با بهترین جاذبه های گردشگری بوداپست آشنا شوید

با بهترین جاذبه های گردشگری بوداپست آشنا شوید

بهترین جاذبه های گردشگری بوداپست که هر توریستی باید ببیند!

بوداپست به عنوان پایتخت مجارستان بسیار متنوع و در نوع خود بی نظیر است و بی دلیل نیست که به این شهر، لقب پاریس اروپای شرقی را داده اند. بسیاری از مکان های گردشگری آن در یونسکو به ثبت رسیده است. مردم این شهر از عصر حجر در این منطقه زندگی می کرده اند و یکی از غنی ترین شهرهای جهان از لحاظ فرهنگ و تمدن است.

از قلعه و چشمه های آب گرم گرفته تا بازار و مراکز خرید (بهشت تاجران و خریدهای فصلی). در این مطلب می خواهیم شما را با بهترین و معروف ترین جاذبه های گردشگری و توریستی شهر بوداپست آشنا کنیم.

قلعه بودا و تپه قلعه (Buda Castle & Castle Hill): قلعه و برجی که بر روی رود دانوب قرار گرفته و بسیاری از موزه ها و بناهای تاریخی قرون وسطی را در خود جای داده است که قدمت آن به قرن 13 میلادی می رسد. هدف از ساخت آن محافظت از قلعه نظامی در برابر حمله مغولان و قوم تاتار بود.

در بازدید از این قلعه می توانید به گالری ملی مجارستان و همچنین موزه تاریخ بوداپست در بخش جنوبی آن بروید. در جلوی این قلعه مجسمه برنزی سوارکاری شاهزاده یوجین ساووی قرار دارد. بازدید از قلعه 24 ساعته است و در شب جلوه بسیار زیبایی دارد.

قلعه بودا و تپه قلعه

قلعه بودا و تپه قلعه

 

ساختمان پارلمان مجارستان (Hungarian Parliament Building): یکی از بهترین مکان ها برای پیاده روی و بازدید در بوداپست، ساختمان پارلمان مجارستان و همچنین موزه قوم نگاری و وزارت کشاورزی کنار آن هستند. سومین ساختمان پارلمان بزرگ دنیاست که سبک آن نئوگوتیک است و در سال 1886 افتتاح شد. 691 اتاق و حدود 19 کیلومتر راهرو و راه پله که اگر از تور لیدر استفاده کنید، بازدید آن 45 دقیقه طول خواهد کشید. هر زمان که جلسه ای در پارلمان نباشد امکان بازدید وجود دارد مخصوصا از تاج جواهرات سلطنتی مجارستان هم می توانید بازدید کنید.

ساختمان پارلمان مجارستان

ساختمان پارلمان مجارستان

 

باسیلیکای سنت استفان (St. Stephen’s Basilica): این باسیلیکا بخاطر معماری شگفت انگیز و زیبایی داخلی، نمای پانورامیک از گنبد آن یکی از بهترین جاذبه های گردشگر بوداپست لقب گرفته است. شروع ساخت آن از 1851 بود که بخاطر چندین تلاش ناموفق سرانجام در سال 1905 به پایان رسید.

بازدید فضای داخلی آن و همچنین دست راست مومیایی شده اولین پادشاه مجارستان (سنت استفان) در قسمت چپ محراب مقدس، رایگان است. اما برای نمای تجربه نمای 360 درجه از گنبد کلیسا باید مقداری هزینه بپردازید.

باسیلیکای سنت استفان

باسیلیکای سنت استفان

 

قلعه ماهیگیر (Fisherman’s Bastion): قلعه ماهیگیر بر روی رود دانوب در قرون وسطی ساخته شده و مجموعه ارزشمند و بی نظیری از برج ها، حیاط ها، ستون ها و دیوارهایی است که بین سال های 1895 تا 1902 ساخته شدند و یکی از محبوب ترین جاذبه های گردشگری بوداپست محسوب می شود. در بخش جنوبی حیاط، مجسمه برنزی سنت استفان را خواهید دید. سبک معماری این بنای زیبا نئو – رومانسک است که نمای خوبی برای دیدن شهر و رود دانوب دارد. غروب آفتاب بهترین موقع برای بازدید از این قلعه است و کاملا هم رایگان است.

