کشور هلند چگونه کشوریست؟

کشور هلند چگونه کشوریست؟

هلند است و گل های زیبایش! کشور هلند مشهور به بزرگترین صادرکننده گل در دنیا که توانسته بیش از 80 درصد از کل گل های مورد نیاز جهان را تامین نماید. در این مقاله بررسی می کنیم که کشور هلند در کدام قاره است و این کشور را از حیث فرهنگ، آداب و رسوم، گردشگری، جغرافیا و زیست محیطی مورد بررسی قرار خواهیم داد.

رودخانه آمستل آمستردام

کشور هلند از دید جغرافیا

مردم کشور هلند مردمانی بسیار شاد هستند و به دوچرخه سواری علاقه زیادی دارند. هلند منطقه ای کم ارتفاع است. این کشور اغلب با نسیم باد ملایم مشهور است. به طور کلی از سطح دریا فاصله یک متری دارد اما برخی از بخش های آن بر روی تپه ها قرار گرفته اند. بلندترین تپه ها در بخش جنوب شرق این کشور قرار دارند. در حدود 20 درصد از مساحت توسط آب پوشیده شده است. هلند در قاره اروپا قرار دارد و برخی از رسانه ها این کشور را سرزمین چوب خطاب می کنند. کشور هلند توانسته با دنیای شاد و رنگارنگ خود در جهان مشهور شود.

تپه سیگنال هیل

تپه سیگنال هیل

 

وضعیت آب و هوایی آن معتدل است به طوری که تابستان های خنک و زمستان های معتدل دارد. بارش باران در اغلب بخش ها در یک سطح است. آمستردام، روتردام، هاگو، اوترخت، آیندهوون از شهرهای مهم هلند محسوب می شوند.

 

هلند از دید فرهنگ

مردم این کشور اغلب به زبان هلندی صحبت می کنند و برخی دیگر نیز لهجه هایی دارند که بسیار مشابه با زبان آلمانی است. یک موضوع جالب در مورد مردم هلند اینکه بسیاری از مردم این کشور به زبان انگلیسی تسلط کامل دارند.

94 درصد از مردم قادر هستند که به زبان انگلیسی با شما صحبت کنند. در حدود 50 درصد از مردم هلند، دین مشخصی ندارند و 39 درصد نیز مسیحی هستند. حدوداً 5 درصد مسلمان در این کشور دیده می شود.

سفر با کاروان از تفریحات بسیار جذاب از دید مردم هلند است. اتومبیل های نسبتاً بزرگی وجود دارد تا مردم هلند را برای گردشگری به بخش های مختلف منتقل سازد. این اتومبیل ها دارای کابین های نسبتاً بزرگی هستند و از نظر رفاهی نیز در شرایط خوبی قرار دارند.

 

هلند از نظر اقتصاد

در بین کشورهای اروپایی، هلند توانسته رتبه خوبی در ثبات اقتصادی داشته باشد و علاوه بر اینکه صادر کننده گل است در زمینه صادرات محصولات غذایی و کشاورزی در دنیا نیز بسیار عالی عمل کرده است.

کوکنهوف یا باغ اروپا، بزرگترین باغ گل جهان

کوکنهوف یا باغ اروپا، بزرگترین باغ گل جهان

این کشور در زمینه تولید لبنیات نیز به رتبه خوبی رسیده است. همینطور مقادیر زیادی گندم و جو و سیب زمینی نیز در هلند پرورش داده می شود. از زمان انقلاب صنعتی هلند توانست به بهترین نحو شاخص آزادی اقتصادی را دنبال نماید و موفق شد.

 

فستیوال های جذاب هلند

فستیوال گل یکی از مشهورترین فستیوال های کشور هلند محسوب می شود. در این فستیوال انواع و اقسام از گل های نایاب در معرض دید مراجعه کنندگان قرار می گیرد. به طور کلی این فستیوال در آمستردام برگزار می شود و مربوط به اواخر ماه خرداد است.

فستیوال موسیقی یکی دیگر از برنامه های جذاب در هلند محسوب می شود. این فستیوال در شهر هاگو برگزار می شود. در این فستیوال موقعیت خوبی فراهم شده است تا بتوانید بزرگترین موسیقی دانان در دنیا را مورد بازدید قرار دهید.

فستیوال موسیقی هلند

فستیوال موسیقی هلند

دیدنی های کشور هلند

قدم زدن در کنار کانال های آب آمستردام یکی از هیجان انگیزترین کارهایی است که می توانید انجام دهید. می توانید از قایق های مختلف استفاده کنید و در این شهر زیبا گشت و گذار داشته باشید. این کانالها بسیار جذاب هستند.

کانال های آب آمستردام

کانال های آب آمستردام

باغ گل کوکنهوف با لاله های سر به فلک کشیده خود یکی از بهترین مناطق دیدنی در هلند محسوب می شود. این باغ بیش از 32 هکتار مساحت دارد و 800 گونه مختلف از لاله در این بخش کاشته می شود. دوچرخه سواری در این باغ بسیار دل انگیز و لذت بخش است.

موزه ملی آمستردام یکی از بهترین مکان های دیدنی محسوب می شود. این موزه مربوط به فضایی خاص با مجموعه ای جذاب است. بیش از 5 هزار اثر نقاشی در این موزه وجود دارد. بخشی به عتیقه جات اختصاص داده شده است که بسیار جذاب هستند.

 

عجایب کشور هلند

آیا می دانستید تلسکوپ  و دما سنج جیوه ای از اختراعات کشور هلند است؟

هلندی ها از دوره های گذشته به استفاده از کفش های چوبی عادت داشتند. این کفش ها امروزه بخشی از نماد این کشور است.

استعمال تنباکو در بخش های مختلف هلند ممنوع است اما هنوز هم کشیدن علف در کافه های هلند مشکلی ندارد البته پیشنهاد می کنیم به طور کلی از دخانیات دوری کنید.

قوانین هلند در زمینه مبارزه با آزار و اذیت حیوانات بسیار سخت گیرانه است به طور کلی که مجازات بسیار زیادی برای سگ آزاری در این کشور دیده می شود.

موش ها همکاران همیشگی نیروی پلیس در هلند هستند به خصوص در دایره پیدا کردن مواد مخدر و مواد منفجره!

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.