همه چیز در مورد کشور ایتالیا (اطلاعات کلی)

همه چیز در مورد کشور ایتالیا (اطلاعات کلی)

وقتی صحبت از کشور ایتالیا می شود یعنی کشوری پر از توسعه، زیبایی، رفاه و مهربانی که در جنوب قاره اروپا قرار داد. شهر رم را که می شناسید، پایتخت زیبای ایتالیا با شبه جزیره های زیبایی که دارد شهرت زیادی یافته است.

 

جغرافیای ایتالیا

کشور ایتالیا در جنوب اروپا قرار دارد و مساحت کلی این کشور 301323 کیلومتر مربع ارزیابی شده است که طبق بررسی ما حدود یک پنجم ایران عزیزمان است. در حدود 7600 کیلومتر ساحل برای آن تعریف شده است. ایتالیا همان کشور چکمه ای معروف است که با همسایگی با اتریش و فرانسه و جزیره واتیکان شهرت بیشتری نیز پیدا کرده است. به هر صورت دنیای ایتالیا دنیای پس از زرق و برق است. این کشور دارای بلندترین نقطه کوه با ارتفاع 4808 متر از سطح دریا است و به نسبت دریای مدیترانه کمترین ارتفاع را دارد. آب و هوای این کشور مدیترانه ای اعلام شده است. در شمال کشور رشته کوه آلپ وجود دارد که بسیار وضعیت هوایی را سرد می کند و در جنوب نیز وضعیت هوایی خشک است اما کل کشور شاهد گرما هستیم.

رشته کوه های آلپ

رشته کوه های آلپ

از نظر جغرافیایی شامل 20 ناحیه می شود و 5 مورد از آن در وضعیت خود مختار بوده که شامل یک سری قوانین محلی هستند. در این کشور 110 استان وجود دارد و 15 شهر نیز دیده می شود که مشهور به ابرشهر هستند در واقع دنیای عجیب و غریبی دارند.

 

روحیات مردم

گروه های نژادی زیادی در ایتالیا زندگی می کنند و این یعنی در قوانین این کشور نژاد موقعیت خاص خود را دارد و به همه گروه ها احترام گذاشته می شود. برخی از گروه ها از نژاد آلمانی هستند و برخی نیز فرانسوی! برخی از مردم یونانی تبار در جنوب ایتالیا زندگی می کنن. مردم ایتالیا دنیای خاص خود را دارند تا حد زیادی شیک پوش هستند. چندان اهل صحبت نیستند اما هوش بالایی دارند. با مردم نژادهای مختلف ارتباط خوبی می گیرند و زندگی جریان خود را دارد.

زبان رسمی ایتالیایی است اما زبان های دیگر بر اساس شرایط محلی و نیمه رسمی دیده می شود. برخی از زبان ها نیز به فراموشی سپرده شده است. در بخش خودمختار تیرول جنوبی مردم به زبان آلمانی صحبت می کنند و این گزینه در شمال بیشتر دیده می شود. در شمال غربی این کشور زبان فرانسوی بیشتر از سایر زبان ها مورد استفاده قرار می گیرد.

زبان لیکوری با لهجه شیرین و جذابی که دارد مربوط به مناطق شمالی به خصوص شهر جنوا می شود و توانسته گویش های جالبی را در بر بگیرد. در شهر تریسته مردم به زبان اسلونیایی صحبت می کند این شهر با کشور اسلوونی همسایه است.

مردم ایتالیا مسیحیت کاتولیک را قبول دارند اما یهودی و پروتستان و مسلمان نیز دیده می شود اما بیش از 91 درصد از مردم مسیحی هستند.

 

اقتصاد کشور ایتالیا

از نظر اقتصاد در لیست کشورهای پیشرفته قرار دارد و صنایع فلزکاری و ماشین آلات و مواد غذایی و پتروشیمی بسیار رشد داشته است. مهمترین محصولات کشاورزی و دامپروری در ایتالیا نیز شامل گندم و جو و سیب زمینی و انگور و ماهی می شود و به طور کلی در طول سال نیروی الکتریسیته زیادی تولید می کند.

مزرعه گندم ایتالیا

مزرعه گندم

 

گردشگری

کشور ایتالیا به واسطه قرار گرفتن در مرکز دریای مدیترانه، در صنعت گردشگری به رشد بالایی رسیده است، شامل تاریخی غنی است و به نوبه خود توانسته در زمینه آثار معماری و هنری در دنیا بی نظیر ظاهر شود. نیمی از میراث فرهنگی جهان در ایتالیا قرار دارد. مردم فرهنگ محلی دارند و به طور کلی اعراب و کارتاژها و یونانی ها نیز وجود دارند که سطح مشخصی از ملت را تشکیل می دهند.تنوعی که در طبیعت شبه جزیره ایتالیا وجود دارد اصلی ترین بخش گردشگری این کشور محسوب می شود و ونیز شهر هنری و بی نظیری است که در این کشور توسط توریست ها مورد بازدید قرار می گیرد. هرچه در ایتالیا بیشتر پیش بروید می توانید غذاهای خوش طعم و دسرهای ایتالیایی معروف را تست کنید.

سواحل دریای مدیترانه ایتالیا

سواحل دریای مدیترانه ایتالیا

پیتزاهای ایتالیایی یکی از غذاهای پر طرفداران برای ایرانیانی است که به این کشور مهاجرت می کنند و یا تعطیلات خود را در ایتالیا می گذرانند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.