قلعه ماهیگیر

قلعه ماهیگیر

 

دیدنی های اطراف رودخانه دانوب: رود دانوب از شمال تا جنوب بوداپست جریان دارد و یکی از جالب ترین و متفاوت ترین جاذبه های گردشگری بوداپست و حتی جهان است که در برخی مناطق عرض آن به 640 متر می رسد. در کنار این رود 60 جفت کفش استیل خواهید دید که به یاد و خاطره 60 یهودی که در جنگ جهانی توسط نازی ها کشته شدند قرار داده شده است. حتی می توانید از قایق و کشتی های کروز هم برای دیدن شهر و لذت از آن استفاده کنید. هر ساله گردشگران سراسر دنیا برای بازدید و قایق سواری در آن لحظه شماری می کنند.

رودخانه دانوب بوداپست

رودخانه دانوب بوداپست

 

کلیسای ماتیاس (Matthias Church): یکی از بهترین جاذبه های گردشگری بوداپست که به کلیسای بانوی ما هم معروف است. سال ساخت آن در 1269 به پایان رسید و در بین سال های 1541 تا 1699 که بوداپست به اشغال ترکیه درآمد، تبدیل به مسجد شد و بعدا با سبک باروک بازسازی گردید. تاج گذاری پادشاه چارلز اول از مجارستان در سال 1309 و امپراطور فرانز جوزف اول از اتریش و همسر او الیزابت به عنوان حاکمان این شهر در این کلیسا انجام شده است. موزه هنر Ecclesiastical و مجموعه از حفاری های سنگی و اشیای عتیقه و ارزشمند هنری در این کلیسا نگهداری می شوند.

کلیسای ماتیاس

کلیسای ماتیاس

 

موزه هنرهای زیبا (The Museum of Fine Arts): مهمترین گالری هنری بوداپست و یکی از بزرگترین مجموعه آثار هنری اساتید قدیمی در اروپاست. در این موزه نقاشی های ایتالیایی، اسپانیایی و هلندی به سبک بسیار زیبا به نمایش در آمده اند که اتاق های بزرگ و طویل برای نقاشی های بزرگتر و فضاهای کوچک برای نقاشی با سایز کوچکتر اختصاص داده شده اند. این موزه در سال 1870 بنا نهاده شده و به 6 بخش مختلف شامل هنر مصر، هنر باستان، گالری مجسمه های قدیمی، گالری اساتید قدیمی نقاشی، مجموعه های مدرن و مجموعه هنرهای گرافیکی تقسیم بندی شده که برای بازدید عموم در دسترس است.

موزه هنرهای زیبا بوداپست

موزه هنرهای زیبا بوداپست

 

میدان قهرمانان (Heroes’ Square): میدان قهرمانان که با داشتن ستون 36 متری که بر روی تاج آن تمثیل فرشته جبرئیل قرار داده شده که در اطراف این ستون مجسمه ای از اسب سواران برنزی قرار دارند که نماد شاهزاده آرپاد و 6 تن از جنگجویان او در حال پیروزی در نبرد هستند. در طرف دیگر این ستون، ستون های کوچکتر با فرم نیم دایره را می بینید که در بین آنها مجسمه حاکمان مجارستان قرار دارند و در بالای هر ستون، آثار هنری برنزی توسط استاد قدیمی Zala به چشم می خورند. بازدید از این میدان را در شب توصیه می کنیم.

میدان قهرمانان بوداپست

میدان قهرمانان بوداپست

 

پارک شهر بوداپست: یکی از زیباترین و بهترین جاذبه های گردشگری بوداپست که با دریاچه زیبای خود پارک جنگلی با مساحت 302 جریب فرنگی را تشکیل داده که نه تنها برای توریست ها بلکه برای شهروندان بوداپست هم جذابیت زیادی دارد. در این پارک می توانید به مکان های گردشگری دیگری مثل موزه هنرهای زیبا، قصر هنر، باغ گیاه شناسی و جانورشناسی، موزه حمل و نقل بوداپست، پارک تفریحی تیوولی، حمام آب گرم سیچینی با خاصیت درمانی، قلعه وایداهونیاد و استادیوم صد هزار نفری دسترسی داشته باشید.

پارک شهر بوداپست

پارک شهر بوداپست

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.