جالب ترین حقایق که درباره ایتالیا مهد هنر جهان باید بدانید

جالب ترین حقایق که درباره ایتالیا مهد هنر جهان باید بدانید

کشور ایتالیا دارای زیبا ترین، متنوع ترین و چشمگیر ترین مناظر و جاذبه های تاریخی بر روی کرهزمین است. این کشور جنوبی-مرکزی اروپا، شبه جزیره ای است که در کنار دریای زیبای مدیترانه قرار دارد. بازدید از بناهای حیرت انگیز و تاریخی شهر رم، لذت تماشای غروب خورشید بر فراز کلیسای تاریخی و شگفت انگیز Duomo در فلورانس بهشت ایتالیا، شهر توسکانی با مناظر طبیعی و تپه ها و تاکستان های بی انتها، تجربه دیدن زیباترین موزه ها و گالری ها در میلان شهر مد و زیبایی، ثبت عاشقانه ترین لحظه ها و تماشای فراموش نشدنی ترین مناظر در آرام ترین و زیباترین نقطه ایتالیا یعنی دریاچه ی کومو، گشت و گذار در شهری بر بستر آب یعنی ونیز، رمانتیک ترین و زیباترین شهر ایتالیا همه اندکی از تجربه های لذت بخش و فراموش نشدنی است که می توانید با سفر به زیباترین کشور جهان رقم بزنید.

با ما همراه باشید تا جالب ترین حقایق را درباره ی این کشور شگفت انگیز بدانیم.

فرهنگ ایتالیا و آداب و رسوم

ایتالیا زادگاه تمدن غرب و مهد فرهنگ و هنر اروپا است. هر آنچه که نقطه آغازی برای تمدن غرب بوده است از این کشور متولد شده. زبان رسمی این کشور ایتالیایی است و دین اصلی کاتولیک رومی است. حدود ۸۰ درصد از جمعیت این کشور را مسیحیان کاتولیک تشکیل می دهند، به علاوه مسلمانان طیف دیگر دینی هستند که در این کشور وجود دارد. ۹۶ درصد از جمعیت کشور، ایتالیایی هستند هرچند بسیاری از قومیت های دیگر نیز چون عربها آلبانیایی ها، آلمانی ها و اتریشی ها نیز در این کشور زندگی میکنند.

فرهنگ ایتالیا با، هنر، موسیقی، غذا و خانواده معنا می یابد.

– هنر و موسیقی

ایتالیا زادگاه سبک موسیقی محبوب جهانی اپرا، و رمانتیک ترین رقص جهانی یعنی رقص باله است. این کشور با داشتن بیشترین میراث جهانی یونسکو، نیمی از زیباترین و خارق العاده ترین گنجینه های هنری جهان را در خود جای داده است. این کشور در حدود 100,000 بنای تاریخی را در خود جای داده است. بعضی مراکز مهم هنری این کشور که زیباترین و دیدنی ترین بناها را دارند شامل ونیز، رم، میلان، ناپل و فلورانس است.

– خانواده

یکی از مهمترین ویژگیهای این کشور که آن را نسبت به سایر کشورهای اروپایی متمایز می کند اهمیت بسیار زیادی است که به زندگی خانوادگی می دهند. آن ها اعتقادی به خانواده های هسته ای یعنی پدر مادر و بچه ندارند. آنها اغلب در یک خانه با تعداد زیاد زندگی میکنند و علاقه زیادی به اجتماعات
مکرر خانوادگی و گذراندن وقت با خانواده دارند.

– غذا

غذای ایتالیایی

میز غذای ایتالیایی

برای ایتالیایی ها غذا فقط یک تغذیه نیست بلکه زندگی است، شاید به همین دلیل است که ایتالیایی ها خالق بی نظیرترین و ماندگار ترین غذاها در جهان هستند و فرهنگ غذایی این کشور بر تمام جهان تاثیر گذاشته است. بسیاری هنر آشپزی این کشور را به عنوان نوعی هنر اصیل مورد توجه قرار داده اند. جالب است بدان ید که بخش های مختلف این کشور، از نظر فرهنگ غذایی و طبخ و پخت غذا ها با یکدیگر بسیار متفاوت هستند.

