سفر به سوئیس بهشت شیرین اروپا

سفر به سوئیس بهشت شیرین اروپا

نگاه کلی

کشور سوئیس با 8 میلیون جمعیت، یکی از زیباترین کشورهای اروپا است که در عین کوچک بودن شگفت انگیز ترین مناظر طبیعی را در خود جای داده است. این کشور کوچک در اروپای غربی واقع شده و توسط سه کشور آلمان، ایتالیا و فرانسه محصور شده است. قله های پوشیده از برف کوه های آلپ، دریاچه های درخشان آبی، دره های زمردی، یخچالهای طبیعی، سوئیس را به کشوری با زیبایی افسانه ای تبدیل کرده است. شهر لوزان در سواحل دریاچه ژنو با چشم اندازهای بی انتهای کوه های آلپ، موزه‌ها و گالری‌های عالی، ساختمان‌های تاریخی، و جشنواره های مشهور موسیقی، شهر قدیمی قرون وسطایی برن، با برج ساعت چند صد ساله و پارک خرس های دوست داشتنی، دریاچه ژنو بزرگترین دریاچه اروپا با تفرجگاه ها، پارک ها و باغ ها، سنت موریتز از مقصدهای کوهستانی برتر جهان با یخچالهای طبیعی، دریاچه های زلال، آبشار حیرت انگیز راین، پارک ملی سوئیس با بیش از 5000 گونه از حیوانات وحشی، دریاچه ها و طبیعت خیال انگیز، همه تنها بخشی از زیبایی های این کشور دوست داشتنی و زیبا هستند.

زوریخ

 

سفر به سوئیس شهر سوئیس

 

زوریخ بزرگترین شهر سوئیس قطب اصلی حمل و نقل و دارای ثروتمند ترین بانک جهان است. زوریخ دارای یک مجموعه غنی از گنجینه‌های فرهنگی است. مکانی عالی برای پیاده روی در خیابان های سنگفرش شده قدیمی که با فروشگاه های زیبا و کافه ها و گالری های جذاب تزیین شده است. در این شهر رویایی بیش از ۵۰ موزه و 100 گالری هنری وجود دارد که مجموعه ای از هنرهای قرون وسطایی را نمایش می دهند. باغ وحش زوریخ با پارک فیل، رژه پنگوئن ها، اوقات سرگرم کننده را برای خانواده شما به ارمغان می آورد.

 

فرهنگ و آداب و رسوم

مردم سوئیس به سه زبان آلمانی، فرانسه، ایتالیایی و تعداد کمی نیز به زبان رومانیایی صحبت می‌کنند. دین مردم کاتولیک و پروتستان است. این کشور در چهار راه چندین فرهنگ برجسته اروپایی قرار دارد بنابراین دارای فرهنگی متنوع و جذاب است. مردم سوئیس سنت‌های کهن خود را حفظ می‌کنند نه فقط به خاطر توسعه گردشگری بلکه به این دلیل که سنت‌ها به آنها غرور می‌دهد. آنها موسیقی و رقص های محلی اجرا می‌کنند و لباس های سنتی می پوشند تا فرهنگ زیبایشان را به همه نشان دهند.

فرهنگ و آداب و رسوم مردم کشور سوئیس

 

جلوه های فرهنگ غنی این کشور شامل موارد زیر است:

هنر و موسیقی

کشور سوئیس گزینه مناسبی برای دوستداران هنر است. میراث فرهنگی سوئیس در بیش از ۶۰۰ موزه گردآوری شده است. معروفترین آنها موزه زوریخ، موزه هنر در بازل ،موزه صلیب سرخ در ژنو است. این کشور دارای سبک موسیقی جالب توجه است موسیقی عامیانه آلپ به شکلی نانوشته شکوفا شد و از نسلی به نسل دیگر انتقال پیدا کرد. موسیقی عامیانه موسیقی رقص سرزنده است و محبوب ترین سازهای موسیقی آن آکاردئون ویولون است. شاید برایتان جالب باشد که بدانید هر روستا در سوئیس حداقل یک گروه کر یا گروه موسیقی سنتی دارد.

غذا

یکی دیگر از جنبه های فرهنگی این کشور آشپزی و غذاهای آن است.که آن را به یک بهشت واقعی برای مواد غذایی تبدیل می کند. در این کشور می‌توان تعداد زیادی غذاهای محلی و ملی را چشید. غذاهای سوئیس ترکیبی از غذاهای ایتالیایی، آلمانی و فرانسوی هستند. سس های خامه ای حاصل از نفوذ غذا های ایتالیایی و سبکی و طعم بی نظیر غذاها الهام‌گرفته از غذاهای فرانسوی است.

پنیر سوئیسی

 

اما چیزی که تنها متعلق به این کشور است شکلات و پنیرهایی هستند که نظیر آن را در هیچ کجای دنیا نمی توان پیدا کرد. هر منطقه از این کشور یک نوع پنیر خاص خود را دارد.

