همه چیز درباره رم ایتالیا (معرفی شهر رم)

همه چیز درباره رم ایتالیا (معرفی شهر رم)

معرفی و همه چیز درباره شهر رم ایتالیا

رم یکی از شهرهای بسیار معروف و دیدنی دنیاست که به عنوان پایتخت کشور ایتالیا، در ناحیه لاتزیو (Lazio) و کرانه رود تیبر (Tiber) و فاصله 24 کیلومتری از دریای تیرنی (Tyrrhenian Sea) واقع شده است. حدود 753 سال قبل از میلاد مسیح توسط پادشاه رومولوس (Romulus) بنا نهاده شد که در یک درگیری برادر خود به نام ریموس (Remus) را به قتل رساند. مساحت کل آن 1285 کیلومتر مربع است و در ارتفاع 21 متری از سطح دریا واقع شده است.

از لحاظ میزان جمعیت تخمین زده شده در سال 2019، رتبه اول در کشور و رتبه سوم در اتحادیه اروپا را دارد و جمعیت آن حدود 2.8 میلیون نفر تعیین شده. زبان رایج مردم این شهر ایتالیایی و واحد پول نیز برحسب یورو است، کد کشور ایتالیا نیز 39+ است. با توجه به وجود بیش از 900 کلیسا، دین اکثریت مردم مسیحیت است.

شهر رم علاوه بر پایتخت سیاسی، پایتخت اقتصادی ایتالیا هم هست چون اکثر کارخانجات و شرکت های این کشور در این شهر قرار دارند مثل کارخانجات صنایعی همچون ماشین آلات، کامپیوتر، هوافضا و غیره. بد نیست بدانید که مقر اصلی سازمان FAO یا سازمان جهانی غذا و کشاورزی نیز در رم است. ضمنا کشور بسیار کوچک واتیکان نیز در شهر رم واقع شده و تنها نمونه قرارگیری یک کشور داخل یک شهر محسوب می شود به همین دلیل به شهر پایتخت دو ایالت نیز معروف است.

شهر رم ایتالیا از لحاظ فرهنگی برخی مواقع به عنوان پایتخت مد جهان معرفی می شود اما جایگاه چهارم آن در زمینه فشن و مد دست نیافتنی است. خانه های لوکس و مدرن، دفاتر اصلی فروشگاه های زنجیره ای طلا و جواهرات مثل فندی، لائورا، بریونی، بولگاری و همچنین برندهای بسیار مهمی نظیر شنل، پرادا، ورساچه، دولچه و گابانا و غیره.

آب و هوای شهر رم در روزهای تابستانی گرم و خشک و حتی در برخی مواقع شرجی است که اغلب مواقع به بالای 24 درجه می رسد و موقع عصر با بادی که از غرب از سمت دریای ترنی می وزد هوا خنک می شود. بارش سالانه هم تقریبا 750 میلیمتر است و فصل های بهار و پاییز بسیار بارانی هستند. سرمای یخبندان و برف های سبک معمولا در رم رخ می دهد و دمای هوا معمولا 10 درجه است.

عظمت و شکوه دوران قرون وسطی و رنسانس را در رم ایتالیا جستجو کنید. در ادامه در مورد بهترین زمان سفر و جاذبه های گردشگری آن صحبت خواهیم کرد.

بهترین زمان سفر به رم

بهترین زمان برای سفر کردن به رم از ماه آوریل تا ژوئن و اواسط سپتامبر تا اکتبر است که هم دمای عالی دارد و هم اینکه جمعیت خیلی شلوغ نیست. از جولای تا اوایل سپتامبر مکان های تفریحی و تعطیلات کشور بسیار شلوغ است. در ماه های می و ژوئن معمولا هتل ها بالاترین قیمت ها را دارند. ماه آگوست هم بدترین ماه برای سفر کردن به شهر رم است چون هم هوا گرم و شرجی است و هم اینکه کل کشور حداقل به مدت 2 هفته به تعطیلات می روند، اکثر هتل ها، رستوران ها و فروشگاه های مناسب خانواده ها نیز بسته هستند.

