سفر به شهر بارسلونا قلب فرهنگ و هنر اسپانیا

سفر به شهر بارسلونا قلب فرهنگ و هنر اسپانیا

بارسلونا شهری ساحلی با جذابیت های خیره کننده است. جاذبه های تاریخی و طبیعی و شگفتی های آن به قدری است که هر گردشگری با هر سلیقه ای را شیفته خود میکند. معماری تاریخی باشکوه آن، مناظر و چشم اندازهای ساحلی بی انتها، جاذبه های فرهنگی، این شهر را به مقصد عالی برای گردشگران تبدیل کرده است. البته آب و هوای مطبوع و بهشتی مدیترانه ای نیز بر جذابیت آن می افزاید. بارسلون شهری است که در آن می‌توان ترکیبی جادویی از تمام چیزهایی که این شهر را بین تمام شهرهای اروپا بی همتا می کند، تماشا کرد.

می توانید ساعت ها در ساختمان های باشکوه تاریخی آن گشت و گذار کنید، با معروف ترین میراث معماری گائودی از بزرگترین معماران مدرنیسم آشنا شوید، سپس برای استراحت کردن به سواحل شنی و آفتابی پناه ببرید و خود را مهمان خوشمزه ترین غذاهای بین المللی در تراس های فضای باز رستوران ها و کافه های این شهر هیجان انگیز کنید، درحالی که زندگی پرشور و گرم مردم بارسلونا را نظاره میکنید.

برای اینکه سفر به شهر بارسلونا را هیجان انگیز کنید میتوانید برای جستجوی مکان های شگفت انگیز و اسرارآمیز این شهر در خیابان ها و میادین مخفی و تاریخی آن سرگردان شوید و سپس با صدای نوازندگان خیابانی که آهنگ های گرم و زیبای اسپانیایی را می‌نوازند خود را در پرشورترین میادین این شهر رویایی پیدا کنید. سخن گفتن از جذابیت های بی پایان این شهر تمام نشدنی است. باید دید و لمس کرد. زندگی در بارسلونا آنقدر پرشور و جذاب و رنگارنگ است که دل کندن از این شهر زیبا را برای هر گردشگری دشوار می کند.

در ادامه با ما همراه باشید تا با جاذبه های طبیعی بارسلون، جاذبه های تفریحی بارسلونا، جاذبه های تاریخی بارسلونا و جاذبه های فرهنگی و هنری بارسلون آشنا شویم.

 

جاذبه های طبیعی شهر بارسلونا

⦁ پارک گوئل (Guell)

یکی از محبوب ترین جاذبه های طبیعی در بارسلونا است که توسط گائودی و دوستش گوئل طراحی شد. این پارک جذابیت ها و جاذبه های زیادی دارد. چشمه ها، مجسمه ها و موزه زیبا که زمانی خانه معمار معروف گائودی بوده است با مبلمان و وسایل تزیینی که توسط خود او طراحی شده است از جذابیت های این پارک است.

پارک گوئل در شهر بارسلون

پارک گوئل در شهر بارسلونا

⦁ سواحل بارسلونا

یکی از زیباترین و جذاب ترین جاذبه های طبیعی شهر بارسلونا سواحل آن است. این خطوط ساحلی که برای مایلها امتداد دارد، بهترین فرصت برای برای پیاده روی و در عین حال دیدن جاذبه‌های شهر است. سواحل غربی شلوغ تر و توریستی تر هستند و توسط مجموعه ای از مغازه ها و کافه هایی با تراس و صندلی های فضای باز اشباع شده‌اند. اما با حرکت به سمت کنار دریا و بعد از بندر المپیک، فضا و میزان شلوغی جمعیت کمتر می شود و حتی می توانید با افراد محلی گپ و گفت کنید.

سواحل بارسلون

سواحل بارسلونا

جاذبه های تفریحی بارسلونا

⦁ ورزشگاه نیوکمپ

این مکان نه تنها جایگاه تیم مشهور فوتبال، بارسلونا است بلکه بزرگترین استادیوم فوتبال در اروپا نیز است. برای بازدید از زمین فوتبال و همچنین موزه ای که پیراهن‌های اصلی بازیکنان فوتبال و عکس های یادگاری را به نمایش می گذارد می‌توانید به این مکان بروید و شکوه این استادیوم ورزشی را از نزدیک ببینید.

