مجارستان شگفت انگیز ترین کشور اروپا با فرهنگ هزار ساله

مجارستان شگفت انگیز ترین کشور اروپا با فرهنگ هزار ساله

کشور مجارستان با تاریخ و فرهنگ چند هزار ساله یکی از زیباترین و دیدنی ترین کشورهای جهان برای زندگی و گردشگری است. این کشور زیبا در اروپای مرکزی قرار گرفته و با کشورهای اتریش، اسلواکی، اوکراین، رومانی، صربستان و کرواسی محصور شده است. مرکز آن بوداپست یکی از زیباترین پایتخت های جهان است. رودخانه طولانی به نام‌های دانوب و تیسا کشور را به سه بخش تقسیم می‌کند. مجارستان دارای ده پارک ملی و بیش از ۲۰۰۰ گونه گیاهی است. گونه‌های جانوری همچون گوزن، خرگوش وحشی، گراز و همچنین گونه‌های نادر گربه های وحشی در این کشور دیده میشود.

کشور مجارستان علیرغم اندازه کوچکی که دارد دارای مکان های دیدنی بیشمار و ثبت شده در میراث جهانی یونسکو است. این کشور دومین دریاچه بزرگ حرارتی جهان دریاچه هویز و بزرگترین دریاچه در اروپای مرکزی یعنی دریاچه بالاتون و بزرگترین چمنزارهای طبیعی را در اروپا دارا می باشد.

بوداپست پایتخت این کشور، با حمام های آب گرم جادویی، چشم نوازترین مناظر رود دانوب، ساختمان های تاریخی و غذاهای شگفت انگیز بهترین مکان برای درک تاریخ و فرهنگ این کشور است.

شهر ایگر با خیره کننده ترین کلیساها، شهر سنت اندروز با خانه های رنگارنگ و خیابان های رویایی، شهر دبرتسن دروازه ورود به دشت های بی انتهای مجارستان، شهر تیهانی با باغ های اسطوخودوس، دهکده ی اگتلک با غارهای مرموز و سحر انگیز، لذت پیاده روی در پارک ملی بوک (Bükk) با بیش از 1000 غار و دریاچه های آب شیرین همه و همه شما را به تحسین و شگفتی وادار می کند.

 

باغ های اسطوخودوس مجارستان

باغ های اسطوخودوس مجارستان

 

فرهنگ و آداب و رسوم مردم کشور مجارستان

مردم مجارستان به زبان مجارستانی که زبان ملی آنهاست صحبت می‌کنند. دین اغلب مردم آنها مسیحی است و ۷۵ درصد از جمعیت آن را مسیحیان تشکیل می دهند.

 

لباس محلی مردم مجارستان

لباس و رقص محلی مردم مجارستان

فرهنگ این کشور ترکیبی از جشن ها و رسوم قومی و محلی،موسیقی و رقص، غذاهای سنتی و هیجان انگیز است.

⦁ موسیقی

انواع موسیقی از کلاسیک گرفته تا عامیانه بخش مهمی از فرهنگ مردم مجارستان است. آنها به دلیل عشق به موسیقی و رقص که با موسیقی سنتی مجارستان انجام می‌شود مشهور هستند. این کشور با داشتن رکورد تعداد ارکسترهای سمفونی به خود می‌بالد. موسیقی محلی آن یکی از مهم‌ترین جنبه‌های فرهنگی است زیرا در همه ابعاد فرهنگی تاثیر دارد.

⦁ غذای سنتی

سنتی ترین عنصر فرهنگی مجارستان غذاهای آن است. غذاهای تند و متنوع این کشور،کشفی عالی و شگفت انگیز برای گردشگران است. غذاهایی چون گولاش،سوپ لوبیا با گوشت دودی، خورشت گوشت گاو، غذا های ملی این کشور هستند. بارزترین ادویه در غذاهای مجارستانی پاپریکا است. از غذاهای تند و جذاب آن می توان به سوپ ماهی و لوبیا اشاره کرد.

غذاهای تند و متنوع کشور مجارستان

غذاهای تند و متنوع کشور مجارستان

 

⦁ جشن های محلی و قومی مهم ترین جلوه فرهنگی مجارستان

شهر بوداپست با جشنواره های هنری و موسیقی،گالری های هنری،مراکز فرهنگی و موزه هایش جلوه گاهی کامل و تمام عیار برای شناخت فرهنگ چند هزارساله مجارستان است. معروف ترین جشنواره موسیقی در بوداپست فستیوال زیگت (Sziget) است. که به عنوان یکی از بزرگترین جشنواره های موسیقی و فرهنگی در حال برگزاری است.

