سفر به رم تاریخی ترین شهر اروپا

سفر به رم تاریخی ترین شهر اروپا

شهر رم، پایتخت کشور ایتالیا یکی از زیباترین و تاریخی ترین کشورهای جهان است که بناهای تاریخی آن به ثبت جهانی یونسکو رسیده است. این شهر تاریخی پایتخت سیاسی، مذهبی و یادبودی است که از تاریخ چند هزارساله ی امپراتوری رم به یادگار باقی مانده است. این شهر زیبای اروپا با ترکیب بناهای تاریخی جذاب، معماری خارق العاده، زندگی لوکس، آب و هوای عالی مکانی جذاب برای گذراندن اوقات فراغت و تجربه ی سفری فراموش نشدنی است.

شهر رم که بیش از ۲۵۰۰ سال قدمت دارد، یکی از بزرگترین و طولانی‌ترین امپراتوری های جهان را در دل خود داشته است و بقایای باقی مانده از این تمدن بزرگ را می توان در بناهای تاریخی که در گوشه گوشه ی شهر خودنمایی می کنند، مشاهده کرد. در این مقاله قصد داریم بهترین جاذبه های این شهر رویایی و خاطره انگیز را که دانستن آنها در سفر به رم برایتان لازم است را بیان کنیم.

 

جاذبه های طبیعی رم

ویلا تورلونیا (Villa Torlonia): یکی از جاذبه های طبیعی در رم که مکان مناسبی برای پیاده روی است. این منطقه طبیعی، مناظر شگفت انگیز را در خود جای داده است و می تواند اوقات فراغت دلپذیر و زیباترین عکس های یادگاری را برای شما به ارمغان آورد.

پارک ویلا آدا (Villa Ada): یکی از زیباترین پارک های رم است. اگر شما به دنبال انبوه درختان و سرسبزی هستید این مکان بهترین انتخاب است. این پارک زیبا بهترین مکان برای ورزش کردن، قدم زدن و غرق شدن در سرسبزی بی پایان آن است.

پارک دلا کافارلا (Parco Della Caffarella): پارکی زیبا با تاریخچه ای قدیمی است. این پارک زیبا که در کنار مهمترین نقاط تاریخی شهر رم واقع شده است، ترکیبی از باغ‌ها، درختان و مکانهای استراحت برای افرادی است که می خواهند تعطیلات زیبا و آرام را در دل طبیعت داشته باشند.

پارک دلا کافارلا

پارک دلا کافارلا

پارکو آککودوتی (پارک قنات ها): یکی از جالب ترین و زیباترین مناطق محلی که در جنوب شرقی رم قرار گرفته است این پارک که در اطراف قنات قدیمی رم قرار گرفته است، بسیار مناسب برای کسانی است که می خواهند زمینه تاریخی رم را در بازدید از مناطق پاپ نشین ببیند. این مکان بسیاری از نقاط دیدنی تاریخ گذشته روم را به نمایش می‌گذارد.

ویا لاتینا (Parco Delle Tombe Di Via Latina): این جاده زیبا یک گوهر کوچک باورنکردنیست جاده‌ای که در دل بسیاری از مناطق باستانی، صخره ها، درختان و امتداد دارد. برای بازدید از این جاده ی تاریخی و زیبا میتوانید از تور های دوچرخه استفاده کنید.

ویا لاتینا در شهر رم

ویا لاتینا در شهر رم

 

جاذبه های تفریحی شهر رم

پیاتسا ناوونا (Piazza Navona): میدانی پر سر و صدا، پرجنب و جوش و قطب فعالیت‌های هنری و تجاری شهر رم است. این میدان که به خاطر معماری باروک، رستوران های معروف، چشمه های زینتی و هنرمندان خیابانی معروف است، بازدیدکنندگان را از سراسر جهان به خود جلب می کند. در این میدان زیباترین بازارهای کریسمس و کافه های جذاب رومی را میتوان پیدا کرد. مرکز میدان یک چشمه است که نماینده رودخانه‌های نیل، دانوب است که توسط مجسمه های زیبا زینت داده شده است.

پیاتسا ناوونا

پیاتسا ناوونا

غذاهای معروف رم: برای کسانی که عاشق طعم و مزه های مختلف هستند ایتالیا و رم بهشت مزه ها و غذاها است. یکی از جذاب ترین تفریحات و سرگرمی های شما در رم می تواند تجربه کردن طعم و مزه ی غذا های مختلف در کافه ها و رستوران های زیبای این شهر تاریخی باشد. از غذاهای معروف این شهر می‌توان به انواع پاستا، پیتزا suppli، کنگر فرنگی، سالتیمبوکا اصلی ترین غذاهای خیابانی روم و برای کسانی که گیاه خوار و عاشق سبزیجات هستند کاسنی تفت داده شده (cicoria ripassata) با چاشنی روغن زیتون، فلفل و سیر پیشنهادی عالی است. صحبت از غذاهای رومی بدون اشاره به شیرینی ها و دسرهای جذاب آن ها به پایان نمی رسد. از شیرینی های جذاب آن شیرینی ماریتوتسی که نان پر شده با خامه است و ژلاتو یا همان بستنی های معروف ایتالیایی است.

