جاذبه گردشگری صومعه واقع در کشور اتریش

جاذبه گردشگری صومعه واقع در کشور اتریش

صومعه مِلک اِبِی (melk abbey) یکی از معروف ترین جاذبه های گردشگری جهان محسوب می شود که در کشور اتریش واقع شده است. منطقه ای جذاب و دل انگیز که با ویوی دل ربای خود بسیاری از گردشگران را از سراسر دنیا به سمت خود می کشد. در این مقاله در خصوص تاریخچه صومعه، زمان بازدید، معماری و نکات مهم آن صحبت می کنیم.

 صومعه در یک نگاه

فرض کنید وارد منطقه ای می شوید که صخره های زیبایی به صورت دیوار مشرف بر آب های رود دانوب دیده می شوند. صومعه بر روی این صخره ها قرار دارند و چشم اندازی بی نظیر هستند. این مکان در کنار کلیسای دوست داشتنی بندیکتین قرار دارد اگر فرصت دارید، از کلیسا نیز دیدن کنید.

این ساختمان با معماری بی نظیر خود نظر ها جلب می کند. دیوارهای بیرونی نارنجی رنگ است و دارای بافت آجری بی نظیری است. سقف ها قرمز است و در کنار رنگ های نارنجی و زرد خود نمایی می کند. بخش بالایی دارای دو ستون گنبدی شکل است که با پنجره های جذابش نظر ها را جلب کرده است.

فضای سبز صومعه بسیار دل انگیز هستند. دور تا دور آن فضای سبز دیده می شود. دسترسی به این جلذبه گردشگری آسان است.

حیاط صومعه مِلک اِبِی اتریش

حیاط صومعه مِلک اِبِی اتریش

زمان بازدید:

مِلک اِبِی در لیست جاذبه های گردشگری زیارتی و گردشگری و تاریخی قرار دارد. ساعت بازدید از 9 صبح الی 4:30 عصر است و بازدید به صورت همه روزه برقرار است. بهترین فصل برای بازدید بهار و تابستان است. کمتر از دو ساعت زمان کافیست تا بتوانید کل این منطقه را مورد بازدید قرار دهید. صومعه مشهور به هنر لیبرال و مهد شکوفایی موسیقی است.

معماری:

ساختمان مِلک اِبِی با معماری سنگی خود نظر بسیاری از معماران را جلب کرده است و به شکل ویژه ای طراحی شده است و از هر سمت که به صومعه دقت کنید یک بخش معماری خاص دیده می شود.

نمای داخلی صومعه مِلک اِبِی اتریش

نمای داخلی صومعه مِلک اِبِی اتریش

صومعه در سال 1089 تاسیس شد که در آن دوره دارای کتابخانه و مجموعه گستره نسخه های خطی بود. کتاب مقدس صومعه هنوز هم اعتبار بالایی دارد.

در گذشته دارای اتاق های تزئینی بود اما با توجه به آتش سوزی سال 1974 برخی از اتاق ها دچار آسیب شدند. تالار مرمر یکی از جاذبه های دیدنی این ساختمان زیبا محسوب می شود.

ورودی یک دروازه قدیمی بسیار جالب وجود دارد که دقیقاً در گوشه سمت راست در مقابل حیاط قرار گرفته است. حیاط دوم پس از درگاه آبی قرار گرفته است. در بخشی از حیاط این مراسم مذهبی نیز برگزار می شود. در بخش کلیسا نیز مکانی برای برگزاری مراسم عبادت فراهم شده است.

تاریخچه:

در تاریخچه صومعه اینطور که مشخص است قلعه لئوپولد دوم به راهبان بخشیده شده است و هدف نهایی ایجا فضایی برای آرامش و یادگیری بوده است. با توجه به هدف معنوی این مکان، مشخص است که از بهترین آثار معماری دوره باروک در آن استفاده شده است.

 

کلام آخر:

اروپا گردی و کشور اتریش و هزاران جاذبه گردشگری جذابش!

کسانی که سری به سالن اپرای ملی وین زده اند به خوبی دانند که چه ساختار خیره کننده ای دارد.

افرادی که علاقه به اسکی دارند قطعاً از سیفلد تیرول دیدن کرده اند و یک بار این فضا را امتحان کرده اند. قلعه سالزبورگ یکی از بزرگترین و سالم ترین بناهای باقی مانده قرون وسطایی است. این قلعه از معماری بی نظیری تشکیل شده است و نماد قلب را به خود اختصاص داده است.

جاذبه گردشگری بی نظیر صومعه مِلک اِبِی قطعاً سفر شما به اتریش را تکمیل می کند. موقعیتی جذاب و دل انگیز که تاریخ را در دل خود جای داده است.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.