 

جاذبه های گردشگری شهر رم ایتالیا

جاذبه های گردشگری و اماکن دیدنی شهر رم بسیار زیاد هستند و برای دیدن و لذت بردن از آنها باید فرصت کافی داشته باشید. در ادامه به چند مورد از مهمترین جاذبه های گردشگری این شهر اشاره می کنیم تا در طی سفر خود از دست ندهید:

کولوسئوم (Colosseum): کولوسئوم را به عنوان بزرگترین سازه معماری از دوران امپراتوری رم باستان می شناسند (سال 69 تا 70 میلادی) که به آمفی تئائر فلاویان نیز معروف بوده و ظرفیتی بین 50 تا 80 هزار نفر با 80 درب ورودی داشته است. گلادیاتورها با یکدیگر یا جانوران وحشی در این مکان به مبارزه می پرداخته اند.

کولوسئوم (Colosseum)

کولوسئوم (Colosseum)

پیازا ناوونا (Piazza Navona): یکی از بزرگترین و با عظمت ترین استادیوم های امپراطور دومیتیان رم که آب نمای ورودی آن تمثیلی از رودهای بزرگ دنیا مثل نیل، گنگ، دانوب و ریو دِ لا پلاتا است.

پیازا ناوونا (Piazza Navona)

پیازا ناوونا (Piazza Navona)

پانتئون (Pantheon): یکی از معدود ساختمان های سالم روم باستان، پانتئون است که قدمت آن به بیش از 2000 سال پیش باز می گردد. پاپ های مختلف در این ساختمان حکمرانی کرده اند. سال 80 میلادی دچار آتش سوزی شد ولی دوباره به دستور امپراطور رم مورد مرمت قرار گرفت. کاربرد دقیق آن مشخص نیست اما حدس می زنند نوع خاصی از مراسمات مذهبی برگزار می شده است.

پانتئون (Pantheon)

پانتئون (Pantheon)

واتیکان (Vatican): کشوری مستقل و خودمختار درون شهر رم که توسط پاپ اعظم و رئیس کلیسای کاتولیک اداره می گردد و مساحت آن به یک کیلومتر مربع هم نمی رسد. جاذبه های گردشگری زیادی از قصر و باغ گرفته تا کلیسا و میدان سنت پیتر در آن قرار گرفته اند. آثاری که در موزه های واتیکان نگهداری می شوند در دنیا بی نظیرند.

واتیکان (Vatican)

واتیکان (Vatican)

فواره تروی (Trevi Fountain): قطعا اگر قرار باشد یکی از معروف ترین فواره های جهان را نام ببریم، فواره تروی متعلق به دوران باروک یکی از آنهاست. منبع آب آن کاملا طبیعی است و هر ساله همه توریست ها از آن بازدید می کنند. حتی مردم برای رسیدن به آرزوهای خود در آن سکه می اندازند.

فواره تروی (Trevi Fountain)

فواره تروی (Trevi Fountain)

رومن فروم (Roman Forum): به مناطقی از شهر رم ایتالیا گفته می شود که کلیه بناهای تاریخی روم باستان با قدمت چندین هزار ساله در آن هستند. بازدید از آن حداقل یک نصف روز کامل زمان نیاز دارد.

رومن فروم (Roman Forum)

رومن فروم (Roman Forum)

گالری بورگز (Galleria Borghese): در این گالری مجموعه بی نظیری از آثار نقاشی، مجسمه مثل مجسمه مقدس تیتان، بی حرمتی عشق، دفن رافائل مسیح و آثار باستانی به چشم می خورند.

گالری بورگز (Galleria Borghese)

گالری بورگز (Galleria Borghese)

مجموعه موزه های کاپیتولین (Musei Capitolini): مجموعه ای از سه ساختمان که تاریخ ساخت آنها به 1471 میلادی مربوط می شود که طراح آنها میکل آنژ بوده است. به دلیل قرارگیری روی تپه کاپیتولین به این اسم معروف شده است. مجسمه های مختلف، سکه های قدیمی، آثار هنری دوران رنسانس و قرون وسطی و غیره در این مجموعه نگهداری می شوند.

مجموعه موزه های کاپیتولین (Musei Capitolini)

مجموعه موزه های کاپیتولین (Musei Capitolini)

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.