کشور اسپانیا می پردازیم تا بیشتر با قوانین سیستم پادشاهی آن آشنا شوید:

1- راه بردن چندین سگ خلاف قانون است: در اسپانیا برخلاف کشورهای دیگر نمی توانید هر تعداد سگ که خواستید با خود بیرون از منزل ببرید و برای آن محدودیت گذاشته اند. البته زیاد نگران نباشید چون این قانون شامل حال کسانی می شود که بیشتر از 8 سگ نگهداری می کنند در غیر این صورت مشکلی پیش نمی آید.

راه بردن چندین سگ

 

2- در خیابان نمی توانید با لباس زیر راه بروید: با اینکه در اسپانیا دمای هوا در فصل تابستان به بالای 35 درجه هم می رسد و به طور کلی در بسیاری از کشورها چنین قانونی وجود ندارد اما در اسپانیا این کار خلاف قانون و بسیار ناپسند است. این کار در نظر مردم بی حرمتی، زشت و حتی در ساحل برخی شهرها مثل بارسلونا و مالاگا خلاف قانون است. پس اگر می خواهید جلوی عموم مردم به شما بی احترامی نکنند یا با جریمه 200 یورویی مواجه نشوید به این قانون احترام بگذارید.

3- آویزان کردن لباس زیر در فضای بیرون خانه بر روی بند رخت ممنوع است: در ایالت سویا و برخی ایالت های دیگر، آویزان کردن لباس زیر یا هر نوع لباس وسوسه انگیز دیگری بر روی بند رخت در محیط بیرون غیر قانونی است. حتی نمی توانید فرش یا لباس های خود را در فضای بیرون تکان دهید.

4- موقع رانندگی پوشیدن صندل یا دمپایی بند انگشتی ممنوع است! طبق یکی از قوانین عجیب کشور اسپانیا حتی اگر ماشین کرایه می کنید یا ماشین شخصی خودتان را دارید نباید موقع رانندگی از صندل یا دمپایی بند انگشتی بپوشید چون در سراسر این کشور ممنوع است. حتی از پوشیدن کفش هایی که کاملا پا را نمی پوشانند باید خودداری کرد.

موقع رانندگی پوشیدن صندل یا دمپایی بند انگشتی ممنوع است

5- بدون پیراهن در مرکز شهر راه نروید! در برخی ایالت های اسپانیا مثل مایورکا اصلا نباید بدون پیراهن در سطح شهر راه بروید در غیر این صورت 800 یورو جریمه می شوید. البته این قانونی برای کسانی که در ساحل لم داده اند و آفتاب می گیرند صدق نمی کند.

6- در عروسی برنج نپاشید! یکی از قوانین عجیب کشور اسپانیا که دلیل وجودی اصلی آن هم کاملا عجیب است. در اسپانیا قانون و رسم عجیبی وجود دارد که مردم باید طبق آداب سنتی بر روی سر عروس و داماد برنج بپاشند و تبدیل به قانون شده است. در برخی شهرها مثل کادیز این کار ممنوع شده تا هم باعث افتادن عروس و داماد نشوند و هم اینکه پرنده ها در محل عروسی جمع نشوند. در هر صورت هر دو حالت آن عجیب و غریب به نظر می رسد.

در عروسی برنج نپاشید

7- در برخی بازه های زمانی در طی روز اصلا از کسی ساعت نپرسید: مثلا اگر شما در مادرید هستید، حتما در خاطرتان باشد که نباید بین ساعت 3:39 بعد از ظهر تا 6:47 از کسی ساعت بپرسید. دقیقا معلوم نیست به چه دلیلی همچین قانونی وضع شده ولی به آن عمل کنید.

8- در کافه ها حق دومینو یا تخته نرد بازی کردن ندارید: طبق قانون اسپانیا در برخی ایالت ها مثل سویا حق دومینو بازی کردن یا تخته نرد در کافه ها و مکان های مشابه آن ندارید چون معتقدند با این کار سر و صدای مزاحم ایجاد نمی شود. ضمنا در این مکان ها نباید نزدیک میز به شکل ایستاده غذا بخورید یا نوشیدنی میل کنید!

9- گدایی با سگ ممنوع! گدایی کردن با سگ ممنوع است ولی بدون آن مشکلی ندارد.

10- برخی ورزش ها در خیابان ممنوع است! در شهرهایی موخاکار، مادرید، سیوداد رئال و برخی شهرهای دیگر، دویدن، پریدن، اسکیت سواری و رقص در خیابان یا داخل خانه ها و نواحی شهری ممنوع است.

11- غذا دادن به حیوانات و آهنگ خواندن و غذا خوردن در ملأ عام ممنوع!! یکی دیگر از قوانین عجیب که در برخی شهرهای آن اجرا می شود قانون غذا ندادن به سگ و گربه در خیابان هاست که شهرهای گرانادا و وِلِز (Velez) آن را اجرا می کنند. یا در خیابان های مادرید، والنسیا و زامورا نباید آهنگ بخوانید و حتی در زامورا خوردن غذا و نوشیدنی ممنوع است و جریمه سنگین دارد!!!

12- ساخت قلعه شنی در ساحل خلاف قانون است: در شهرهایی مثل تنریف ساخت قلعه شنی کنار ساحل ممنوع است. حتی در مالاگا نباید با بیلچه شن ساحل را گود کنید و با آن بازی کنید. حتی حیوانات خانگی هم نباید وارد شوند.

13- در نام گذاری بچه ها محدودیت دارید! مثلا نمی توانید اسم بچه خود را قابیل، یهودا یا لنین بگذارید یا اینکه اسم میوه ها را انتخاب کنید.

 

همانطور که گفتیم در هر یک از کشورهای دنیا قوانین عجیب و غریبی وضع شده اند که مردم باید به آنها احترام بگذارند. در این مطلب به کلیه قوانین عجیب کشور اسپانیا اشاره کردیم تا چنانچه برای اولین بار قصد سفر دارید یا می خواهید در این کشور زندگی تازه ای شروع کنید، اطلاعات کافی داشته باشید.

1 پاسخ
  1. امین
    امین گفته:

    با سلام
    مطالب این نوشته صحیح نیست و در اسپانیا هیچ کدام از این قوانین و یا رسوم و عادات جاری نیست!
    تنها چیزی که تا حدودی حقیقت دارد این است که در برخی شهرها و مراکز تاریخی، پهن کردن لباس (هر نوع لباس) در بالکن و بیرون از ساختمان ، به جهت حفظ زیبایی شهر ممنوع است.
    لطفا صحت و سقم مطالب را اولا پیگیری بفرمایید و مخاطب را دچار سوء تفاهم نکنید!

    پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.