جاهای دیدنی زوریخ و جاذبه های تفریحی

جاهای دیدنی زوریخ و جاذبه های تفریحی

زوریخ بزرگترین شهر سوئیس و قطب اقتصادی و فرهنگی کشور سوئیس و یکی از اصلی ترین سرمایه های اقتصادی اروپا است. علاوه بر اهمیت و ارزش اقتصادی، این شهر یک مکان لذت بخش و جذاب برای گردشگران است.

همجواری با دریاچه زوریخ و قرارگیری در دل کوه های آلپ، این شهر را به مکانی آرام و رویایی برای گردشگران تبدیل میکند. جاذبه های فراوان آن از موزه ها و ساختمانهای با معماری تاریخی و باشکوه تا مناظر طبیعی و شگفت انگیز،آب و هوای پاک و درخشان دریاچه باشکوه با کیفیت آب کم نظیر و چشم انداز بی انتهای کوه‌های زیبا و ارائه بهترین مراکز خرید در جهان این شهر را به جذاب ترین مقصد گردشگری تبدیل کرده است.

این شهر که بالاترین کیفیت های زندگی را به ساکنان خود ارائه می‌دهد، یکی از قانونمندترین و درعین حال شادترین کشورهای اروپا است که در آن خبری از ترافیک، هرج و مرج دیده نمی شود. چیزی که این شهر زیبا را شگفت انگیز می کند این است که شما در هر ساعت از شبانه روز تفریحات و سرگرمی های زیادی را برای انجام دادن پیدا میکنید و این یعنی که زندگی شبانه در زوریخ به اندازه روز، پرشور و هیجان انگیز است.

در ادامه با ما همراه باشید تا با جاذبه های طبیعی زوریخ، جاذبه های تفریحی، تاریخی و جاذبه های فرهنگی و هنری و جاهای دیدنی زوریخ آشنا شویم.

 

جاهای دیدنی شهر زوریخ

جاذبه های طبیعی

دریاچه زوریخ: این دریاچه که توسط یخچال های طبیعی کوه های آلپ شکل گرفته بسیار تمیز است و دارای سواحل و مناطق مختلف است. اطراف دریاچه منطقه‌ای دیدنی برای استراحت در یک روز آفتابی است. علاوه بر این از جاذبه های دریاچه، تورهای کشتی است که میتوانید نمای زیبایی از شهر را بر دریاچه تماشا کنید.

کوه اتیلبرگ: اگر عاشق دیدن منظره های طبیعی و عالی هستید منطقه طبیعی Uetliberg با چشم اندازی از دریاچه زوریخ و کوه های سرسبز سر به فلک کشیده، مکان بسیار خوبی برای پیاده روی و لذت از طبیعت است. علاوه بر آن می توانید در کوه های آن گشت و گذار کنید با بالا رفتن از این کوه می توانید منظره ای پانوراما از شهر، دریاچه زوریخ و کوههای آلپ را مشاهده کنید.

کوه اتیلبرگ زوریخ

کوه اتیلبرگ زوریخ

در هر زمان از سال میتوانید از این کوه بازدید کنید اما توصیه می شود در بهار که گلهای کوه شکوفه کرده به بازدید آن بروید. برای رسیدن به قله ده دقیقه پیاده روی است. پیاده رو بسیار پهن است و حتی در شب نیز روشن است و به رستوران قله منتهی می شود و می توانید رمانتیک ترین شام خود را در بالای قله سرو کنید.

بورکلی پلاتز: از دیگر جاذبه های طبیعی گردشگری زوریخ می توان به بورکلی پلاتز (Burkliplatz) اشاره کرد. مکانی برای قایقرانی و یک مکان هنری با منظره کوه های آلپ در کنار دریاچه زوریخ است.

باغ گیاه شناسی زوریخ: از دیگر دیدنی‌های این شهر برای دوستداران طبیعت است. در این باغ مجموعه ای از گیاهان سراسر جهان در ۱۶ بخش قرار داده شده است.

باغ گیاه شناسی زوریخ

باغ گیاه شناسی زوریخ

باغ وحش زوریخ

بیش از ۳۶۰ گونه جانوری مختلف در دنیای عجیب و غریب و البته با استاندارد و کیفیت بالای این باغ وحش زندگی می‌کنند. پلنگ های برفی در میان منظره صخره‌های هیمالیا، پنگوئن هایی که در آب خنک شنا می کند خانواده فیل های آسیایی از دیدنی‌های این باغ وحش است و نکته جالب توجه در این باغ وحش این است که برای زندگی حیوانات آن محیط های طبیعی شگفت انگیزی را فراهم کرده‌اند که این محیط طبیعی زیبا خود یکی از جذابیت های باغ وحش است.

 

جاذبه های تفریحی زوریخ

محله قدیمی زوریخ (old town): بهترین مکان برای کسانی است که می خواهند درباره تاریخ و گذشته سوئیس اطلاعات کسب کنند. این مرکز تاریخی مملو از خانه‌های تاریخی و جذاب زوریخ است. بناها که قدمت آن به قرن سیزدهم هفدهم تا نوزدهم باز می‌گردد. در خیابان‌های این محله می توانید مغازه های عتیقه فروشی، بوتیک ها و کافه ها رستوران های زیادی پیدا کنید.