⦁ مونتجوییک (Montjuic)

یکی از زیباترین محله ها و مناطق شهری و دارای چندین جاذبه دیدنی از جمله موزه ملی هنر کاتالونیا، موزه باستان شناسی و مردم شناسی است. بعلاوه این منطقه پارک طبیعی زیبا با چشم اندازهای عالی و دهکده ای زیبا به نام دهکده اسپانیایی برای بازدید دارد. . از جذابیت های محله مونتجوییک تماشای چشمه جادویی و موزیکال آن است که تمام سنین را با نور و آب های خود که با موسیقی ترکیب شده است جذب می کند.

⦁ دهکده گوتیک

برای دوهزار سال محله گوتیک مرکز معنوی شهر بوده و آثار باستانی بناهای روم باستان هنوز در آن یافت می شود. اما ساختمان‌های قرون وسطایی یکی از مهم ترین مشخصه این محله شهری است. پیاده روی در خیابان های پر پیچ و خم سنگ‌فرش شده بدون سر و صدا و ترافیک شهری که با صدای گپ و گفت و شادی افراد محلی و صدای گیتار کلاسیک اسپانیایی مپر شده است، تجربه شگفت انگیزی را رقم می زند. موزه پیکاسو و پلازا دل ری جایی که کنسرت های فضای باز برگزار می کند در این محله تاریخی قرار دارد.

دهکده گوتیک بارسلونا

دهکده گوتیک بارسلونا

 

⦁ غذا در بارسلونا

از جاذبه های تفریحی بارسلونا غذاهای بین المللی خوشمزه آن است. از نودل‌های سبک ژاپنی گرفته تا کروکت ماهی، بارسلونا یکی از بهترین مکانهای دنیا برای مزه کردن متنوع ترین غذاها است. حتماً به کافه ها و رستوران های آن سری بزنید.

⦁ بازار بوکریا

حتی اگر شما علاقه ای به بازدید از محله لاس رامبلاس توریستی ندارید ، میتوانید به بهشت ​​غذایی که بازار بوکریا است بروید. این بازار اولین بازار محلی بارسلون است که در سال 1840 افتتاح شد.

در این بازار نمایشی رنگارنگ از میوه و سبزیجات، ساندویچ، آب نبات درخشان، شیرینی ها، شکلات های رنگارنگ، اسموتی های تازه، بادام اسپانیایی، نان و زیتون را تماشا می کنید. بوکریا یک شورش از رنگ ها و رایحه ها و جایی است که هنگام خرید شام از آن، نیمی از مردم بارسلون را در یک شب شلوغ ملاقات می کنید. برای صرف ناهار ، میان وعده یا فقط برای لذت بردن از لذت های حسی و درگیری با افراد محلی میتوانید به اینجا بروید.

جاذبه های تاریخی شهر بارسلونا

⦁ کلیسای ساگرادا فامیلیا

یکی از محبوب ترین جاذبه های تاریخی و مذهبی اسپانیا است. این کلیسای بزرگ کاتولیک که توسط معمار آنتونی گائودی یکی از معروف ترین معماران سبک مدرنیسم، طراحی شده است است. این کلیسا بیش از ۱۰۰ سال است که در دست ساخت است اما اصالت و عظمت خود را نشان میدهد. گفته می شود که بعد از اتمام ساخت، این کلیسا یکی از بزرگترین کلیساهای جهان خواهد بود. مطمئن باشید که معماری این کلیسا شبیه هیچکدام از بناهای مذهبی که در عمر خود دیده اید نیست.

کلیسای ساگرادا فامیلیا

کلیسای ساگرادا فامیلیا

 

⦁ کلیسای سانتا ماریا دل مار

یکی دیگر از زیباترین کلیساهای بارسلونا است که در قرن چهاردهم میلادی ساخته شد. این کلیسای زیبا به دلیل فضای داخلی و معماری آن مشهور است. شاید برایتان جالب باشد که فقدان ویژگی های زینتی در فضای داخلی باعث شده است که فضای داخل کلیسا به طرز زیبایی جادار به نظر بیاید.

⦁ بیمارستان سنت پائول

بیمارستان سانت پاو که در دهه ۱۹۳۰ افتتاح شد یکی از بیمارستان های مدرن و تماشایی که امروزه به عنوان یک مرکز فرهنگی و موزه بازدید از آن برای عموم آزاد است.

⦁ ساختمان کازا باتیو

یکی دیگر از خلاقانه ترین نمونه های معماری آنتونی گائودی این ساختمان بازسازی شده خلاقانه است که در اواخر قرن بیستم طرح آن اجرا شد. یکی از شگفت‌انگیزترین طراحی‌های مدرن ساختمانی را در این خانه مشاهده می‌ کنید. ظاهر غیر معمول خانه پر از منحنی ها، اشکال طبیعی و نمای کاشی های شبیه خزندگان است.