وقتی در این شهر زیبا هستید از خوردن غذا ها، میوه ها و خوراکی هایی که قبلاً هرگز آنها را نچشیده اید نترسید! چرا که شما در رم هستید تا یک ماجراجوی واقعی در مزه ها را تجربه کنید. بنابراین تجربه ی خوردن غذاهای رمی در کافه ها و رستوران های این شهر باید یکی از مهمترین برنامه‌های سفر شما باشد.

پل سنت آنجلو: که بر رودخانه تیبر قرار گرفته است یک مکان پیاده روی را بین قلعه سنت آنجلو و رودخانه ایجاد می‌کند. این پل یکی از زیباترین پل های روم به حساب می آید و از سنگ مرمر ساخته شده است. ویژگی اصلی و جذاب این پل مجسمه فرشته‌ای است که در فواصل بالای دالان‌های پل قرار دارد.

پل سنت آنجلو

پل سنت آنجلو

فواره تروی: یکی دیگر از جاذبه های تفریحی این شهر چشمه تروی زیباترین چشمه رم است. این چشمه زیبا بیانگر افسانه های زیادی است و باعث شده است که سالانه گردشگران زیادی را به خود جذب کند. افسانه هایی که در مورد این چشمه گفته می‌شود این است که اگر داخل چشم یک سکه پرتاب کنید به رم باز خواهید گشت. اگر دو سکه پرتاب کنید عاشق یک ایتالیایی جذاب می شوید و اگر سه سکه که پرتاب کنید با شخصی که ملاقات کرده اید ازدواج خواهید کرد. جالب است بدانید که دولت هر ساله تقریباً یک میلیون یورو سکه از این چشمه برداشت می کند.

فواره تروی

فواره تروی

کاتاکومب: یکی از تفریحات ترسناک اما جالب در شهر رم در کلیسای سانتا ماریا دیلا کونسیزیونى دى کابتشینى، کلیسایی در نزدیکی پیاززا باربرینی، بقایای اسکلت بیش از 3700 نفر را می توانید ببینید. در این مکان جمجمه، لوسترهای استخوانی بر وحشت شما خواهد افزود.

 

جاذبه های تاریخی شهر رم

کولوسئوم: مشهور ترین جاذبه شهر رم است. جایی که در آن می توانید گریه های گلادیاتور ها و تشویق های جمعیت را احساس کنید. این اثر که بهترین نمونه های معماری رم باستان است یکی از بزرگترین اماکن عمومی در جهان بوده است که ظرفیتی بیش از ۵۰ هزار صندلی دارد. از مسیحیانی که توسط شیرها خورده می شدند تا نبردهای خونین ای که بین گلادیاتورها، این مکان حرف های زیادی برای گفتن دارد.

کولوسئوم در شهر رم

کولوسئوم در شهر رم

پانتئون (معبد رومی): پس از کولوسئوم یکی از بناهای باستانی معروف رم، معبد پانتئون است. بهترین بنای تاریخی حفظ شده باستان روم که برای 2000 سال قدمت، دست نخورده باقی مانده است. گنبد 43 متری آن، عالی ترین دستاورد معماری داخلی روم ، بدون استفاده از تکیه گاه های قابل مشاهده است.

کلیسای سن پیترو: کلیسای سنت پیتر مربوط به سال ۳۲۴ میلادی است و به عنوان مادر کلیساها خوانده می شود زیبایی ها و معماری شگفت انگیز این کلیسا نفسگیر است. این کلیسا واقع در قسمت انتهای میدان سنت پیتر، نمای زیبایی دارد و با مجسمه های رسولان و عیسی تزیین شده است. در داخل کلیسا، معماری و دکوراسیون الهی است.

کلیسای سن پیترو

کلیسای سن پیترو

شما از میزان زیبایی و دکوراسیون و جزئیات آن شگفت زده خواهید شد. میکل آنژ و برنینی هم در طراحی این کلیسا نقش داشته اند و می توانید کارهای دستی آنها را در گنبد بی نظیر و مجسمه خیره کننده گلوریا ببینید.

پله های اسپانیایی: یکی از محبوبترین جاذبه های گردشگری روم است. ۱۳۸ پله بزرگ بین دو میدان اسپاگنا و ترینیتا دی مونته است. در بالای پله ها کلیسای ترینیتا است که به خودی خود یک جاذبه خوب است.توجه کنید که در هنگام عبور از این پله ها خوراکی و غذا نخورید زیرا برای تمیز نگه داشتن منطقه این کار ممنوع شده است.

