میدان استقلال در شهر مینسک کشور بلاروس

میدان استقلال در شهر مینسک کشور بلاروس

بلاروس سرزمینی جذاب و احتمالا کمتر شناخته ای در قاره ی اروپا است و یکی از کشور های شرقی این قاره می باشد که با کشورهایی مانند روسیه، اوکراین، لیتوانی و لهستان همسایه است و به علت نزدیک بودن به دریای بالتیک، آب و هوای معتدلی دارد.

این کشور جاذبه های تاریخی و طبیعی زیادی دارد که باعث شده است افراد زیادی از طریق تورهای گردشگری بلاروس به این کشور سفر کنند. یکی از بهترین جاذبه های گردشگری و تفریحی کشور بلاروس میدان استقلال مینسک می باشد که در قلب شهر مینسک قرار گرفته است و سالانه گردشگران زیادی را به خود جذب می کند.

در این مقاله همراه ما باشید تا با این جاذبه ی تاریخی یعنی میدان استقلال واقع در شهر مینسک کشور بلاروس آشنا شوید.

میدان استقلال در شهر مینسک کشور بلاروس

 

میدان استقلال در شهر مینسک که پایتخت فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و مذهبی می باشد واقع شده است و به همین خاطر آن را به نام میدان استقلال مینسک می شناسند.

وسعت این میدان به 7 هکتار می رسد و بزرگترین میدان اروپا محسوب می شود. قدم زدن و شنا کردن در چشمه های جوشان این منطقه از جاذبه های تفریحی این میدان می باشد و در اطراف آن رستوران ها و کافه های زیادی برای پذیرایی از گردشگران وجود دارد. تفریح در این میدان برای همه ی افراد لذت بخش می باشد و به همین علت هر ساله گردشگران زیادی از نقاط مختلف جهان از جمله ایران به این کشور سفر می کنند و جزء اهداف سفر به بلاروس محسوب می شود.

میدان استقلال در شهر مینسک کشور بلاروس

تاریخچه ی میدان استقلال مینسک

وقتی که بلاروس جزء جماهیر شوروی بوده است نام میدان استقلال مینسک، میدان لنین بوده است و بعد از جدا شدن بلاروس از جماهیر شوروی این میدان به میدان استقلال مینسک تغییر پیدا کرد.

میدان استقلال بلاروس شاهد سال های پر فراز و نشیبی بوده است و جنگ های زیادی را به خود دیده است، همین موضوع باعث شده است که به یکی از مهم ترین مناطق تاریخی بلاروس تبدیل شود. در سال 1942 آلمانی ها کشور بلاروس را به تصرف خود در آوردند و در این سال ها سربازان آلمانی در این میدان رژه می رفتند که باعث افتخار نازی ها بود.

در جنگ جهانی دوم بود که ساختمان های اطراف میدان توسط نازی ها از بین رفت و چیزی از آن باقی نمانده است اما میدان مینسک با زیبایی هر چه تمام خود هنوز در قلب شهر خود نمایی می کند. سربازان شوروی در روز اول ماه اکتبر بود که در این میدان رژه رفتند و سربازان آلمانی از کشور بلاروس خارج شدند، این رژه در میان افراد با نام پیروزی انقلاب اکتبر شناخته می شد.

اولین جشن استقلال برای کشور بلاروس را در سال 1997 و هشتم ماه ژوئن در میدان مینسک برگزار کردند و نام میدان را به میدان استقلال تغییر دادند. لازم به ذکر است که هر ساله در این میدان رژه ها و مراسمات مختلفی در سالگرد استقلال پیروزی برگزار می شود که در واقع این روز را جشن می گیرند.

میدان استقلال در شهر مینسک کشور بلاروس

 

تولید محتوا توسط آژانس مسافرتی و گردشگری سفر آبی آسمان انجام شده است که در این مقاله سعی کردیم شما را با یکی از جاذبه های تاریخی بلاروس آشنا کنیم که امیدواریم مفید واقع شده باشد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.