میدان اسکندر بیگ واقع در تیرانا آلبانی

میدان اسکندر بیگ واقع در تیرانا آلبانی

شاید کمتر کسی نام میدان اسکندر بیگ را شنیده باشد! البته اسکندر که می گوییم شاید فکر کنید میدانی در یک منطقه تاریخی در ایران است، اما نه! میدان اسکندر بیگ در تیرانا آلبانی قرار دارد که رازهای جالبی پشت آن نهفته است.

میدان اسکندر بیگ واقع در تیرانا آلبانی

 

میدان اسکندر بیگ در یک نگاه

این مکان دقیقاً در مرکز پایتخت آلبانی قرار دارد و به شهر تیرانا ابهت زیادی بخشیده است. یکی از ویژگی های جالبی که دارد این است که از هر خیابان یا کوچه در شهر تیرانا عبور کنید قطعاً به این میدان ختم می شود! شگفت انگیز نیست! اسم میدان برگرفته از قهرمان ملی آلبانی است و مجسمه ای که ساخته شده است در وسط این میدان قرار گرفته است. مجسمه ای که پیش چشم شما قرار می گیرد طراحی از اسکندر بیگ است که در حال اسب سواری است و روی تخته سنگی بزرگ ساخته شده است.

اسکندر بیگ 25 سال در مقابل عثمانی ها جنگید تا توانست سرزمین خود را از چنگ این گروه خارج کند. او در تاریخ آلبانی شهرت زیادی دارد و به قهرمان ملی مشهور است. مردم کشور آلبانی به وجود همچین افرادی بسیار احترام می گذارند و به خود می بالند.

اگر زمان کافی داشته باشید می توانید از موزه تاریخ ملی، خانه اپرا، کلیسای ارتودکس و … که در اطراف این میدان قرار دارد، دیدن کنید. گشت و گذار های تاریخی در این میدان تنوع زیادی دارد و قطعاً یکی از بهترین تصمیماتی است که در زندگی خود می گیرید.

میدان اسکندر بیگ واقع در تیرانا آلبانی

 

طراحی میدان اسکندر بیگ

میدان اسکندر بیگ به واسطه مجسمه ای که دارد شهرت دارد. اسبی که طراحی شده است رنگ تیره ای دارد و یک پای خود را بلند کرده است که نشان از جرات و جسارت اسب است. اسب در زاویه ای طراحی شده است که بخشی از دفاع در گذشته را به نتیجه می رساند. فردی که روی اسب نشسته است یعنی اسکندر بیگ نیزه ای در دست دارد که به عنوان نماد جنگ او محسوب می شود. او کلاهی به سر دارد و سینه راست کرده است. جنس به کار برده شده برای اسب و اسکندر یکسان است و این موقعیت جالب سبب شده است که مردم به آن توجه زیادی داشته باشند.

میدان اسکندر بیگ واقع در تیرانا آلبانی

 

ادای احترام مردم

مردم آلبانی علاقه زیادی به میدان اسکندر بیگ دارند. این میدان را بخشی از خوشبختی و خوش شانسی خود می دانند. برخی از مستندات نشان می دهد که مردم در ایام ویژه ای از سال دور میدان جمع می شوند و به مجسمه نگاه می کنند و جملاتی زیر لب می گویند. شاید از مشکلات خود می گویند و یا شاید از اسکندر می خواهند باز هم مراقب کشورشان باشد. مردم بسیاری از جشن های سالانه ملی را در این میدان دور هم جمع می شوند. هر ساله یک سری فستیوال های خاص نیز در آلبانی در میدان اسکندر بیگ برگزار می شود. کسانی که اروپا را خوب می شناسند، این مکان را به خوبی یادآوری می کنند. کشور آلبانی یکی از کشورهایی است که هم مردم مهربانی دارد و هم فضای شهری دل انگیز!

تیرانا پایتخت آلبانی است، شهری پر از جذابیت های خاص که هر بخش آن جدا از بخش دیگر طراحی شده است. میدان اسکندر بیگ نیز به این شهر جذابیت بخشیده است و از دید مردم این شهر، یک مرکز مشترک آرامش است و از هر کوچه و خیابانی به این بخش دسترسی وجود دارد. عکاسانی در همان حوالی پرسه می زنند که از شما عکس می گیرند و بهترین خاطرات را به ثبت می رسانند. این میدان یک مجسمه با ظرافت و طراحی بی نظیر است که سهم اقتصادی خوبی در آلبانی ایجاد کرده است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.