دیدنیهای ونیز رمانتیک ترین شهر دنیا

دیدنیهای ونیز رمانتیک ترین شهر دنیا

ونیز شهری وسوسه انگیز و پر از جلوه های گردشگری ویژه که کلاه از سر هر گردشگری می اندازد! ونیز زیبا پایتخت استان ونتو است و در بخش سواحل شمالی ایتالیا قرار دارد. نزدیک بودن این شهر به دریای آدریاتیک یکی از مهمترین دلایل محبوبیت آن است. آزادی مذهب بخش مهمی از قوانین زندگی در این شهر است.

موضوع جالب در مورد این شهر زیبا، لقب “بزرگترین شهر بدون خودروی جهان” است. شما در منطقه ای قدم می گذارید که خبری از دود و ترافیک و اتومبیل نیست، قایق های آبی در مسیر به شما کمک می کنند و همه چیز در آرامش مطلق دنبال می شود. شهری رمانتیک که برای با سلیقه هر زوج جوانی سازگار است.

جشنواره فیلم، کارناوال های رقص و غذا و پل های معروف و دیدنی این شهر تنها بخشی از جذابیت ها و دیدنیهای ونیز محسوب می شود، بنابراین
در این مقاله جاذبه های طبیعی ونیز را معرفی می کنیم و بخش های مهمی در خصوص جاذبه های تفریحی، جاذبه های تاریخی، جاذبه های فرهنگی و هنری ونیز در نظر خواهیم گرفت.

 

جاذبه های دیدنی طبیعی

بورانو و مورانو: سفر شما به ونیز بدون سوار شدن به کشتی تفریحی و عبور از تالابی که شما را به مورانو و بورانو می برند، تکمیل نمی شود. دور تا دور شما ساختمان های رنگی دیده می شود و در نهایت با منزل شیشه گران معروف ونیزی روبرو می شوید. در دو سمت کانال، ویترین ها و استودیوهای شیشه گری دیده می شود که بسیار جذاب و خاص هستند.

بورانو (Burano) ونیز ایتالیا

بورانو (Burano) ونیز ایتالیا

تورچلو: تورچلو هنوز سبزتر از سایر مناطق ونیز است به طوری که فعالیت تجاری زیادی ندارد. زیبایی های طبیعت بکر در کنار هم چیده شده اند.

جزیره گورستان: در ابتدا این جزیره برای بازدید کمی ناخوشایند به نظر می رسد اما فضایی بکر و دست نخورده است و به نوعی شما را به صلح و آرامش دعوت می کند.

 

جاذبه های تفریحی

قایق سواری در کانال بزرگ ونیز: اصلی ترین دلیل بازدید از ونیز زیبا و رمانتیک، تفریحات هیجان انگیزی است که برای شما فراهم می شود. کانال بزرگ ونیز یکی از مهمترین تفرجگاه های ساحلی محسوب می شود. هیچ چیز لذت بخش تر از قایق سواری و تماشای زیبایی های این شهر آن هم در محیط آرام نیست. اگر اهل گردش دسته جمعی باشید، قایق های اتوبوسی هم ارزانتر هستند و هم باب آشنایی با سایر گردشگران را برای شما فراهم می سازند. این کانال بین میدان سن مارکو و آرسنال قرار دارد.

کارناوال رنگی روز پیش از چهارشنبه خاکستر: از دیگر دیدنیهای ونیز کارناوال رنگی است که یکی از بهترین تفریحاتی است که در تور ارزان ونیز می توانید به خودتان هدیه دهید. گروه های نمایشی که از سراسر دنیا دور هم جمع میشوند و ظرافت خاصی را در حرکات نمایشی خود به شما هدیه می دهند.

کارناوال روز پیش از چهارشنبه خاکستر

کارناوال روز پیش از چهارشنبه خاکستر

جاذبه های تاریخی

کلیسای سن زکریا: اگر به دنبال نشانه های معماری گوتیک در ونیز هستید، سری به کلیسای سن زکریا بزنید. این کلیسا مربوط به قرن نهم میلادی است و از سازه های عجیب و غریب کلیسای بیزانسی و کری در آن استفاده شده است. این مجموعه شما را در رویا خواهد برد، المان های به کار رفته از رنسانس آنقدر طبیعی هستند که قطعاً لحظه ای زمان و مکان را گم خواهید کرد و سوار بر ساعت زمان خواهید شد. ساختمانی 6 طبقه و جذاب که گچ بری های دایره ای و نیم دایره ای آن از سوی بزرگترین معماران دنیا مورد تایید قرار گرفته است.

کاخ دوکاله: معماران بزرگ دنیا معتقد هستند، اگر بخواهند برای یکی از مکان های دیدنی ونیز از نظر معماری، رتبه اول در نظر بگیرند، قطعاً کاخ دوکاله را انتخاب خواهند کرد. کاخی نزدیک به حوضه سن مارکو که با ساختمان سفید رنگ خود بسیار مشهور است. این کاخ در قرون 14 و 15 میلادی ساخته شده است و رفته رفته عناصر دیگری به آن اضافه شده است.

کاخ دوکاله

کاخ دوکاله

جاذبه های فرهنگی و هنری

گالری آکادمیا: اگر اهل هنر باشید، بازدید از گالری آکادمیا شما را به وجد می آورد! محیطی عجیب اما منظم که کلکسیونی از آثار هنری است. مجموعه ای شامل 24 اتاق با معماری بی نظیر و شگفت انگیز! ورودی این گالری یک طاق چوبی بسیار زیبا است که بهترین شکار برای عکاسان هنرمند محسوب می شود. در این گالری از تابلوهای بسیار مشهور و گران قیمت از هنرمندان بزرگ دنیا استفاده شده است که بازدید از آنها نیاز به دقت بالایی دارد و یکی دیگر از دیدنیهای ونیز بشمار می آید. آثاری از هنر اروپایی که در نوع خود کم نظیر هستند.

گالری آکادمیا

گالری آکادمیا

مدرسه سن جرج: مدرسه سن جرج به واسطه سه مدیر مذهبی که داشت، شهرت زیادی یافت. به طوری که این مدرسه در انجام امور اجتماعی و فرهنگی برای مهاجران کرواسی گزینه بسیار جذابی محسوب می شد. نشانه های معماری به کار رفته در این مدرسه بسیار جذاب است. هنرمندان ایتالیایی از ترکیب رنگ های قهوه ای و سفید در طراحی مدرسه استفاده کردند به طوری که نماد فرهنگی ایتالیا محسوب می شود. اگر از تور ونیز استفاده کنید بازدید از این فضای دیدنی را از دست ندهید.

 

سخن آخر:

در هلدینگ “سفر آبی آسمان” سفر به ونیز با بهترین تور و نازل ترین قیمت برای شما فراهم شده است. چمدان خود را ببندید و خود را برای بازدید از منظره های عجیب گیدوکا، گورستان آرام بخش ایزولا دی سان، ساختمان های شیشه ای مورانو و دیگر دیدنیهای ونیز آماده کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.