راهنمای فرهنگی قاره اروپا فرهنگ و آداب و رسوم

راهنمای فرهنگی قاره اروپا فرهنگ و آداب و رسوم

نگاه کلی به قاره اروپا

سواحل یونان را در نظر بگیرید، کافی شاپ های دل انگیز آمستردام هلند را تصور کنید، به نروژ، سرزمین آفتاب نیمه شب فکر کنید! همه چیز در قاره اروپا دست به دست هم داده اند تا سفری دل انگیز برای شما فراهم شود.

اروپای بزرگ و مدرن با استراتژی پیشرفته خود توانسته با سلیقه عموم افراد سازگار باشد. قاره اروپا سرزمینی شبه جزیره ای است و به طور کلی شامل 44 کشور مستقل است که در 7 دسته کلی قرار دارند.

26 کشور از این لیست عضو اتحادیه شینگن هستند. سه سمت اروپا توسط آب فرا گرفته شده است. آسیا و اروپا توسط رود اورال از هم جدا می شوند. اروپا ریشه یونانی دارد و به معنی دختری زیبا است. در واقع اروپا نام دختر پادشاه فنیقی بوده است.

یکی از تصاویر هجوآمیز توماس اونهای از اروپا

یکی از تصاویر هجوآمیز توماس اونهوین (Thomas Onwhyn’s هنرمند انگلیسی) از اروپا

 

فرهنگ و آداب و رسوم مردم ۲۶ کشور از اتحادیه شنگن قاره اروپا

فرهنگ و آداب و رسوم مردم قاره اروپا

فرهنگ و آداب رسوم مردم اروپا در هر یک از کشورهای عضو اتحادیه شینگن با هم فرق دارد اما یک سری فرهنگ ها بسیار جذاب است.

کشور فرانسه در بخش اروپای غربی و جنوبی قرار دارد و عضو اتحادیه شینگن قاره اروپا است. مردم فرانسه بسیار شیک پوش هستند و صنعت مد در این کشور رشد زیادی داشته است. زندگی پر زرق و برق بخشی از فرهنگ فرانسویان محسوب می شود. دست دادن در زمان سلام و احوال پرسی در بین مردم فرانسه بسیار دیده می شود اما اجازه فشردن دستان وجود ندارد و بی ادبی است. این رفتار در آلمان و ایتالیا نیز دیده می شود.

مجاری ها مردمانی با تیپ شخصیتی عجیب هستند. مجارها به ارزش های خانوادگی بسیار اهمیت می دهند، درست مثل پرتغالی ها که مرکز ساختار اجتماعی خود را خانواده می دانند. حمایت مالی و احساسی در این کشورها بسیار دیده می شود و نسل خانواده های بزرگ نیز مربوط مجارستان است. مردم مجارستان دوست ندارند با کفش وارد خانه شان شوید پس بهتر است رعایت کنید.

مردم ایتالیا به واسطه سبک لباس پوشیدنشان مشهور هستند. در خیابان بسیار سر و صدا می کنند و این موضوع در حین رانندگی نیز دیده می شود. مردم ایتالیا و اسپانیا در هنگام صحبت کردن از دستان خود بسیار استفاده می کنند این فرهنگ در بین مردم سوئیس نیز وجود دارد اما سوئیسی ها مبادی آداب تر هستند.

عشق به کودک در بین همه کشورهای قاره اروپا به خصوص ایتالیا و بلژیک دیده می شود به طوری که به فرزندان و افراد مسن بیشتر از سایر افراد اهمیت داده می شود.

مردم فنلاند بسیار ساده هستند به طوری که خود را درگیر مد نمی کنند و سکوت کردن بخشی از فرهنگ مردم این منطقه است. وطن پرستی بخش مهمی از فرهنگ مردم فنلاند محسوب می شود.

 

زبان مردمان ۲۶ کشور از اتحادیه شنگن قاره اروپا

سوئدی ها در گذشته به زبان نورس باستان صحبت می کردند، امروزه زبان سوئدی به عنوان زبان رسمی این کشور محسوب می شود و از شاخه زبان های هندواروپایی است.