دشوارترین بخش سفر به این کشور، انتخاب غذاه است. شما برای مزه کردن تمام غذاهای بی نظیر این کشور، به یک عمر زمان نیاز دارید. پیتزاهای جهانی شهر ناپل با سس محبوب و پنیر تازه، اسوبوکو غذای به یادماندنی شهر میلان، جلاتو یا چیزی که ما در اینجا بستنی ایتالیایی می نامیم اما چیزی فراتر و وسوسه انگیز تر از بستنی های رایجی که در مغازه ها می بینید، قهوه هایی با عطر و طعمی سحر انگیز، پنیرهای ایتالیایی با انواع طعم های فراموش نشدنی، اسپاگتی های محبوب رم و باکاری های تازه و ارزان قیمتو نیز و صدها نمونه دیگر از غذاهای محلی و بی نظیر، در ذهنتان مزه هایی ماندگار را ثبت خواهد کرد.

آب و هوای کشور ایتالیا

سواحل بکر ایتالیا

سواحل بکر ایتالیا

ایتالیا به دلیل داشتن ویژگی های جغرافیایی متنوع، از کوههای مرتفع تا بیش از ۴ هزار مایل خط ساحلی، آب و هوای متنوعی دارد. در شمال آن، تابستان ها گرم و برای شنا در دریاچه های کوهستانی، پیاده روی و سرگرمی در صندلی های کافه ایده آل است. زمستان های شمال آن، اغلب با بارش برف و یخبندان همراه است. همچنین بخش مرکزی نیز دارا ی تابستانهای گرم و همچنین زمستان های همراه با برف و باران دارد. سرد ترین زمان ژانویه و فوریه می باشد. در تابستان گرم ترین ماه ها شامل ژوئیه و آگوست است. اما رم در تمام طول سال آفتابی است. و بخش جنوبی در شهر ناپل و اطراف آن تابستان ها گرم و خشک و بارانی و زمستان ها معتدل است. هرچه به سمت جنوب سفر می کنید، دمای هوا افزایش می یابد و جالب است بدانید در این مناطق هرگز
برف را نمی بینید.

بهترین زمان برای سفر به ایتالیا

ساحل زیبای شهر پوزیتانوساحل زیبای شهر پوزیتانو

بهترین زمان برای گشت و گذار در این کشور زیبا و جذاب، به طور معمول آوریل تا اواسط ژوئن به غیر از هفته عید پاک و حدود اواسط سپتامبر تا اواسط اکتبر است. در این دوره های زمانی آب و هوا بسیار مطبوع است و جمعیت مسافران کم و قیمت ها هتل ها و … نیز کمتر است.

اگر شما برای دیدن آثار باستانی و فرهنگ قصد سفر به این کشور را دارید، بهتر است در پاییز یا بهار یا زمستان سفر کنید. زیرا در این زمان ها درجه حرارت هوا برای گشت و گذار مناسب است.

اگر به دنبال بازدید از سواحل و طبیعت هستید بهترین زمان بهار، آوریل یا ماه مه یا سپتامبر و اکتبر است.

اگر به دنبال دیدن جشن های معروف ایتالیایی ها هستید باید بدانید که جشنهای زمستانی در ماه فوریه با انواع نمایش های خیابانی، رژه های قایق ها و … بسیار جذاب است. در ماه بهار و ماه آوریل یکی از مشهورترین رویداد های هنری این کشور در شهر میلان برگزار می شود و صدها هزار نفر از علاقه مندان به هنر به این نمایشگاه می آیند.

اگر می خواهید زمانی به ایتالیا سفر کنید که شلوغ نباشد ماه سپتامبر بهترین زمان است. فصل تابستان نیز یکی از زمان هایی که این کشور بیشترین گردشگر را دارد. نوامبر تا مارس به دلیل اینکه زمستان است قیمتهای بلیط هواپیما و هتل ها کاهش می یابد اما هوا در این کشور، سرد است. اگر مایل به تجربه برف و باران و سرما هستید می توانید این زمانها را برای سفر انتخاب کنید.

گفتن از زیبایی ها و جذابیت های تمام نشدنی ایتالیا در کلمات نمی گنجد. همین بس که بدانیم آنجا زادگاه فرهنگ، هنر و زیباترین کشور جهان با ماندگارترین و باشکوه ترین آثار تاریخی است. پس دیدن این کشور سحر آمیز را از دست ندهید. اگر شما هم جزو افرادی هستید که شیفته ی سفر به این کشور هستید اما توان هزینه های سنگین سفر را ندارید هلدینگ سفر آبی، برای انتخاب بهترین تور های ایتالیا با ارزان ترین قیمت در کنار شماست.

برای مشاهده قیمت تور کشور ایتالیا اینجا کلیک کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.