معرفی چیزهایی که آمستردام را به بهشت اروپا تبدیل می کند

چیزهایی که آمستردام را به بهشت اروپا تبدیل می کند

معرفی تمام چیزهایی که آمستردام را به بهشت اروپا تبدیل می کند

آمستردام پایتخت کشور هلند یکی از محبوب ترین مناطق گردشگری در اروپا و جهان است. این شهر زیبا با داشتن آکادمی های هنری، بیش از ۴۰ موزه، تئاترهای بیشمار و اماکن تفریحی یکی از برترین مراکز فرهنگی هلند است. آمستردام با داشتن بیش از ۱۰۰ کانال آبی، در کنار زیباترین شهر آبی جهان، ونیز قرار می گیرد.

آمستردام مکانی شگفت انگیز برای کسانی است که دنبال ماجراجویی و کسب تجربه های ناب در بهشتی ترین شهر اروپا هستند. تماشای شهر با پای پیاده، دوچرخه، و قایق یکی از جذاب‌ترین تجربه هایی است که می توانید در گردش از این شهر رویایی داشته باشید. این شهر چیزهای زیادی برای تجربه کردن دارد. از موزه های هنری زیبای شهر گرفته تا بازارهای گل های رنگارنگ از کافه ها با غذاها و پنیرهای مشهور جهانی تا بناهای تاریخی با معماری چند صد ساله که آبی ترین آسمان و زیباترین و بکرترین طبیعت پس زمینه ای شگفت به آن بخشیده اند، همه اینها در این شهر جمع شده اند تا فرصتی برای لمس زیبایی و شگفتی این جهان ربه شما بدهند.

جاذبه های طبیعی آمستردام

⦁ فوندل پارک

یکی از زیباترین و بهترین پارک های شهر برای گردشگران است. در این پارک می توانید از انواع امکانات از زمین بازی و امکانات تفریحی در هوای آزاد گرفته تا ورزش در چمن ها، دوچرخه سواری و خوردن یک ساندویچ خوشمزه لذت ببرید. این پارک دارای مجسمه های متنوع، و مکانی برای تولید صحنه های موسیقی است.

فوندل پارک شهر آمستردام

در این پارک شما نگران تهیه خوراکی نباشید. زیرا این پارک مملو از کافه هایی است که می توانید خوشمزه ترین غذاهای هلندی را در آن تجربه کنید. علاوه بر داشتن هکتارها فضای سبز در این پارک، یک باغ گل رز زیبا با بیش از ۷۰ نوع گل متفاوت در این پارک وجود دارد.

⦁ کانال های آبی

کانال های آبی معروف و جهانی شهر آمستردام که در طول قرن ۱۷ برای کنترل جریان رودخانه ساخته شده اند مانع از به زیر آب رفتن این شهر زیبا و رویایی و اضافه شدن هکتارها زمین خشک به شهر شدند. قایق سواری در کانال های این شهر می تواند جذاب ترین راه برای بازدید از معماری سنتی و جاذبه‌های بی پایان باشد.

کانال های آبی شهر آمستردام

 

کانالهایی که با درختان نارون و گلهای زیبا و طبیعت زیبای آمستردام احاطه شده اند و بیش از هزار پل راه عبور از کانال ها را فراهم می کند. در حدود ۲۰۰۰ قایق خانه از جمله هتل های قایق خانه وجود دارد که شما می توانید در حین تماشای شهر بر روی آب، ساعات خوشی را در آنها بگذرانید.

⦁ باغ گیاه شناسی آرتیس

از دیگر جاذبه‌های طبیعی که در قلب این شهر قرار گرفته است باغ گیاه شناسی است، یکی از قدیمی ترین باغ های گیاه شناسی در جهان است که در سال ۱۹۳۸ تأسیس شد.

باغ گیاه شناسی آرتیس

 

باغی که مملو از گیاهان و درختان کمیاب، گل های عجیب و غریب و ناشناخته که از مناطق مختلف گرمسیری در اینجا گرداوری شده اند.

 

 

جاذبه های تفریحی آمستردام

⦁ موزه علمی نمو Nemo Science

این موزه مدرن که سازه آن بالاتر از سطح آب قرار دارد به همان اندازه زمان ساختن آن یعنی ۲۰ سال پیش چشمگیر و زیباست. این مرکز که در اسکله های قدیمی شهر قرار گرفته است دارای ۵ طبقه است که هر بخش آن یک تعامل سرگرم کننده و آموزنده برای خانواده‌ها و کودکان دارد. در این مکان ابزارهای بیشمار دست ساز اسباب بازیهای با تکنولوژی بالا، زمین بازی، فروشگاه و کافه ای زیبا در پشت بام آن وجود دارد که می‌توانید علاوه بر استراحت از تماشای مناظر زیبای شهر از پشت بام آن لذت ببرید.

