کشور اسپانیا با سواحل بی نظیر و شهرهای پر شور

کشور اسپانیا با سواحل بی نظیر و شهرهای پر شور

کشور اسپانیا واقع در جنوب غربی اروپا یکی از زیباترین مقصد های گردشگری است. این کشور با تنوع آب و هوایی از کوههای پوشیده از برف پیرنه تا سواحل آفتابی اقیانوس اطلس و دریای مدیترانه، بناهای تاریخی، شهرهای رویایی و فرهنگی غنی از آداب و رسوم سنتی، جشن های پر شور و غذاهای دلچسب و خوشمزه، مقصدی رویایی برای گردشگران و برای مهاجرت تبدیل است. شهر تولیدو (Toledo) با معماری قرون وسطایی، کلیساهای خیره کننده، کافه های جذاب با شیرینی و غذاهای خوشمزه، شهر ساحلی والنسیا مملو از موزه ها ساختمانهای تاریخی، شهر زیبا و جذاب سویل با ویرانه های رومی، کلیساهای سبک گوتیک، موسیقی و رقص پرشور فلامنکو، موزه پیکاسو در مالاگا تنها بخشی از زیبایی های این کشور گرم و مهربان است.

 

شهر مادرید

پایتخت و بزرگترین شهر کشور اسپانیا، مادرید است که بخاطر صحنه زندگی شبانه پر شورش بسیار مشهور شده. مادرید شهری زیبا است که با معماری قدیمی و جدید آمیخته است.

 

دروازه خورشید در شهر مادرید

دروازه خورشید در شهر مادرید

 

قلب شهر “دروازه خورشید” (Puerta del Sol) است، یک محوطه بزرگ که به عنوان صحنه جشنواره ها، اجتماعات مهم فعالیت می کند. در مرکز شهر اکثر محبوب ترین جاذبه های گردشگری مادرید مانند کاخ سلطنتی و مجموعه ای از کلیساهای با شکوه و نقاط دیدنی تاریخی قرار دارد. مادرید از پارک های زیبا و باغ وحش گرفته تا مسابقات فوتبال، موزه ها، گالری های هنری و کنسرت ها کارهای بسیاری را برای دیدن و انجام دادن ارائه می دهد.

 

شهر بارسلونا

شهر بارسلونا در شمال شرقی اسپانیا یکی از بهترین مقصدهای گردشگری این کشور است زیرا هر چه که گردشگران در یک شهر اروپایی می‌خواهند از معماری تاریخی گرفته تا خریدهای عالی فرهنگ پر جنب و جوش و زندگی شبانه شگفت انگیز را ارائه می دهد. یکی از جاذبه های منحصر به فرد در بارسلون، شگفتی های معماری معمار مشهور “آنتونی گائودی” که شامل کلیسای ساگرادا فامیلیا و ساختمان کازا باتیو است.

کلیسای ساگرادا فامیلیا شهر بارسلون

کلیسای ساگرادا فامیلیا شهر بارسلون

 

به عنوان یک مرکز بزرگ فرهنگی، بارسلون دارای انواع موزه ها، گالری های هنری، تئاترها و نمایش های فلامنکو است. این شهر همچنین میزبان تعدادی از جشنواره ها از جمله فستیوال کویر مونگروس که یکی از بزرگترین رویدادهای موسیقی الکترونیکی است.

درست در خارج از شهر یکی از جاهای پربازدید بارسلونا، کوه مونتسرات است. مونتسرات محل غارهای مخفی، دریاچه زیرزمینی است. از میان هفت ساحل مختلف بارسلونا که بیش از 4.5 کیلومتر خط ساحلی دارند، بارسلونا احتمالاً در صدر آنها قرار دارد. ساحل شنی با یک مسیر پیاده روی محبوب برای دوچرخه سواران و پیاده روی در آغوش گرم ساحل.

 

فرهنگ و آداب و رسوم مردم اسپانیا

90 درصد مردم کشور اسپانیا به زبان اسپانیایی صحبت می کنند. دین مردم این کشور کاتولیک رومی است. اسپانیا میراث فرهنگی هنری فوق‌العاده‌ای دارد و هنرمندانی چون پابلو پیکاسو معرفی از هنر این کشور هستند. معماری این کشور، از بناهای تاریخی تا ویرانه‌های رومی، کلیساهای گوتیک، قلعه ها و بناهای مدرن فوق العاده و مجسمه های پیچیده در بارسلون همه نماینده فرهنگ این کشور هستند.

بخش مهم دیگر فرهنگ در اسپانیا موسیقی است. گیتار کلاسیک برای اولین بار از این کشور متولد شد. موسیقی سنتی این کشور به خصوص در اندلس فلامنکو است. رقص فلامنکو یکی دیگر از جنبه‌های فرهنگی کشور اسپانیا است این رقص بسیار فریبنده است رقصنده فلامنکو اشعار پرشور آهنگ را که توسط خواننده سروده شده و خوانده می‌شود باید در کرده و از طریق حرکات بدن و زیبا و سریع ارائه دهد.

