امنیت کشور سوئیس برای توریست ها چقدر است؟

امنیت کشور سوئیس برای توریست ها چقدر است؟

امنیت کشور سوئیس آن را مقصدی عالی برای توریست ها کرده است!

امنیت کشور سوئیس مشابه با بناهای تاریخی و جاذبه های گردشگری و طبیعت بکر آن برای توریست ها ستودنی است. یکی از آمار و ارقام بسیار معتبری که در این زمینه توریست ها استفاده می کنند تا میزان امنیت کشور مقصد خود را بیابند، شاخص Global Peace Index یا GPI است که هر سال توسط مؤسسه صلح و اقتصاد استرالیا منتشر می گردد.

طبق شاخص GPI در سال 2021، کشور سوئیس با عدد 1.37 جزو 10 کشور امن دنیا محسوب می گردد و به همین دلیل آن را به کشوری امن و مناسب برای میلیون ها توریست در سراسر جهان ساخته است. در ادامه این مطلب بیشتر به شاخصه های امنیت در این کشور و نرخ وقوع آنها می پردازیم.

امنیت کشور سوئیس طبق شاخص GPI در سال 2021، رتبه 10 جهان

امنیت کشور سوئیس طبق شاخص GPI در سال 2021، رتبه 10 جهان

 

در این بخش به برخی از مهمترین شاخصه های امنیت در سوئیس می پردازیم تا برای سفر و گردشگری اطلاعات کاملی کسب نمایید.

خطر و تهدیدات: به طور کلی کشور سوئیس یکی از امن ترین کشورهای دنیا برای مسافرت کردن به شمار می رود. در این کشور کاملا به قوانین احترام می گذارند و پلیس در این کشور با دقت و سختگیری زیاد در حال انجام وظیفه است.

حمل و نقل عمومی و تاکسی: حمل و نقل و به طور کلی جابجایی با وسایل نقلیه عمومی و تاکسی ها بسیار امن است و تصادفات بسیار پایین هستند به همین دلیل از لحاظ جابجایی درون و برون شهری نیز خطر خاصی شما را تهدید نمی کند. فقط توجه کنید که موقع سفر به نواحی آلپ و کوهستان های اطراف اگر وسیله شخصی دارید با زنجیر چرخ و تایرهای زمستانی و کاملا مجهز اقدام کنید.

جیب بری: جیب بری در کشور سوئیس خیلی کم رخ می دهد چون معمولا دزدی در کشورهایی زیاد است که میزان درآمد با خرجی تناسب خوبی نداشته باشد. کشور سوئیس با اینکه هزینه های بسیار سنگینی برای زندگی دارد ولی در میزان حقوق و مزایا نیز تناسب خوبی برقرار شده است. با این حال گاهی اوقات جیب بری رخ می دهد و به همین دلیل وسایل با ارزش خود را رها نکنید یا وسایل هویتی و پول خود را در جیب عقب شلوار خود نگذارید.

بلایای طبیعی: شاید این فاکتور یا شاخصه برای بررسی امنیت یک کشور عجیب به نظر برسد اما بررسی این مورد برای کشورهایی مثل سوئیس که طبیعت بکری دارند و طبیعت گردی هم جزو جاذبه های گردشگری محسوب می شود عجیب نیست. کشور سوئیس به خاطر داشتن نواحی آلپ و کوهستان های متعدد، خطرات طبیعی مثل بهمن، رانش زمین، رانش برف، سیل، طوفان رعد و برق و طوفان های برفی نیز دارد که باید مراقب باشید. امنیت کشور سوئیس در مناطق کوهستانی چندان بالا نیست.

زورگیری و سرقت بچه: اصلا نگران امنیت خود بابت زورگیری و سرقت بچه نباشید چون اصلا در کشور سوئیس چنین مواردی رخ نمی دهند. اخیرا تنها یک ناحیه در کل کشور سوئیس بابت چندین مورد زورگیری گزارش شدند که مربوط به ناحیه Seebach در شهر زوریخ هستند.

خطر تروریست: در دنیای امروزی که همه کشورها به نوعی با خطر تروریست و مشابه آن مواجه هستند و باعث کاهش شدید جمعیت ورودی توریست ها و درآمدزایی آنها شده، امنیت از این لحاظ واقعا ستودنی است. در کل تاریخ کشور سوئیس تاکنون، نمونه یا موردی بابت حمله تروریستی گزارش نشده است و از این بابت خیال آسوده ای داشته باشید. هر چند احتمال وقوع هر چیزی وجود دارد اما مهم این است که تاکنون گزارشی داده نشده است.

کلاهبرداری: وقتی صحبت از امنیت در یک کشور می شود فقط منظور از آن، امنیت جانی نیست بلکه امنیت مالی هم مطرح است که مواردی مثل کلاهبرداری و دزدی آن را کاهش می دهد. خوشبختانه اگر در کشور سوئیس احساس غریبگی می کنید یا خیال راحتی ندارید، باید بگوییم که کشور سوئیس با نرخ کلاهبرداری بسیار پایین است. با این حال موقع استفاده از صرافی یا خرید حتما فیش پرداختی را چک کنید تا موارد استثنا گریبانگیر شما نشوند.

امنیت زنان: گاهی اوقات سفرهای گردشگری به شکل خانوادگی مانند سفر با والدین یا همسر و فرزندان و یا به شکل مجردی مانند گروهی از خانم ها یا آقایان است. معمولا یکی از شاخصه های امنیت کشورها این است که زنان مجرد هنگام اقامت در آنها چقدر احساس امنیت می کنند. امنیت سوئیس در این زمینه بسیار بالاست و زنان با خیالی راحت می توانند به تنهایی به این کشور سفر کنند. با این حال همیشه احتیاط شرط عقل بوده و موقع شب و در ساعات پایانی نباید به تنهایی قدم بزنید چون این نوع خطرات در همه کشورها وجود دارد.

حمل اسلحه: حمل سلاح و اقدام به قتل موردی است که در بین شاخصه های امنیت بررسی می شود. در کشور سوئیس از بین 8.5 میلیون نفر حدود 2 میلیون نفر اسلحه دارند اما نرخ قتل در این کشور کمتر از 2 نفر از هر 100 هزار نفر است چون قوانین بسیار سختگیرانه در تمامی زمینه ها وجود دارد. قانون داشتن اسلحه در کشور سوئیس با بسیاری از کشورهای اروپایی متفاوت است.

طبق قانون افراد می توانند تحت شرایطی خاص اسلحه داشته باشند که پس از اتمام مدت دوره مجاز دوباره باید آن را تمدید کنند. به عنوان مثال کسانی که می خواهند اسلحه داشته باشند باید مجوز قانونی بگیرند و برای گرفتن مجوز هم باید دلیل قانع کننده داشته باشند. کسانی که سابقه جرم و جنایت یا حبس دارند و یا اینکه اعتیاد به الکل پیدا کرده اند حق داشتن اسلحه ندارند. لذا امنیت کشور سوئیس از این بابت، بسیار بالاست.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.