جاذبه های دیدنی و گردشگری ایتالیا

جاذبه های دیدنی و گردشگری ایتالیا

جاذبه های دیدنی کشور ایتالیا

ایتالیا در جنوب قاره ی اروپا واقع شده است و هر ساله گردشگران بسیاری را به خود جذب می کند. برای سفر به این کشور رویایی ابتدا باید جاذبه های دیدنی ایتالیا را به خوبی بشناسید تا به محض رسیدن بدانید که از کجا می خواهید دیدن کنید؛ در این صورت دچار سردرگمی نمی شوید. در ادامه شما را با 15 نمونه از جاذبه های دیدنی ایتالیا آشنا خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

 

1- شهر رم

پایتخت ایتالیا خود به تنهایی از مهم ترین جاذبه های دیدنی ایتالیا می باشد. همه ی ما با امپراطوری رم باستان آشنا هستیم و با فیلم اسپارتاکوس بیشتر با این امپراطوری باستانی آشنا شدیم. رم باستان اکنون پایتخت کشور ایتالیا است. شهری است با تلفیقی از دنیای مدرن و دنیای باستان و همین علتی برای جذب توریست های فراوانی به این شهر شده است. از معروف ترین آثار این شهر آمفی تئاتر رم است که در زمان امپراتوری رم باستان شاهد نبرد گلادیاتور فراوانی بوده است.

آمفی تئاتر رم

آمفی تئاتر رم

2- شهر ونیز

از جمله جاذبه های دیدنی ایتالیا شهر ونیز می باشد. اکثر شما ونیز را به عنوان شهری روی آب می شناسید. ونیز شهری است که روی تالاب واقع شده است. ونیز شهری شلوغ است اما اگر بار اول است که به  ایتالیا سفر می کنید دیدن این شهر زیبا را فراموش نکنید. از اماکن گردشگری ایتالیا می توان به میدان و کلیسای سنت مارک، کاخ دوک ها و پل ریل تو که همگی در این شهر واقع شده اند؛ اشاره کرد.

شهر ونیز

شهر ونیز

 

3- شهر میلان

شهر میلان در شمار ثروتمندترین شهرهای ایتالیا است که سالانه گردشگران زیادی مجذوب این شهر مدرن ایتالیایی می شوند. این شهر با داشتن گنجینه های هنری و معروف جهانی از جمله نقاشی های لئوناردو داوینچی، شام آخر، کاستلا اسفورزسکو و خانه اپرای لا اسکالا شهرت جهانی زیادی دارد.

خانه اپرای لا اسکالا

خانه اپرای لا اسکالا

 

4-جزیره سیسیل

این جزیره از جمله جزایر زیبا و تاریخی ایتالیا به شمار می روند. کلیساهای باروک پالرمو و دره معابد آلینجنتو که در جزیره زیبای سیسیل واقع شده اند در زمره ی جاذبه های گردشگری ایتالیا هستند.

جزیره سیسیل

جزیره سیسیل

 

5- شهر باستانی پمپئی

شهر باستانی و تاریخی پمپئی معروف به شهر سوخته از اماکن معروف ایتالیا می باشد. این شهر در نزدیکی شهر ناپل واقع شده است. شهر پمپئی در حدود 1700 سال پیش با فوران مهیب وزوویوس تمام شهر با ساکنانش به سنگ تبدیل شدند. ساکنانی از 1700 سال پیش که به عنوان میراث تاریخی کشور ایتالیا محسوب می گردند!

شهر باستانی پمپئی

شهر باستانی پمپئی

 

6- شهر ناپل

ناپل از جمله جاذبه های دیدنی ایتالیا است. ناپل از شهرهای مدرن ایتالیا می باشد. غذای اصلی ناپل پاستا و اسپاگتی که با مواد محلی و تازه تهییه می گردد.

شهر ناپل

شهر ناپل

 

7- سینکو تره

سینکو تره به معنای 5 سرزمین است. سینکوتره از 5 روستا تشکیل شده است که مکانی جذاب برای گردشگران فراهم می کند.

سینکو تره

سینکو تره

 

8- ناحیه ی دریاچه ای ایتالیا

ایتالیا شامل دریاچه های فراوانی است که جاذبه های دیدنی ایتالیا را چندین برابر می کند. دریاچه ی کومو جزء همین دریاچه های زیبا است.

ناحیه ی دریاچه ای ایتالیا

ناحیه ی دریاچه ای ایتالیا

 

9- ساحل آمالفی

ساحل آمالفی با ویلاهای رنگارنگ، استراحتگاه های شیک، رستوران های فاخر و کوه های خوش منظرش در زمره ی جاذبه های دیدنی ایتالیا می باشد.

ساحل آمالفی

ساحل آمالفی

 

10- توسکانی

توسکانی با طبیعت بکر و بهشتی اش شناخته می شود. از جمله اماکن گردشگری ایتالیا طبیعت بی نظیرش می باشد که توسکانی نیز جزء آن محسوب می شود.

توسکانی

توسکانی

 

11- قصر داسال (اوربینو)

قصر داسال در شهر اوربینو واقع شده است. ساخت این قصر به دوره ی رنسانس در قرن 15 باز می گردد. همچنین گالری ملی مارکه با نقاشی های بی شماری از دوره ی رنسانس بر جذابیت قصر داسال اضافه می کند.

قصر داسال (اوربینو)

قصر داسال (اوربینو)

 

12- برج کج پیزا

برج کج پیزا در شهر جنوا از معروف ترین جاذبه های این کشور بینظیر است. ساخت این برج 177 سال به طول انجامید. سرانجام در سال 2001 بازدید از برج کج پیزا و بالا رفتن از 296 پله ی آن برای عموم آزاد شد.

برج کج پیزا

برج کج پیزا

 

13- کلیسای سانتا ماریا دل فیوره ( فلورانس)

کلیسای سانتا ماریا یا مریم مقدس جزء بزرگترین کلیساهای این کشور است. معماری این کلیسا به سبک گوتیک است و سالانه علاقه مندان زیادی را به خود جذب می کند.

کلیسای سانتا ماریا دل فیوره

کلیسای سانتا ماریا دل فیوره

 

14- کلیسای دی سان فرانچسکو (آسیسی)

کلیسای دی سان فرانچسکو یا فرانسیس مقدس در شهر آسیسی در قرن 13 ساخته شده است. معماری این کلیسا به سبک رومی می باشد و در دو طبقه طراحی شده است.

کلیسای دی سان فرانچسکو

کلیسای دی سان فرانچسکو

 

15- کوه های دولومیتس

اگر شما به ورزش های زمستانی علاقه مند هستید کوه های دولومیتس در شمال ایتالیا بهترین مکان برای ورزش های زمستانی از قبیل اسکی و اسنوبرد است.

کوه های دولومیتس

کوه های دولومیتس

 

تهیه شده توسط آژانس مسافرتی و گردشگری سفر آبی آسمان، ارائه دهنده انواع تور ایتالیا با قیمت های مناسب

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.