 

جشن پرتاب گوجه فرنگی اسپانیا

جشن پرتاب گوجه فرنگی اسپانیا

 

کشور اسپانیا جالب ترین و جذاب ترین جشن های سنتی را دارد. یکی از آنها جشن پرتاب گوجه فرنگی است. که در شهر بونل انجام میشود و سالانه گردشگران زیادی را به خود جذب می کند. یکی دیگر از جنبه های فرهنگی این کشور مسابقات گاوبازی یا جنگ با گاوهای نر است. که هر سال در ماه مه در مادرید اجرا می شود. از جنبه های فرهنگی اسپانیا زندگی شبانه به ویژه در شهرهایی مانند مادرید بارسلونا است. در این شهرها اکثر کافه، کلوپ ها تا صبح باز هستند و شما در هر زمان از شب کاری برای انجام دادن دارید.

غذاهای اسپانیا نیز یکی از دلایل جذابیت های این کشور است. اسپانیا کشوری بزرگ است و مناطق آن غذاهای سنتی مخصوص به خود را دارند اما به دلیل داشتن مایلها خط ساحلی و دریا بسیاری از غذاهای سنتی این کشور دریایی هستند.

 

آب و هوای کشور اسپانیا

اسپانیا یکی از متنوع ترین کشورهای اروپایی از لحاظ آب و هوایی است. در این کشور پنج نوع آب و هوا وجود دارد. آب و هوای سواحل اقیانوس اطلس در شمال با زمستان معتدل و مرطوب و بارش باران مکرر و آفتاب نسبتاً کمیاب. در این منطقه تابستان نیز خنک و بسیار بارانی است. آب و هوای مدیترانه ای در سواحل دریای مدیترانه با زمستانهای معتدل، میزان بارش کمتر و تابش آفتاب نسبتاً بیشتر است. شهرهای بارسلونا، والنسیا دارای این نوع آب و هوا هستند.

در مناطق کوهستانی نیز با افزایش ارتفاع آب و هوا سردتر و برفی می شود. آب و هوای نواحی مرکزی اسپانیا مانند مادرید کاملاً خشک هستند و زمستانهای نسبتاً سرد و تابستانهای گرم آب و هوای تقریباً آفریقایی در دشت های اندلس است که در زمستان معتدل و تر تابستان بسیار گرم است. به طور کلی به جز سواحل شمالی در بیشتر کشور اسپانیا تابستان اغلب گرم، خشک و آفتابی است. در بخش های مرکزی آب و هوا قاره‌ای است با تابستانهای گرم و زمستانهای کاملاً سرد و خشک.

 

بهترین زمان برای سفر به اسپانیا

بهترین زمان فصل های بهار و پاییز است. در این فصل ها جمعیت کمتر، اقامت ارزان تر و بهترین آب و هوا را دارد. بهترین زمان برای سفر به این کشور بسته به فعالیت و تفریحاتی که میخواهید انجام دهید متفاوت است. بهترین زمان برای بازدید از سواحل در فصل بهار و پاییز و ماههای مه تا اواسط اکتبر که دمای هوا عالی است. بهترین زمان برای گشت و گذار، نیمه اول ماه مارس ماه مه و اواسط سپتامبر تا اکتبر که دمای هوا برای بازدید از جاذبه ها و پیاده روی در شهرهای شگفت انگیز این کشور عالی است. برای دیدن جشنواره‌ ها، از اواخر بهار تا اوایل پاییز زمان خوبی است.

ارزان ترین ماه ها به طور کلی سپتامبر تا اواخر نوامبر، ژانویه تا مارس، زمان هایی هستند که در اسپانیا تمام قیمت هتل ها و رستوران ها ارزان می شود. حتی هزینه پروازها کاهش می یابد. در نوامبر و ژانویه ارزان ترین قیمت ها را می توانید پیدا کنید.

 

میانگین هزینه روزانه یک توریست در اسپانیا

میانگین هزینه ها در اسپانیا در هر روز و برای هر نفر برابر 112 یورو می باشد. هزینه اقامت یک زوج به مدت یک هفته برابر 1568 یورو می باشد. که این میزان بر اساس حداقل هزینه ها و تجارب سایر گردشگران ارائه شده است.

هزینه ها به صورت خلاصه شامل موارد زیر است:

  • هزینه اقامت در هتل برای یک نفر در هر شب برابر 50 یورو
  • هزینه وعده های غذایی در هر روز 27 یورو
  • هر بطری آب 3 یورو
  • هزینه حمل و نقل عمومی مانند اتوبوس، تاکسی و مترو 23 یورو
  • هزینه ورودی بلیط نمایش و … 17 یورو
  • هزینه حمل و نقل بین شهری 106 یورو
  • هزینه هر نوشیدنی 8 یورو

اسپانیا کشوری با جاذبه های رویای است. مقصدی برای فراموشی هرچیزی که به زندگی ماشینی و پرشتاب این روزهای ما پیوند خورده است. آرامش سواحل زیبای آن را از دست ندهید. هلدینگ بلوتریپ در کنار شماست تا شگفت انگیز ترین تور ارزان اسپانیا را تجربه کنید. پیشنهاد ویژه ما به شما انتخاب تور ترکیبی اسپانیا برای غرق شدن در تمام زیبایی های این کشور است. با انتخاب تور ارزان بلوتریپ، در سفر، زندگی کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.