محله قدیمی زوریخ

محله قدیمی زوریخ

خیابان بانهوف: خیابان اصلی زوریخ و یکی از جذابترین خیابانهای خرید در اروپا است که توسط چشمه ها، درختان و ساختمان های برجسته معماری یکی از بهترین مکان های زوریخ برای بازدید است. مغازه های خیابان مملو از جواهرات و کالاهای لوکس است اما در داخل خیابان ساختمان های تاریخی و تماشایی نیز وجود دارد. در این خیابان می توانید بهترین مجموعه از برندهای ساعت سوئیسی را مشاهده کنید. معروف ترین طراحان جهان فروشگاه هایی را در این خیابان دارند. علاوه بر آن مغازه‌های شکلات و کافه های جذاب از دیگر شگفتی های این خیابان است.

 

جاذبه های تاریخی زوریخ

کلیسای گروس‌مونستر: کلیسای اصلی زوریخ است که با برج های دوقلوی خاص خود در آسمان شهر خودنمایی می کند. این کلیسا بین سده‌های یازدهم و سیزدهم ساخته شده است. اگر علاقه مند به معماری قرون وسطی باشید این مکان برای شما نمونه ای ایده‌آل است. تزیینات و معماری به کار گرفته شده در این کلیسا هر کدام قدمتی چند صد ساله دارد و بر شکوه و زیبایی آن افزوده است.

کلیسای فغامونستا (Fraumunster): این کلیسا که برای زنان اشرافی توسط امپراطور لودویگ ساخته شد از زیباترین کلیساهای شهر است قدمت این کلیسا به ساله ۸۵۳ برمیگردد. هرچند که کلیسا چیزهای زیادی برای دیدن دارد اما از مهمترین جاذبه های آن مجموعه زیبایی از پنجره های شیشه های رنگی است.

 

جاذبه های فرهنگی و هنری زوریخ

موزه هنرهای زوریخ: مجموعه عظیم از آثار هنری را نشان می دهد علاوه بر آثار هنرمندانی چون فردیناند هودلر، هنرهای بین المللی مثل بزرگترین مجموعه ادوارد مونک مجموعه های آثار ونگوگ، مونه، پیکاسو در این موزه مشاهده می شود. این موزه در ارائه نقاشی های مدرن بسیار قوی است. اگر به دنبال دیدن جذاب ترین نقاشی های در تاریخ هنر جهان هستید بازدید از این موزه را از دست ندهید.

موزه ملی سوئیس: بزرگترین مجموعه آثار باستانی تاریخی سوئیس در این موزه نگهداری می شود و درک درستی از فرهنگ و تاریخ این کشور به بازدید کنندگان می دهد. جذابیت های این موزه از ابزارها و سفال های ماقبل تاریخ شروع شده و به قرن بیستم می‌رسد. ساختمان موزه کاخی مجلل مربوط به دوران رنسانس و در حدود دویست سال پیش است. در گالری این موزه می توانید شاهد سیر هنر سوئیس باشید.این موزه بیش از ۸۲۰ هزار اثر از آثار ماقبل تاریخ تا قرن بیستم را پوشش می دهد. جالب است بدانید که بعضی از آثار باستانی این موزه مربوط به ۱۰۰ هزار سال قبل از میلاد است. آثار ارائه شده شامل مجموعه های نقره، پارچه، جواهرات، ساعت، ابزارهای علمی، آلات موسیقی، صنایع دستی و آثار باستانی است.

موزه ملی سوئیس

موزه ملی سوئیس

موزه ریتبرگ: این موزه یک ویلای نئوکلاسیک است که از ویلا آلبانی در رم الگوبرداری شده است. این موضوع تنها موزه هنر غیر اروپایی سوئیس است و شامل مجموعه ای از مجسمه های هندی، تصاویر و برنز های معبد تبت، سرامیک و یشم آسیایی، تزیینات چینی و همچنین هنر هایی از اقیانوس آرام، خاور نزدیک و آمریکای شمالی و مجموعه‌ای از ماسک و برنزه های آفریقایی است. این ویلا در پارک زیبای ریتر که یک باغ منظره انگلیسی با مسیرهای پیاده است قرار دارد.

خانه اپرای زوریخ: مربوط به ۱۸۹۰ است این خانه اپرا نمایش اجراهای خواننده های محبوب را به نمایش میگذارد علاوه بر آن ساختمان مجلل و زیبای آن به‌عنوان یک مکان دیدنی ارزش دیدن دارد.

خانه اپرای زوریخ

خانه اپرای زوریخ

 

سخن آخر:

زوریخ، مهد پول و ثروت اروپا و یکی از زیباترین و لوکس ترین شهرهای سوئیس است. از بکرترین آب هوا تا بی نظیرترین شکلات های جهان، زوریخ یکی از شیرین ترین و زیباترین شهرهای جهان برای گذراندن تعطیلات و تجربه سفری به یادماندنی است. انتخاب تور زوریخ متناسب با شرایط و امکانات شما یکی از خدماتی است که هلدینگ سفر آبی آسمان به شما ارائه می دهد. از آنجا که دیدنی های این شهر رویایی بی نهایت و زمان نیز محدود و ارزشمند است با تور ویژه زوریخ میتوانید از بهترین جاذبه ها و نقاط گردشگری این شهر دیدن کنید.

هلدینگ سفر آبی آسمان در کنار شماست تا زندگی کردن در سفر را با آرامش خیال تجربه کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.