فستیوال موسیقی زیگت (Sziget) بوداپست مجارستان

فستیوال موسیقی زیگت (Sziget) بوداپست مجارستان

 

جشنواره دره هنر، که قدیمی ترین جشنواره هنری مجارستان است، در روستاهای جادویی دریاچه بالاتون با هدف حفظ فرهنگ و پیوندهای محلی از طریق اجرای کنسرت ها ، رویدادهای ادبی و بازی های تعاملی برگزار می شود.

⦁ مردم کشور مجارستان بسیار پرجنب و جوش و مهمان نواز هستند. مهمان نوازی بخش اصلی فرهنگ این کشور است. هنگام روبرو شدن با مردم این کشور، دعوت آنها به دوستی و حتی دعوت شما به خانه هایشان بسیار طبیعی می باشد.

⦁ صنایع دستی از قبیل سرامیک و گلدوزی، حمام های سحرآمیز و جادویی آبگرم بوداپست از دیگر جنبه های میراث فرهنگی این کشور جذاب هستند.

 

بهترین زمان برای سفر به مجارستان

بهترین زمان برای بازدید از این کشور بهار و پاییز است که هوا عالی است و دیگر نیازی به رقابت با هزاران گردشگر نخواهید داشت.

بهترین ماه ها در فصل بهار برای سفر به کشور مجارستان آوریل و مه هستند. در این فصل ها دمای هوا بسیار عالی است و گردشگران هنوز سفرهای خود را آغاز نکرده‌اند. گل های وحشی همه جای شهر دیده می شود و به دلیل این که توریست ها هنوز شهر را اشغال نکرده اند می توانید با فراغ بال به کشف بناهای تاریخی بپردازید. علاوه بر این قیمت هتل و .. نیز در مقایسه با تابستان کمتر است. برای سفر در فصل بهار حتماً لباس های ضد آب و چتر داشته باشید.

 

فصل پاییز در مجارستان

فصل پاییز در مجارستان

پاییز برای کسانی که از مجارستان بازدید میکنند یک فصل پرشکوه است. رنگ های هیجان انگیز کل کشور را به خود اختصاص داده و جمعیت در حال ترک کشور است. پاییز مجارستان معمولاً از بهار دلپذیر تر است. در این فصل احتمال باران نیز کمتر است و قیمت‌ها اندکی افت خواهد داشت. سپتامبر و اکتبر بهترین فصل پاییز برای پیاده‌روی در مسیرهای طولانی و مسحورکننده ی مجارستان است.

ارزانترین فصل برای بازدید از مجارستان فصل زمستان است که ممکن است تعدادی از آثار باستانی نیز تعطیل باشد. اما در این زمان قیمت هتلها ارزان ترین حد خود است. تابستان به دلیل شلوغی زیاد و هجوم گردشگران زمان خوبی برای سفر نیست.

 

میانگین هزینه روزانه یک توریست در کشور مجازستان

کشور مجارستان برای توریست های خود، طیف وسیعی از انتخاب ها برای هزینه های هتل و .. .دارد. به نحوی که از ارزان ترین تا گران ترین هتل ها و سایر خدمات تفریحی را با توجه به بودجه ی خود می توانید انتخاب کنید. به طور میانگین هزینه های روزانه برای استفاده از امکانات در سطح متوسط شامل موارد زیر است:

  • متوسط هزینه هتل برای هرشب اقامت ۱۵۴ هزار تومان
  • هر وعده غذایی در رستوران ۶۶ هزار تومان
  • هزینه هر بطری آب 4800
  • حمل و نقل عمومی شامل تاکسی اتوبوس و مترو 43000 هزار تومان
  • ورودی بلیط برای آثار تاریخی و.. و غیره ۴۳۰۰۰ تومان
  • میانگین هزینه روزانه به طور کلی ۲۸۰ هزار تومان

اگر خواندن مقاله ی بالا شما را برای دیدن این کشور شگفت انگیز، هیجان زده کرده است، با تور ارزان مجارستان خود را به سفری خیال انگیزدعوت کنید. هلدینگ بلوتریپ رضایت شما را بزرگ ترین دستاورد خود می داند.

لطفاً برای مشاهده قیمت تور کشور مجارستان اینجا کلیک کنید

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.