فروم رم (Roman Forum): این مکان زیبا که بیش از ۱۰۰۰ سال مرکز امپراتوری روم بوده است بازتاب تغییر مداوم ماهیت مذهبی، نظامی و سیاسی روم است. در این مکان می توان منظره ای نفس گیر از ویرانه های باستانی و یادگارهای بجا مانده از امپراطوری های پیشین رم را دید.

فروم رم

فروم رم

کلیسا سانتا ماریا: بیش از ۱۷ قرن رومی را در قدیمی ترین و زیباترین کلیسای شهر روم یعنی سانت اماریا کشف کنید. قدمت این کلیسا به قرن چهاردهم باز می‌گردد و مکانی برای عبادت و پرستش بوده است. می توانید موزاییک های قرن ۱۲ و سیزدهم را روی نمای کلیسا مشاهده کنید. اولین طلایی که از قاره آمریکا به ایتالیا رسید، در سقف این کلیسا می درخشد. برای تحسین بیست و دو ستون گرانیتی که از دوران باروک به یادگار مانده است داخل کلیسا شوید. در این کلیسا چیزهای زیادی برای لذت بردن از هنر رومی وجود دارد.

باسیلیکای سنت جان لاتران: یکی از برجسته ترین کلیساهای رم است. پس از قرن ها تغییر، هنوز شکل اصلی خود را از عصر کنستانتین، هنگامی که ساخته شد، حفظ می کند. نمای آن یک تزیین کاملاً باروک و نمونه بارز آن دوره است. حتما متوجه سقف زیبای چوبی قرن شانزدهم شوید.

 

جاذبه های فرهنگی و هنری رم

موزه واتیکان: که جایگاه برخی از مهمترین آثار فرهنگی و تاریخی و هنری رو می باشد در این مکان شما می توانید آثار دوره های بیشمار تاریخی را مشاهده کنید. این موزه، بیش از 70،000 قطعه آثار هنری دارد.

موزه واتیکان

موزه واتیکان

پارک و گالری بورگز: این گالری که در یک ویلا واقع شده است حاوی بخش قابل توجهی از مجموعه نقاشی ها و مجسمه های بورگز است. در بخش‌های دیگر گالری می توانید آثاری هنرمندانی چون رافائل را مشاهده کنید.

این پارک اطراف ویلا، یک باغ انگلیسی است و دارای پیاده روی و استخرهایی است که می توانید قایق های ردیفی را اجاره کنید. برای گشت و گذار در پارک می توانید دوچرخه نیز اجاره کنید. یک باغ وحش و تعدادی از جاذبه های آن برای کودکان جذاب خواهد بود، از جمله زمین های بازی، پیست های آخر هفته و نمایش های عروسکی.

قلعه سنت آنجلو: بیش از بیست قرن تاریخ روم را می توان در این موزه شگفت انگیز دید. این قلعه که در قرن دوم به عنوان مقبره ساخته شد طی این سالها به عنوانه قلعه نظامی، پناهگاه سیاسی و زندان خدمت کرده و اکنون یک موزه ملی است. در یکی از بخش های آن که با نقاشی‌های دیواری عتیقه و تزئینات پ شده گشت و گذار کنید. برای دیدن مناظر خارق العاده به میدان سنت پیتر و شهر رم نیز می توانید به بالای تالارهای قلعه صعود کنید.

موزه‌های کاپیتولین: این ساختمان زیبا که توسط میکل آنژ طراحی شده است به بازدیدکنندگان کمک می کند تا میراث فرهنگی شهر روم را بشناسند. این مکان که در حقیقت گروهی از موزه های هنری و باستان شناسی هستند، به عنوان بهترین نمونه های معماری قرون وسطایی شناخته شده‌اند و شامل تعداد زیادی مجسمه باستانی رومی، یونانی و مصری کتیبه ها، جواهرات، مدال ها و سکه ها است.

موزه‌های کاپیتولین

موزه‌های کاپیتولین

 

شهر رم یکی از زیباترین و فراموش نشدنی ترین مقصد های گردشگری در اروپا است. اگر به دنبال دیدن جذابیت های این شهر زیبا و سفر ارزان به رم هستید، هلدینگ بلو تریپ پیشنهادات شگفت انگیزی برای سفری آرام و فراموش نشدنی برای شما دارد. انتخاب تور ارزان رم می تواند شما را با کمترین هزینه در زیبایی های این شهر رویایی غرق کند. با ما همراه باشید تا زیباترین لحظه ها را در سراسر این جهان زیبا برای شما خلق کنیم.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.