توضیح جامع شهر پاریس، کشور فرانسه

توضیح جامع شهر پاریس، کشور فرانسه

معرفی شهر پاریس و ارائه اطلاعات کلی مورد نیاز

شهر پاریس که به شهر چراغ ها یا شهر نور، شهر عشق، فرهنگ و هنر و مد در دنیا معروف می باشد، سالانه میلیون ها توریست از سراسر دنیا جذب می کند. موقعی لذت سفر به کشور فرانسه و بازدید از شهر پاریس به عنوان نماد این کشور، بیشتر خواهد شد که اطلاعات کامل نسبت به آن داشته باشید.

شهر پاریس پایتخت کشور فرانسه است و در موقعی مرکزی – شمالی آن قرار دارد. یکی از قدرتمندترین شهرهای اروپا از لحاظ اقتصادی، سیاسی و فرهنگی است. پاریس با جمعیت 12.1 میلیون نفری (18% کل جمعیت کشور فرانسه) یکی از شهرهای پرجمعیت قاره اروپا است.

زبان رسمی مردم شهر پاریس فرانسوی است اما به زبان های برتون، آلزاسی و انگلیسی هم صحبت می کنند. واحد پول رایج کشور فرانسه، یورو و پیش شماره آن 0033 می باشد. اختلاف زمانی پاریس با تهران حدود 2 ساعت و نیم بوده که نسبت به تهران عقبتر است. پرواز به پاریس هم حدود 5 ساعت و نیم تا 5 ساعت و 45 دقیقه طول می کشد. فرودگاه های شارل دو گل (شمال شرق شهر) و فرودگاه اورلی (جنوب شهر) از فرودگاه های بین المللی پاریس هستند.

بهترین زمان سفر به پاریس کشور فرانسه

بهترین موقع برای سفر و بازدید از پاریس ماه های آوریل تا ژوئن یا اکتبر تا نوامبر است. در این مواقع جمعیت کمتری وجود دارد، مخصوصا از ماه مهر تا آذر؛ که جمعیت خیلی کمتری وجود دارد و دمای هوا بین 11 تا 20 درجه است. تابستان به دلیل استقبال بسیار زیاد گردشگران، گران قیمت ترین و شلوغ ترین موقع سال برای بازدید است و دمای هوا به 30 درجه هم می رسد. فصل بهار دمای هوا بین 12 تا 20 درجه است و شهر پر از شکوفه های بهاری است که همراه با بارندگی پراکنده منظره بسیار عاشقانه ای ایجاد می کند. فصل زمستان هم بجز موقع جشن سال نو زمان خوبی برای سفر کردن است و دمای هوا بین 5 تا 8 درجه می باشد و بهترین بازارهای فروش کریسمس در شهر پاریس پیدا می شوند. با این حال انتخاب زمان سفر بستگی به سلیقه و روحیات شما دارد.

بهترین هتل های پاریس

بعد از انتخاب زمان سفر و خرید بلیط هواپیما، باید به فکر رزرو مکانی برای اقامت باشید. هزینه های اقامت شما به ازای هر شب کاملا بستگی به سلیقه و تیپ شخصیتی شما دارد. به عنوان مثال می توانید در هاستل های ارزان قیمت مثل Generator Paris اقامت داشته باشید که از شبی 20 یورو شروع می شود. هتل های 2 و 3 ستاره مثل Hotel Joke Astotel که شبی 80 یورو و Hotel de la Mare و Hotel du Champ Mars که شبی 100 یورو هستند. هتل های لوکس و لاکچری 4 و 5 ستاره مثل Prince de Galles و غیره که از شبی 279 یورو تا 710 یورو متغیر هستند.

اماکن دیدنی و جاذبه های گردشگری شهر پاریس که نباید از دست داد

اماکن دیدنی شهر پاریس بسیار زیاد و متنوع هستند و برای دیدن همه آنها باید تقریبا سفر طولانی داشته باشید یا اینکه کل روز خود را به بازدید از جاذبه های گردشگری و اماکن دیدنی اختصاص دهید. بر همین اساس به مهمترین آنها اشاره می کنیم:

1 – موزه لوور (Louvre Museum): کامل ترین کلکسیون آثار فرهنگی و تاریخی دنیا که می توان بزرگترین موزه جهان دانست و بازدید کامل از آن 3 روز کامل زمان نیاز دارد.

2- کلیسای نوتردام: قدمت آن 850 سال است و مهمترین کلیسای کاتولیک فرانسه هم هست.