 

موزه علمی نمو Nemo Science

از جذاب ترین بخش های این ساختمان موسسه فیلم Eye هلند است که مجموعه ای کامل از فیلم های ملی کشور را به همراه نمایشگاهی عالی مربوط به صنعت فیلمسازی کشور هلند به معرض نمایش گذاشته است.

 

⦁ معرفی بهترین مکان های خرید آمستردام، جذاب ترین بخش از جاذبه های تفریحی

از آنجا که سفر رفتن و بازدید از هر کشوری بدون خریدهای زیبا و خاص و خرید سوغاتی های رنگارنگ جذابیتی ندارد، شهر آمستردام نیز مکان های شگفت انگیزی برای خرید ارائه می دهد. چه برای آنهایی که دنبال کالاهای لوکس با کیفیت بالا هستند چه آنهایی که دنبال صنایع دستی محلی یا سوغاتی های سرگرم کننده هستند.

خیابان کالورستراات با مغازه های جذاب، گالری ها، عطر فروشی ها؛ کافه ها و رستوران های بسیار معروف مکانی ایده آل است.

یکی دیگر از مکان های ایده آل برای خرید، ولوئین مارکت (Vlooienmarkt) است. در اینجا همه چیز از انواع عتیقه گرفته تا لباس و غذا می‌توانید پیدا کنید.

⦁ میدان دام (Dam)

 

میدان دام (Dam) آمستردام

 

یکی از جذاب ترین و پربازدید ترین میدان های شهر آمستردام است. این میدان برای جذابیت خود دلایل زیادی دارد. از مهمترین آنها وجود کاخ سلطنتی قرن هفدهم که خانه سابق خانواده سلطنتی هلند و مکانی برای رویداد های سلطنتی است. این میدان دارای مکان های دیدنی و تفریحی دیگری مانند کلیسای جدید Nieuwe Nerk، موزه مادام Tussauds wax و مجسمه آزادی هلند که به پاس سربازان کشته شده در جنگ جهانی دوم ساخته شده است. تعداد بسیار زیادی کافه رستوران و مغازه برای خرید سوغاتی از دیگر جاذبه های این میدان است. این میدان همچنین بهترین مکان برای جشنواره های موسیقی و سرگرمی های خیابانی است.

⦁ بلومن مارکت Bloemenmarkt

تنها بازار گل شناور جهان در آمستردام است. در هفت روز هفته فروشندگان گل بارهای شناور را با گل هایی که در هلند مشهور است پر می کنند. این مکان که شامل گل فروشی های مختلف و فروشگاه های باغ و همچنین غرفه‌های صنعت سوغاتی است در سال ۱۸۶۲ تاسیس شد. اگرچه این مکان برای استفاده افراد محلی نیز به کار میرود، اما در درجۀ اول این بازار برای پذیرایی از گردشگران طراحی شده است. پیازهای گل که در این مکان برای فروش عرضه می شوند، نمونه هایی هستند که برای صادرات تعیین شده است بنابراین توریست ها می توانند لاله، انواع گلهای نرگس و سایر پیازهای گل دیگر را به عنوان خاطره ای ماندگار و یادگاری از سفر خود به آمستردام خریداری کنند.

جاذبه های تاریخی آمستردام

⦁ کاخ سلطنتی آمستردام Koninklijk

 

کاخ سلطنتی آمستردام Koninklijk

 

یکی از سه کاخ سلطنتی در هلند است که در ضلع غربی میدان دام قرار گرفته است. در قرن هفدهم این ساختمان به عنوان تالار شهر مورد استفاده بود اما پس از جنگ های ناپلئون و به پادشاهی رسیدن برادر ناپلئون، این ساختمان به کاخ تبدیل شد. معماری ساختمان تقلیدی از ساختمان‌های عمومی رم است اما طراحی داخلی آن نمونه‌ای از سبک پیچیده امپراتوری اوایل دهه ۱۸۰۰ است. این کاخ اغلب برای رویدادهای مهم سلطنتی مورد استفاده قرار می‌گیرد اما بازدید از آن در بیشتر اوقات سال برای عموم آزاد است.

⦁ خانه آن فرانک

از اسرارآمیزترین و زیباترین مکان های توریستی محبوب این شهر خانه آن فرانک است. این خانه که متعلق به خانواده یهودی و دختر آنها آن فرانک بود که در زمان جنگ جهانی دوم در حالی که از نازی ها پنهان شده بود خاطرات خود را از زمان اشغال آمستردام توسط نازی ها نوشته است. امروزه این خانه به یکی از محبوب ترین موزه های شهر تبدیل شده است.

