کشور فرانسه کجاست و در کدام قاره قرار دارد؟

کشور فرانسه کجاست و در کدام قاره قرار دارد؟

کشور فرانسه کجاست؟

فرانسه یکی از سه ابر قدرت قاره اروپا محسوب می شود و با بیش از 12 منطقه زمانی در دنیا شهرت زیادی دارد. دولت فرانسه به شهروندان خود در صورت تربیت یک شخص مفید برای جامعه مدال اهدا می کند.

در این مقاله قصد داریم راهنمای جامع کشور فرانسه را مورد ارزیابی قرار دهیم تا متوجه شویم فرانسه در کدام قاره است و فرهنگ و تمدن و گردشگری این کشور به چه صورت است.

 

فرانسه از دید جغرافیا

مساحت کشور فرانسه بیش از 643 کیلومتر مربع است. این کشور لقب بزرگترین کشور اروپای غربی را به خود اختصاص داده است. آلمان و سوئیس و ایتالیا همسایه های فرانسه هستند. این کشور از نظر آب و هوایی بسیار متنوع است. دشت ها و کوهستانی های بی نظیری دارد. رشته کوه های سر به فلک کشیده ای دارد که برای گردشگران اهل عکاسی بهترین سوژه محسوب می شود. بیش از 69 میلیون نفر در این کشور زندگی می کنند.

 

کشور فرانسه از دید فرهنگ

زبان رسمی کشور فرانسه، فرانسوی است. اغلب مردم این کشور به زبان رسمی صحبت می کنند البته برخی لهجه های مختلفی دارند که مربوط به خطه های مختلف کشور است. مردم فرانسه مسیحی کاتولیک هستند. در واقع ر حدود 88 درصد از کل کشور کاتولیک هستند. تنها 12 درصد از مردم مسلمان هستند.

مردم این کشور به عقاید و فرهنگ هم بسیار احترام می گذارند و سعی می کنند در هر شرایطی تفاوت نژاد را امری محترم بشمارند.

 

شهرهای بی نظیر فرانسه

کشور فرانسه بسیار توریستی است و هر ساله گردشگران زیادی را به سمت خود می کشاند. اگر زمان کافی برای سفر داشته باشید همه شهرهای برای بازدید جذاب هستند اما اگر زمان محدودتری دارد، شهرهای پاریس، مارسی، بورژ، لیون و لیل از شهرهای مهمی هستند که می توانید مورد بازدید قرار دهید.

می توانید سری به موزه لوور بزنید، از فضای بی نظیر برج ایفل دیدن کنید. در حیاط کاخ ورسای گشتی بزنید و معماری قصر تویلری را مورد بررسی قرار دهید.

شهر مارسی

شهر مارسی

 

ایل دو فرانس

ایل دو فرانس یکی از اصطلاحاتی است که در مورد کشور فرانسه شنیده می شود. به پایتخت و همینطور مناطق اطراف آن ایل دو فرانس گفته می شود.

غرب بزرگ یکی دیگر از بخش های مشهور فرانسه است که مردم این بخش کشاورزی را اصلی ترین فعالیت خود می دانند. منظور غرب بزرگ در فرانسه همان قطب کشاورزی فرانسه محسوب می شود.

بخش مرکزی مشهور به بخشی است که روستاها و قلعه های تاریخی زیادی را در دل خود جای داده است و قطب تاریخی فرانسه محسوب می شود. قدمت ساختمان های این بخش بسیار زیاد است.

بخش شمال شرقی بخش عجیب و غریبی است. فرهنگ فرانسوی در بخش بخش این قسمت دیده می شود. هم فرهنگ اروپایی مربوط به کشور آلمان وجود دارد و هم رستوران های بلژیکی!

جنوب غربی فرانسه مشهور به قطب سواحل است. ساحل هایی که نزدیک به اسپانیا هستند و بهترین گزینه برای تابستان گردی محسوب می شود.

بخش جنوب شرقی فرانسه نیز یکی از بخش های توریستی است که شاید به دلیل زیبایی های بی نظیر شهر مارسی به شهرت رسیده است. مردم شهر مارسی بسیار خوش پوش هستند.

سواحل جنوب غربی فرانسه

سواحل جنوب غربی فرانسه

 

فستیوال ها

کشور فرانسه مشهور به مد و فیلم سازی و آشپزی است و این سه لقب برای فرانسه در کل دنیا به شهرت رسیده است.

1- فستیوال کورژی اورانژ: این مراسم بسیار خاص است به طوری که در فصل تابستان برگزار می شود و کسانی که علاقه به اپرا دارند دور هم جمع می شوند. یک تالار با معماری نیم دایره که به سبک روم باستان طراحی شده است.

فستیوال کورژی اورانژ

فستیوال کورژی اورانژ

 

2- فستیوال آوینیون: یکی دیگر از فستیوال های مهم در فرانسه محسوب می شود که بسیار قدیمی بوده و در راستای موسیقی و تئاتر و رقص و سینما است. در این فستیوال می توانید بازیگران ناشناس را مورد بازدید قرار دهید. شاید کمی عجیب باشد همه هنر دنیا در این فستیوال جمع شده اند.

فستیوال آوینیون

فستیوال آوینیون

 

3- فستیوال تور دو فرانس: مخصوص دوچرخه سواران است تا در یک مسابقه طاقت فرسا خودشان را محک بزنند. این فستیوال به طور کلی در دامنه رشته کوه های آلپ برگزار می شود و رقابتی عجیب و غریب است.

فستیوال تور دو فرانس

فستیوال تور دو فرانس

 

نماد کشور فرانسه

مهمترین نماد برای هر کشوری پرچم آن کشور است. فرانسه نیز به واسطه پرچم خود در سه رنگ مشهور آبی و سفید و قرمز شناخته می شود. این سه رنگ به شکل عمودی در کنار هم قرار گرفته اند و برای برج ایفل بسیار حائز اهمیت هستند.

 

عجایبی در مورد فرانسه

در شهر پاریس تنها یک تابلو ایست وجود دارد.

در بین مردم این کشور به طور میانگین از هر 5 نفر یک نفر افسرده هستند.

کشور فرانسه رتبه اول را در معرفی پلاک خودرو به خود اختصاص داده است.

اگر واردی یکی از کافی شاپ ها شوید و سلام یا لطفا نگویید در نهایت بابت سفارش پول بیشتری از شما گرفته می شود.

ازدواج با یک شخص مرده ممنوعیتی ندارد.

 

(برای مشاهده قیمت تور فرانسه کلیک کنید)

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.