3- کاخ لوکزامبورگ: به کاخ سنای فرانسه معروف است و توسط ماریا دمیچی که همسر شاه هنری چهارم بود ساخته شد. فضای باغ و دو فواره دومدیسیس و دو آبزرویتور آن بسیار دیدنی و زیبا هستند.

4- طاق پیروزی یا دروازه پیروزی: در قسمت منتهی الیه غربی خیابان شانزه لیزه و میدان شارل دو گل پاریس می باشد که به افتخار پیروزی های جنگی سربازان فرانسه در سال 1806 طراحی شد.

5- خیابان شانزه لیزه: بله این خیابان هم از اماکن دیدنی شهر پاریس می باشد که بهترین فروشگاه ها، گالری ها و رستوران ها از برندهای مختلف در آن حضور دارند.

6- برج ایفل: قطعا مشهورترین جاذبه دیدنی شهر پاریس، برج ایفل است که در میدان شان دو مارس واقع شده که به افتخار جشن 100 سالگی انقلاب فرانسه توسط گوستاو ایفل طراحی گردید.

7- مرکز ملی هنر و فرهنگ پمپیدو (Pompidou): یکی از موزه های بسیار معروف و مدرن شهر پاریس که تکنولوژِ بسیار عجیبی در ساخت آن به کار رفته است و با مساحت 17700 متر مربعی خود لقب بزرگترین موزه هنر مدرن جهان را به خود اختصاص داده است.

خیابان شانزه لیزه

خیابان شانزه لیزه

مراکز خرید معروف و بسیار معتبر شهر پاریس

مراکز خرید معروف و بسیار معتبر شهر پاریس که بهترین مکان برای خرید سوغاتی و نیازهای شخصی شما هستند بسیار زیاد بوده که ما به بهترین آنها اشاره می کنیم:

1- گالری لافایت Lafayette

2- پرتنام Printemps

3- لوبون مارشه Le Bon Marche

4- فوروم ال Forum des Halles

5- چهار فصل Les 4 Temps

6- بازار دست فروشی سنت کوین

7- فروشگاه های شانزه لیزه Champs Elysees

8- مارایس Le Marais

9- بلوار سنت ژرمن

 

لوبون مارشه

لوبون مارشه

 

بهترین غذاها و رستوران های شهر پاریس

سفر به هر جای دنیا باید همراه با شناخت غذاهای محلی و بومی آن شهر و کشور باشد. بعد از شناخت این غذاها باید به دنبال بهترین رستوران ها باشید تا طعم واقعی و لذیذ آنها را حس کنید. معروف ترین غذاهای شهر پاریس:

1- کیش لورن (Quiche Lorraine): غذایی که ترکیبی از تخم مرغ، شیر یا خامه، پنیر، گوشت، ماهی و سبزیجات است.

2- بوف بورگونیون (Boeuf bourguignon): ترکیب گوشت گاو و قارچ و همراه با سیر، پیاز و سبزیجات که بیشتر به شکل خورش سرو می شود.

3- خوراک اردک (Confit de Canard): طعم و مزه اصیل خوراک اردک را باید در شهر پاریس و در رستوران های بخش جنوب غربی آن تجربه کنید.

4- بویلاباس (Bouillabaisse): ترکیبی از گوشت خرچنگ، کلم و ماهی است.

5- اسکارگو (Escargots): غذایی بر پایه حلزون تفت داده شده، سیر، کره و جعفری است.

6- شیرینی های ماکارون و نان کروسان

اسکارگو

اسکارگو

 

اما بهترین رستوران ها برای سرو غذاهای لذیذ و خوشمزه فرانسوی عبارتند از:

1- رستوران Comice که هر پرس غذا بین 35 تا 75 یورو است و لاکچری محسوب می شود.

2- رستوران L’Astrance که هر پرس غذا بیش از 75 یورو هزینه دارد و فوق لاکچری است.

3- رستوران Oysters at l’Huîtrerie Régis که هر پرس غذا بین 10 تا 35 یورو بوده و سطح متوسط به حساب می آید.

4- رستوران Les Arlots که هر پرس غذا کمتر از 10 یورو قیمت دارد و ارزان قیمت است.

البته رستوران های سپتیم (Septime) با نوشیدنی های معروف، رستوران لی سروان (Le Servan) و پائول برت بیسترو (Paul Bert Bistro) هم تجربه بسیار خوبی رقم خواهند زد.

 

رستوران L'Astrance

رستوران L’Astrance

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.