در نروژ هیچ استانداردی برای صحبت کردن وجود ندارد، زبان رسمی این کشور نروژی است اما طیف گسترده ای از گویش ها دیده می شود. مذهب مردم این کشور کلیسای انجیل است و وجود گویش های مختلف در این زمینه به واسطه همین مذهب است.

مردم فنلاند به میزان 68 درصد پیرو آیین لوتری هستند و سایر افراد مذهب مشخصی ندارند. 92 درصد از مردم این کشور به زبان فنلاندی صحبت می کنند البته زبان سوئدی نیز در فنلاند قاره اروپا به رسمیت شناخته شده است.

زبان رایج در بین مردم دانمارک، دانمارکی است. سامانه نوشتاری در بین مردم به صورت لاتین دانمارکی و نروژی دیده می شود.

مردم لیتوانی اغلب به سه زبان لیتوانی، لهستانی و روسی هستند که که شاخه زبان های هندواروپایی محسوب می شود. مردم این کشور مسیحی هستند و امید به زندگی در بین مردم لیتوانی بسیار زیاد است.

زبان رسمی در آلمان، آلمانی است و البته که زبان آلمانی رایج ترین زبان در قاره اروپا محسوب می شود اگر تور ترکیبی اروپا را انتخاب کنید می بینید که در بسیاری از کشورها زبان آلمانی به رسمیت شناخته شده است.

زبان مردم کشورهای عضو اتحادیه شنگن به واسطه کشور و مذهب و فرهنگ دسته بندی شده است. 30 کشور به صورت رسمی از زبان فرانسوی استفاده می کنند و این زبان در فرانسه به عنوان زبان رسمی در نظر گرفته می شود اما کلمات لاتین با توجه به نوع اجرای آن متفاوت هستند.

 

واحد پول ۲۶ کشور از عضو اتحادیه شنگن قاره اروپا

واحد پول ۲۶ کشور از عضو اتحادیه شنگن قاره اروپا

یورو واحد پول مشترک کشورهای مختلف از قاره اروپا محسوب می شود که شامل کشورهای آلمان، فرانسه، بلژیک، اتریش، اسپانیا، پرتغال، یونان، ایتالیا، ایرلند، لوکزامبورگ، هلند، فنلاند، لیتوانی، لتونی، اتریش، استونی، اسلواکی، اسلوونی و یونان می شود.

واحد پول دانمارک و نروژ و سوئد، استونی، ایسلند، چک کرون است و با علامت اختصاری kr مشخص می شود.

واحد پول لهستان زولو است و با نماد زد کوچک و یک خط عمودی نمایش داده می شود.

واحد پول مجارستان فورینت است و با علامت اختصاری HUF نمایش داده می شود.

واحد پول لیختن اشتاین فرانک سوئیس است.

 

سخن آخر

فرهنگ و آداب و رسوم مردم قاره اروپا به کل دنیا ثابت شده است. مردمی شاد و منظم که احترام از اصول اصلی زندگی آنها است. نرخ تولد و مرگ در اروپا ثابت است و این موضوع سبب شده تا جمعیت این قاره دستخوش تغییرات زیادی نباشد. نروژ سرزمین آفتاب نیمه شب است. در قاره اروپا هیچ بیابانی وجود ندارد اینطور که مشخص است مردم این کشور به طبیعت بسیار علاقه دارند. سه گروه زبانی در قاره اروپا وجود دارد که شامل زبان های لاتین، زبان های ژرمنی و زبان های اسلاوی است که سایر زبان ها زیر مجموعه این سه گروه هستند. یونان باستان با تاریخ قاره اروپا گره خورده است. تمدن های غربی در این منطقه باعث ایجاد فردگرایی شده اند و به نوبه فرهنگ دموکراتیک نیز دیده می شود. مذهب اصلی قاره اروپا مسیحیت است اما سه کلیسای کلی در این بخش وجود دارد.

تور اروپا با هدف بررسی فرهنگ و سنت های مختلف مردم این کشور، سفری دل انگیز و خاطره ساز خواهد بود. این قاره توانسته از سنین جوان تا افراد مسن را به سمت خود بکشاند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.