بهترین جاذبه های گردشگری هلند

با بهترین جاذبه های گردشگری هلند آشنا شوید!

بهترین و محبوب ترین نمونه های جاذبه گردشگری هلند که هر توریست باید ببیند!

جاذبه های گردشگری هلند (کشور لاله، آسیاب بادی و کانال آبی) بسیار متنوع است و شاید برای دیدن همه آنها با دقت زیاد و حتی با انتخاب تور گردشگری در این کشور توسط بهترین تور لیدرها چندین روز کامل زمان نیاز داشته باشید. کشور هلند یکی از زیباترین و البته خاص ترین کشورهای اروپایی است و از دیدگاه همه توریست ها یکی از بهترین خاطرات آنها را در سفرهای خارج کشور رقم می زند. در این مطلب شما را به طور کامل با بهترین نمونه ها آشنا می کنیم.

کانال های آبی Jordaan and Amsterdam: کانال های آبی بخش بسیار مهم این کشور هستند و خاطرات خیلی خوبی در ذهن توریست ها می گذارند. توریست ها می توانند با قایق یا تاکسی های آبی به موزه ها و گالری های هنری دست پیدا کنند یا حتی با قدم زدن در خیابان هایی که کانال های آبی در کنار آن قرار دارند لذت ببرند. کانال های آبی Jordaan در سال 1600 میلادی ساخته شده اند.

کانال های آبی آمستردام

کانال های آبی آمستردام

 

باغ گل کوکنهوف (Keukenhof): باغ گل کوکنهوف نماد همان تصور ما از کشور هلند است که به داشتن نمونه های بی نظیری از گل های لاله می شناسند و به آن باغ اروپا (Garden of Europe) هم گفته می شود. باغ گل کوکنهوف در حاشیه شهر لیسه قرار دارد که به کمربند گل لاله هلند هم معروف است. بزرگترین باغ گل دولتی با امکان بازدید عموم در جهان است که مساحت آن بیش از 70 جریب فرنگی است. بیش از 700 گونه لاله در آن نگهداری می شود که در ماه های آوریل و می کاملا رشد کرده اند. البته نمونه های بی نظیر و متنوعی از سنبل، زعفران و گل نرگس زرد هم می توانید ببینید.

باغ گل کوکنهوف

 

موزه ملی هلند (Rijksmuseum): که به زبان هلندی Rijksmuseum نام دارد، در میدان موزه (به زبان هلندی Museumplein) قرار گرفته است. از سال 1809 محل نگهداری آثار نادر و آنتیک هنری بوده و اکنون حدود 7 میلیون اثر هنری شامل 5 هزار نقاشی در بیش از 250 قسمت و همچنین کتابخانه ای با بیش از 35 هزار کتاب ارزشمند جهان برای بازدید توریست ها قرار دارد. علاوه بر این موارد می توانید صنایع دستی، مجسمه های قرون وسطی و هنر مدرن را هم ببینید.

موزه ملی هلند (آمستردام)

موزه ملی هلند (آمستردام)

 

خانه آنه فرانک (Anne Frank House): این خانه که در پریسنگراخت (Prinsengracht) قرار دارد خانه خانواده آنه بوده که به عنوان یهودیان فراری از جنگ جهانی دوم مخفی شده بودند و در طی این دوران خاطرات خود را به قلم تحریر در می آورد. اکنون این دفترچه خاطرات به 51 زبان زنده دنیا ترجمه شده و این منزل کاملا به فرم اولیه خود بازسازی شده و محل بازدید بسیاری از توریست ها است. البته باید برای دیدن این جاذبه گردشگری هلند لازم است از قبل بلیط رزرو کنید.

خانه آنه فرانک (آمستردام)

خانه آنه فرانک (آمستردام)

 

موزه ون گوگ (Van Gogh Museum): ون گوگ در زمان حیات خودش و پس از آن تا به امروز به عنوان یکی از بزرگترین و مشهورترین هنرمندان جهان شناخته شده و در حال حاضر نیز موزه ون گوگ دومین موزه هنری برتر دنیا است و سالانه بیش از 1.5 میلیون توریست از آن بازدید می کنند. این موزه بزرگترین کالکشن آثار نقاشی این هنرمند است که بسیاری از آنها توسط خانواده ون گوگ اعطا شده اند. بیش از 200 نقاشی، 500 طراحی و 700 نامه و دست نوشته تنها بخشی از آثار هنری آن هستند.

موزه ون گوگ (آمستردام)

موزه ون گوگ (آمستردام)

 

آسیاب های قدیمی کیندردیک (Kinderdijk): یکی دیگر جاذبه های گردشگری هلند، آسیاب های قدیمی روستای Kinderdijk است و همانطور که در ابتدای مطلب گفتیم، کشور هلند به کشور آسیاب های بادی قدیمی نیز معروف است. 19 آسیاب بادی قدیمی این کشور توسط یونسکو ثبت جهانی شده که یکی از بهترین مکانهای بازدید از نظر توریست هاست. این آسیاب های بادی در سال 1740 طراحی شده اند و هر سال از ماه آوریل تا آخر اکتبر یکی از آنها به عنوان نمادین فعال می شود.

آسیاب های قدیمی کیندردیک

آسیاب های قدیمی کیندردیک

 

پارک ملی De Hoge Veluwe: حدود 13800 جریب فرنگی مساحت دارد که این مساحت بسیار بزرگ در کشور نسبتا کوچک هلند جای تعجب برای توریست های دنیا دارد. یکی از بهترین جاذبه های گردشگری هلند که برای بازدید در طول روز توصیه شده است. یکی از بخش های حفاظت شده پارک تپه های دراماتیک آن است که استفاده از دوچرخه برای توریست ها رایگان است و می توانند پرندگان را مشاهده کنند. بخش بسیار زیبا و جذب کننده پارک ملی هلند، موزه Kröller-Müller است که دومین مجموعه بزرگ آثار ون گوگ در آن قرار دارد.

پارک ملی هلند

پارک ملی هلند

 

قلعه تاریخی والکنبرگ (Valkenburg): کشور هلند جاذبه گردشگری قرون وسطایی و تاریخی بسیار زیبا هم دارد که مهمترین آن قلعه تاریخی والکنبرگ است. در این کلیسا و اطراف آن، خرابه های قلعه قرن 12 در Dwingelrots، بازار کریسمس و St. Nicolaaskerk Basilica هستند.

قلعه تاریخی والکنبرگ

قلعه تاریخی والکنبرگ

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.