 

آب و هوای کشور سوئیس

کشور سوئیس به دلیل داشتن نواحی مرتفع و همچنین مناطق با ارتفاع کمتر دارای تنوع آب و هوایی از هوای سرد کوه های آلپ، تا آب و هوایی خنک و خشک مدیترانه‌ای است. مناطق دشتی در شمال و شرق سوئیس دارای زمستان های سرد و تابستان‌های گرم هستند. مناطق جنوب شرقی دارای تابستان های طولانی و گرم و تقریباً با آب و هوای مدیترانه ای هستند.

شهر زیبای هال اشتات سوئیس

شهر زیبای هال اشتات سوئیس

 

اغلب شهرهای این کشور دارای آب و هوای معتدل هستند با زمستانهای سرد و کسل کننده و تابستان‌های گرم با دمای ۲۵ درجه سانتیگراد. بیشتر مناطق سوئیس در طول سال از بارندگی کافی برخوردار هستند اما دشت های شمالی و کوهپایه های آلپ میزان بارش بیشتری را اغلب به صورت برف تجربه می کنند بارش برف در مناطق کم ارتفاع غرب سوئیس و دشت های جنوبی بسیار نادر است.

 

بهترین زمان برای سفر به سوئیس

بهترین زمان بازدید از کشور سوئیس بسته به اینکه شما چه تفریحی را می خواهید انجام دهید متفاوت است. در هر فصل از سال چیزهای زیادی برای کشف کردن وجود دارد با این وجود در فصل های خاصی آب و هوا سفر شما را دلپذیرتر می کند. به طور کلی بهترین ماه ها برای بازدید آوریل و ژوئن در بهار و سپتامبر و اکتبر در پاییز است.

در فصل بهار ماه های آوریل و ژوئن از بهترین زمان ها برای سفر به سوئیس است. به دلیل هوای مطلوب و نبود جمعیت زیاد گردشگران و اینکه می توانید بلیط های اقامتی ارزان پیدا کنید. فصل بهار برای پیاده روی و کوهپیمایی بسیار عالی است و زمان خوبی برای بازدید از دریاچه ها و مناظر خیره کننده است. بهترین پیشنهادات تخفیف در ماه آوریل است. اگر عاشق پنیر هستید می توانید در اولین یکشنبه ماه مه برای جشنواره سالانه پنیر آماده شوید.

فصل تابستان به دلیل آب و هوای گرم و تعطیلات یکی از شلوغ ترین فصل های کشور سوئیس است. در این فصل قیمت ها تا چند برابر افزایش پیدا می‌کند.
در پاییز ماه های سپتامبر و اکتبر زمان بسیار خوبی برای سفر به سوئیس است. هوا گرم و معتدل و دامنه ی کوه ها پر از رنگ های پاییزی پر جنب و جوش است. در پاییز بهترین زمان برای بازدید، فصل سپتامبر است زیرا در این ماه کمترین میزان گردشگر و پایین ترین قیمت ها وجود دارد. بعلاوه هوا به اندازه کافی گرم هست که بتوانید از زیبایی های آن لذت ببرید.

در فصل زمستان ماه های نوامبر و مارس اگر به دنباله ورزش‌های زمستانی هستید زمان خوبی برای سفر به سوئیس است. بسیاری از گردشگران برای تجربه کوه های پوشیده از برف و فرصت های شگفت انگیز اسکی و همچنین بازار های زیبای کریسمس در زمستان راهی این کشور می شوند. مسابقات جام جهانی برف چوگان در سنت موریتز، جشنواره بین المللی بالون و جام جهانی اسکی از دیگر جذابیت‌های زمستانی این کشور است.

 

میانگین هزینه روزانه یک توریست برای سفر به سوئیس

برای پرداخت هزینه ها برای یک نفر و در هر روز شما به طور متوسط به ۲۰۷ دلار نیاز دارید که این میزان بر اساس حداقل هزینه‌ها و تجربه سایر گردشگران برآورد شده است. میانگین هزینه های یک زوج برای اقامت یک هفته در سوئیس به طور متوسطه ۲ هزار و ۹۰۰ دلار می باشد.

لیست هزینه های ضروری در زیر آورده شده است:

هزینه هتل یا اقامتگاه برای هر نفر: ۱۳۴ دلار

هزینه وعده های غذایی در هر روز: ۴۲ دلار

هزینه هر بطری آب: 3 دلار

هزینه حمل و نقل عمومی مثل تاکسی اتوبوس و مترو: ۱۸ دلار

هزینه ورودی بلیط ها برای نمایش و .. : ۴۶ دلار

هزینه سرویس و راهنمای تور: ۵ دلار

هزینه سفرهای بین شهری: ۳۴ دلار

هزینه هر نوشیدنی: ۱۶ دلار

آژانس مسافرتی سفر آبی آسمان ارائه دهنده ی تور ارزان و لاکچری به زیباترین کشورهای اروپاست. اگر وسوسه ی دیدن مناظر بکر و حیرت انگیز سوئیس را دارید، آژانس سفر آبی آسمان به شما تور ارزان سوئیس و تور ارزان زوریخ را پیشنهاد می دهد.

پس تجربه ی سفری ارزان و هیجان انگیز به این بهشت زیبا را از دست ندهید. برای دیدن شگفتی های این دنیا ما با شما همراه هستیم.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.