بهترین جاذبه های گردشگری فرانسه پاریس

بهترین جاذبه های گردشگری فرانسه پاریس

بهترین جاذبه های گردشگری فرانسه پاریس که هر توریستی باید ببیند!

جاذبه های گردشگری فرانسه پاریس یکی از حسرت های توریست هایی است که تا به حال به این کشور سفر نکرده اند. فرانسه که در اروپای غربی قرار گرفته و آب و هوای معتدل دارد یکی از بهترین کشورها دنیا برای بازدید است که شهرت خود را مدیون پاریس یا همان «شهر عشق» یا «شهر چراغ ها» می داند.

در این مطلب قصد داریم شما را با بهترین و هیجان انگیزترین جاذبه های گردشگری فرانسه پاریس آشنا کنیم که همه توریست ها بازدید از آنها را توصیه کرده اند. پس با ما همراه باشید.

برج ایفل (The Eiffel Tower): به فرانسوی la Tour Eiffel می گویند و در صدر لیست ما قرار دارد چون نماد شهر پاریس است. یکی از پربازدیدترین مکان های گردشگری پاریس همین برج ایفل است که در سال 1889 توسط گوستاو ایفل طراحی و ساخته شد. طول این برج 324 متر است. برای رسیدن به طبقه اول آسانسور قرار داده شده یا اینکه باید 360 پله را طی کنید. طبقه اول دارای کافه تریا، رستوران و محل استراحت عمومی و جایی برای دیدن فضای شهر است. طبقه دوم با آسانسور یا بالا رفتن از 344 پله امکان پذیر است که امکاناتی مشابه با طبقه اول دارد. رسیدن به طبقه سوم یکی از هیجان انگیزترین کارهایی است که می توانید در پاریس انجام دهید. بهترین نقطه برای گرفتن عکس و فیلم و لذت بردن از مناطق طبیعی اطراف مثل رود سن خواهد بود.

برج ایفل

برج ایفل

 

موزه لوور (Louvre Museum): موزه لوور که در ابتدا کاخ باشکوهی برای اقامت پادشاهان فرانسه بوده، در حیاط این کاخ در بخش هرم شیشه ای قرار گرفته است و بیش از 35 هزار اثری هنری در آن نگهداری می شوند. آثار هنری این موزه از نقاشی های آنتیک تا اروپایی قرن 15 تا 19 میلادی را شامل می شود. امکان اینکه همه این آثار هنری را با یکبار بازدید مشاهده کنید وجود ندارد اما می توانید به بازدید از مجسمه های کلاسیک (مجسمه ونوس)، هنر رنسانس ایتالیا یا نقاشی های قرن 17 فرانسه، نقاشی مونالیزا و غیره بپردازید که جزو آثار فاخر و بسیار ارزشمند آن محسوب می شوند. ضمنا توصیه می کنیم حتما از راهنمای تور موزه استفاده کنید. ضمنا باغ تویلری نزدیک موزه لوور هم مکان فوق العاده مناسبی برای استراحت و لذت بردن از طبیعت است.

موزه لوور

موزه لوور

 

کلیسای نوتردام: این کلیسا یکی از باشکوه ترین جاذبه های گردشگری فرانسه پاریس است که در نزدیکی میدان لاتین قرار گرفته است که مرکز تاریخی و جغرافیایی پاریس محسوب هم به حساب می آید. از قرن 6 تا 14 میلادی محل استقرار پادشاهان فرانسه بوده است. این کلیسا که در سال 1163 میلادی توسط پادشاه لوئیس 9 و Bishop Maurice de Sully ساخته شده به سبک گوتیک می باشد. فضای داخلی و تابلوهای هنری و گالری بسیار ارزشمند آن توجه هر توریستی را به خود جلب می کند.

کلیسای نوتردام

کلیسای نوتردام

 

خیابان شانزه لیزه (Avenue des Champs-Élysées): خیابان شانزه لیزه هم یکی از جاذبه های گردشگری فرانسه پاریس است که بسیاری از گالری ها، رستوران ها و فروشگاه ها در آن قرار دارند. بخش پایینی این خیابان که به میدان کنکورد ختم می شود دارای پارک بسیار بزرگ و موزه هنرهای زیبای Petit Palais می باشد و بخش بالایی آن به طاق پیروزی یا دروازه پیروزی می رسد.

خیابان شانزه لیزه

خیابان شانزه لیزه

 

باغ لوکزامبورگ (Jardin du Luxembourg): یقینا یکی از بهترین و مشهورترین پارک ها و جاذبه های گردشگری فرانسه پاریس، باغ لوکزامبورگ است. در سمت راست رود سن و نزدیک به محله لاتین (Latin Quarter) این باغ بسیار زیبا و قصر باشکوه مرکز آن را مشاهده خواهید کرد. در قرن 17 ملکه ماری دومدیسی در این کاخ زندگی می کرده که اکنون یکی از علل اصلی بازدید بالای این باغ محسوب می شود.

باغ لوکزامبورگ

باغ لوکزامبورگ

 

کلیسای سکره کور (the Basilique Sacré-Coeur): یکی دیگر از کلیساهای گردشگری و باشکوه پاریس، کلیسای سکره کور با نقاشی و معماری مدرن می باشد که در سال 1914 ساخته شد. ساختمان سفید و بلند با نمای بسیار زیبای این کلیسا منظره باشکوه و زیبایی را خلق کرده است.

کلیسای سکره کور

کلیسای سکره کور

 

کاخ ورسای (Palace of Versailles): اگر به دیدن هیچ کاخی در پاریس نرفته اید یا فرصت کافی برای دیدن همه آنها ندارید، کاخ ورسای را از دست ندهید. این کاخ محل زندگی پادشاهان فرانسه از لوئی 14 تا 16 بوده است که به پادشاهان بوربون معروف هستند و نماد آنها گل زنبق بوده است. فضای داخلی بسیار باشکوهی داخل این کاخ می تواند تا ساعت ها شما را میخکوب کند. سالن آیینه این کاخ را از دست ندهید ضمن اینکه چندین سالن هم محل نگهداری نقاشی و شاهکارهای هنری است.

کاخ ورسای

کاخ ورسای

 

میدان باستیل (Place de la Bastille): میدان باستیل یکی از مهمترین و دیدنی ترین میادین و از جاذبه های گردشگری فرانسه پاریس است چرا که شاهد وقایع بسیار مهم تاریخی بوده است. به گفته برخی مورخین انقلاب فرانسه از این میدان شروع شده است. قلعه باستیل در این میدان که برای حفاظت از شهر بوده در سال 1789 تسخیر می شود که در قرن 14 برای محافظت از شهر بنا شد. بر همین اساس امروزه تجمعات و راهپیمایی ها نیز از همین میدان آغاز می گردد. در وسط میدان ستون ژوئیه خودنمایی می کند که اگر دقت کنید بر بدنه آن نام قهرمانان برخی از جنگ های فرانسه حک شده است.

میدان باستیل

میدان باستیل

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.