ساختمان کازا باتیو در شهر بارسلون

ساختمان کازا باتیو در شهر بارسلونا

⦁ کازا میلا

یکی دیگر از آثار معماری ساخته گائودی که در فهرست میراث یونسکو نیز قرار دارد. نمای سنگی و پارکینگ زیرزمینی آن یکی از نوآوری‌های گائودی در معماری این ساختمان است. بازدید از این ساختمان یک لذت واقعی را از طریق انسجام طراحی ساختمان و مبلمان به شما میدهد.

⦁ کلیسای جامع بارسلونا (Catedral)

کلیسای جامع بارسلونا که برای اولین بار در قرن سیزدهم ساخته شد اما نمای برجسته آن در قرن نوزدهم به ساخته شد. این ساختمان زیبا دارای بخش های مختلفی چون نمازخانه و دخمه، مقبره های سلطنتی است. این کلیسا چیزهای زیادی برای دیدن دارد. از جزئیات بیرونی آن گرفته تا اثاثیه های بسیاری از جنس طلا، محراب عالی و همچنین 140 مجسمه مقدس دیدنی. علاوه بر آن مخفیگاهی در کلیسا وجود دارد که دارای یک باغ زیبا است. در بازدید از کلیسا حتما به پشت بام کلیسا رفته تا بتوانید زیباترین چشم انداز شهر را مشاهده کنید. به گفته بسیاری از بازدیدکنندگان این کلیسا، یکی از شگفت انگیزترین و زیباترین کلیساهای جهان است.

 

جاذبه های فرهنگی و هنری بارسلون

⦁ موزه ملی هنر کاتالونیا (MNAC)

در این مکان چیزهایی زیادی از جمله مجسمه ها، نقاشی ها و یادگاری های باستانی در معرض تماشا گذاشته شده است. این موزه یکی از معروفترین نمایشگاه های دائمی از نقاشی‌های دیواری رومانیایی است. همچنین بزرگترین مجموعه های هنری گوتیک، رنسانس و باروک و نیز آثار هنری مدرن از جمله شاهکار پیکاسو را نمایش می دهد.

⦁ کاخ موسیقی کاتالان

یک سالن موسیقی قرن نوزدهم که به دلیل ویژگیهای برجسته معماری ، عنوان میراث جهانی یونسکو را به دست آورده است. نمای بیرونی کاخ دارای ستون های تزئینی و معرق کاری است. فضای داخلی کاخ حتی بسیار زیبا و چشمگیرتر است، ستون های معرق و مجسمه های پیچیده و همچنین پنجره های شیشه ای رنگی و نقوش زیبا که در سراسر فضا به چشم می خورد. گذشته از زیبایی شناسی، این کاخ موسیقی، قطبی برای موسیقی سمفونیک و کر و البته هنرهای موسیقی کاتالونیا است. همچنین به عنوان یک مکان برای کنسرت محلی، ملی و بین المللی عمل می کند.

کاخ موسیقی کاتالان

کاخ موسیقی کاتالان

⦁ موزه پابلو پیکاسو

در این موزه بسیاری از آثار هنرمند بزرگ و جهانی پابلو پیکاسو جمع آوری شده است و در آن ۴۲۴۹ اثر هنری وجود دارد که در سطح جهانی مشهور است و بازدید آن برای هر گردشگری ضروری است.

 

سخن آخر:

شهر زیبا و ساحلی بارسلون یکی از جذاب ترین مقاصد گردشگری در اروپا است. از معماری تاریخی گرفته تا آب و هوای بهشتی و سواحل آفتابی، بارسلون شگفتی های زیادی برای تجربه کردن دارد. برای بازدید از این شهر زیبا هلدینگ بلوتریپ به شما تور ارزان بارسلون را پیشنهاد می کند، پس سفر به شهر بارسلونا را از دست ندهید.

از آنجا که علاوه بر شهر زیبای بارسلون، کشور اسپانیا جاذبه های بی شمار دیگری دارد، بهترین انتخاب برای تجربه شگفت انگیزترین مناظر کشور اسپانیا، استفاده از تور ترکیبی بارسلون است که با یک انتخاب چند هدف شما محقق میشود و علاوه بر بازدید از بارسلون، دیدنی ترین نقاط اسپانیا را در یک سفر تجربه می کنید.

هلدینگ بلوتریپ از لوکس ترین تور اروپا تا تور ارزان اروپا، طیف وسیعی از انتخاب ها را در اختیار شما قرار می دهد. با ما همراه باشید تا در سفر زندگی کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.