⦁ موزه ملی دریانوردی هلند (Het Scheepvaart Museum)

آثار باستانی از تاریخ دریایی غنی شهر آمستردام در این موزه که به موزه دریایی ملی معروف است قرار گرفته است. آمستردام شهری است که پیدایش و ادامه حیات آن به مبارزه دائمی مردمان این شهر با آب و دریا باز می گردد و این مبارزه دائم و پیروزی بر نیروی ویرانگر آب، یکی از افتخاراتی است که مردم این شهر دارند. اگر کانال سازی و سدسازی و و بهره وری مردم از آب و دریا نبود تا به حال به زیر آب فرو رفته بود. از آنجا که تجارت دریایی آمستردام را به یکی از ثروتمندترین شهرهای جهان در قرن ۱۷ تبدیل کرده بود. این موزه نمایشی است از تصویرهای نبردهای دریایی تاریخی، نقشه های هنری ترسیم شده و سلاح‌های قرن ۱۷ که مردم برای پیروزی بر دریاها استفاده کردند.

جاذبه های فرهنگی و هنری

کلیسای جدید یا Nieuwe Kerk

این مکان از سال ۱۸۱۴ به عنوان کلیسای تاجگذاری پادشاهان هلند استفاده می‌شد در قلب آمستردام در کنار کاخ سلطنتی میدان دام قرار دارد. امروزه از این میدان و کلیسا برای کارهای عمومی مانند نمایشگاه‌های هنری و کنسرت ها استفاده می شود. این کلیسا جایگاه مقبره های افراد مشهور هلندی می باشد. از ویژگی‌های باشکوه این کلیسا منبت کاری حیرت انگیزه ب روی چوب مربوط به دوران باروک است که با ۴ بشارت دهنده و چهره‌های نمادینی از ایمان و امید نیکوکاری عدالت تزیین شده است.

⦁ موزه شهر (Stedelijk Museum)

این موزه از چشمگیرترین مجموعه های هنری مدرن اروپا را در خود جای داده است. این موزه تمرکز بر نقاشی های هلندی و فرانسوی قرن ۱۹ و ۲۰ آثار تعدادی از هنرمندان مشهور هنری از جمله ون دو برگ موندریان وارهول و نقاشانی چون مارک شاگال و غیره را در خود جای داده است.

⦁ خانه رامبراند

سخن گفتن از زیبایی ها و هنرهای شهر آمستردام بدون اشاره به رامبراند معروفترین نقاش هلندی تبار که زیباترین و ماندگارترین آثار هنری را از خود به جای گذاشته است، بیهوده است. از پربازدیدترین موزه های هلند خانه رامبراند است. اگر عاشق هنر و نقاشی هستید اینجا یکی از بهترین مکان ها برای شماست. رامبراند به همراه خانواده‌اش ۲۰ سال از شادترین و موفق ترین دوره های زندگی خود را در این خانه سپری کرد. این خانه زیبا که اکنون به موزه تبدیل شده است برخی از بهترین آثار رامبراند را به نمایش می گذارد. فضای داخلی موزه سرشار از وسایل شخصی نقاش بزرگ هلندی است. بنابراین بازدید از این موزه را از دست ندهید.

 

⦁ موزه ونگوگ

 

موزه ونگوگ

 

شاید برای شما نیز جالب باشد که بدانید سالانه یک و نیم میلیون بازدید کننده به این موزه می رود که همین امر این موزه را به یکی از مهمترین گالری های هنری جهان تبدیل کرده است. زندگی غم انگیزه ونگوگ و استعداد فوق العاده هنری او که در نقاشی هایش جلوه‌گری می‌کند این موزه را به دومین موزه پربازدید آمستردام تبدیل کرده است. بیش از ۲۰۰ نقاشی ۵۰۰ طراحی و ۷۰۰ نامه از ون گوگ در این موزه در معرض نمایش گذاشته شده است.

⦁ موزه ملی آمستردام (Rijksmuseum)

یکی از بهترین و محبوب ترین مکان های بازدید در آمستردام برای شیفتگان هنر است. این موزه که به قرن نوزدهم باز می گردد با استفاده از بیش از ۲۵۰ فضا هنر درخشان و یکتای ملت آمستردام را نمایش میدهد. در این مکان شما میتوانید کتابخانه‌ ای بزرگ با مجموعه گسترده از بیش از ۳۵ هزار کتاب تاریخی و نسخ خطی را ببینید. صنایع دستی سنتی، مجسمه های قرون وسطایی و سبکهای هنر مدرن نیز در این موزه به نمایش گذاشته شده است.

سخن آخر

در ادامه معرفی سفرهای بلوتریپ، به یکی از شگفت انگیزترین مقاصد گردشگری اروپا، آمستردام، پایتخت کشور هلند پرداختیم. از جاذبه های بی نظیر طبیعی تا ساختمان های شگفت انگیز تاریخی، شهر آمستردام بهترین پیشنهاد هلدینگ بلوتریپ، برای سفر لاکچری به اروپا است. هلدینگ بلوتریپ در کنار شماست تا با تور ارزان آمستردام، بازدید از این بهشت بی نظیر را از دست ندهید.

سفر راهی برای زندگیست پس تا زمان هست در سفر زندگی کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.