همه چیز درباره وین مهد هنر و فرهنگ اتریش

همه چیز درباره وین مهد هنر و فرهنگ اتریش

شهر وین پایتخت کشور اتریش، یکی از پر بازدید ترین شهرهای اروپا است. این شهر شگفت انگیز بخش اعظمی از جذابیت و تاریخ غنی خود را مدیون قرار گرفتن در سواحل رودخانه دانوب است. این شهر زیبا برای قرنها دروازه بین غرب و شرق اروپا بوده و امروز یکی از مهمترین قطب های تجاری و فرهنگی اتریش است.

وین جذابیت‌های زیادی برای دیدن دارد. مجموعه های هنری برجسته، کاخ های درخشان، میراث موسیقی استثنایی که هنوز در سالن های کنسرت به گوش میرسد. وین با گرد هم آوری گنجینه ای عظیم از بناهای معماری تاریخی جذاب، موسیقیدانان، هنرمندان، شاعران و معماران مشهور، فرهنگی غنی، قهوه های بی همتا درجهان و کیک و شیرینی های بین المللی خود، خاطره ای ماندگار در ذهن شما ثبت می کند. و یکی از جذاب ترین مقاصد گردشگری اروپا و جهان است و با جذابیت های بی انتهای خود شما را شیفته شگفتی هایش خواهد کرد.

بنابراین در ادامه با ما همراه باشید تا با جاذبه های طبیعی وین، جاذبه های تفریحی، جاذبه های تاریخی و جاذبه های فرهنگی و هنری و همه چیز درباره وین آشنا شویم.

 

جاذبه های طبیعی وین

جزیره دانوب: این جزیره مکان محبوب برای پیاده روی و استراحت است و به راحتی از طریق تاکسی های آبی یا پل می توانید به آن دسترسی پیدا کنید. فعالیت هایی مثل دوچرخه سواری، قایقرانی، شنا از از فعالیت‌های محبوبی است که در اینجا می‌توان انجام داد.

پارک ملی: از جاذبه‌های طبیعی وین پارک ملی شهر است که علاوه بر لذت بردن از طبیعت آن میتوانید از قایقرانی لذت ببرید.

پارک دانوب: این پارک زیبا با داشتن برج دانوب ۲۵۰ متری و داشتن تعداد زیادی زمین بازی و مجسمه های هنرمندان محبوب بین‌المللی، مکانی جذاب برای تماشا، ورزش و استراحت در چمنزارهای آن است.

پارک دانوب

پارک دانوب

 

جاذبه های تفریحی وین

باغ وحش: یکی از قدیمی ترین و بهترین باغ وحش های اروپا است همچنین در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار دارد. از نادرترین پانداهای غول پیکر گرفته تا ببرهای سیبری، فیل‌ها و بسیاری از جانداران دیگر جهان در این باغ وحش هستند. در این باغ وحش بیش از ۷۰۰ گونه جانور وجود دارند که برای کودکان و خود شما می‌تواند جذاب باشد.

پارک تفریحی پراتر (Prater): پارک تفریحی با وسایل جذاب است در اینجا چیزی برای همه وجود دارد، از هیجان ریز و درشت در منطقه Wurstel، پارک قدیمی، ناهار خوری و رقص تا پارک با مضمون دایناسورها برای بچه ها. نکته برجسته برای گشت و گذار، سوار شدن به چرخ و فلک معروف وین، یک مکان دیدنی است که از سال 1896 مناظر زیبایی را از شهر را از بالای آن میتوان دید.

چرخ و فلک معروف وین

چرخ و فلک معروف وین

خیابان کَنتْنر (Kärntner Strasse): این خیابان یکی از بهترین مکان های خرید وین است. از فروشگاه‌های زنجیره‌ای بزرگ گرفته تا بوتیک های کوچک مد، تمام خیابان توسط مارک های معروف و غذاهای محبوب پر شده است.

خیابان کَنتْنر

خیابان کَنتْنر

کافه دمل (Demel): این کافه معروف از معروف ترین و تاریخی ترین شیرینی فروشی ها در وین است. برای داشتن خوشمزه ترین کیک وین باید از این مکان دیدن کنید. این مکان یکی از پرطرفدارترین کافه‌های شهر است.

جاذبه های تاریخی وین

کاخ سلطنتی هافبورگ: به عنوان کاخ شاهنشاهی و برای زمان های طولانی نیز به عنوان صندلی قدرتمند حاکمان خدمت می کرد. امروز محل کار و سکونت رئیس جمهور اتریش است. این کاخ زیبا شامل کافه های پر جنب و جوش، رستوران های مجلل، پارک های سرسبز و مدرسه معروف سوارکاری اسپانیایی است. قدیمی ترین بخش کاخ به قرن ۱۳ باز می گردد و انواع معماری مثل گوتیک، رنسانس، باروک در آن دیده می شود. این مجموعه وسیعی ۱۸ گروه ساختمان و ۲۶۰۰ اتاق دارد.

کلیسای جامع سنت استفان: نه تنها یک اثر تاریخی باشکوه بلکه نمادی از کشور اتریش است. این مکان یکی از محبوب ترین نقاط دیدنی وین است. با طی کردن حدود ۳۴۳ پله می توانید بلندترین نقطه از بنا رسیده و منظره شهر را تماشا کنید. بسیاری از رویدادهای موسیقی در این مکان برگزار می‌شود. این کلیسای تاریخی که بیش از ۷۰۰ سال پیش باز می گردد جذابیت‌های زیادی برای دیدن دارد از منجیق قرن چهاردهم گرفته تا گنجینه کلیسا که آثار باستان کلیسا را در خود دارد.

کاخ شونبرون (Schönbrunn): این کاخ شگفت انگیز قرن هجدهم نه تنها به خاطر معماری باشکوه بلکه به دلیل پارک زیبا و شگفت انگیز آن ارزش دیدن دارد. این جاذبه توریستی زیبای باروکی با بیش از 1441 اتاق از میراث جهانی یونسکو است. پارک این کاخ به سبک باروک و بسیار مجلل است و دارای چشمه ها و مجسمه های زیبا است. داخل کاخ تزییینات گرانبهای قرن هجدهم و همچنین سبک زندگی سلطنتی را می توانید ببینید.

کاخ شونبرون

کاخ شونبرون

گالری کاخ بلودر: کاخ بسیار باشکوه و پر زرق و برق است از نکات برجسته می توان به تالار طبقه همکف با مجسمه ها و راهروی تشریفاتی و نقوش گچبری اشاره کرد. تالار مرمر با سالن ۲ طبقه با مجسمه ها و نقاشی های دیواری سقف خیره کننده است. این کاخ شامل دو کاخ تزیین شده با معماری باروک است. و.بزرگترین مجموعه هنری در اتریش را به نمایش می‌گذارد و هنرهایی از وینسنت ونگوگ، کلود مونه و بسیاری از هنرمندان مشهور را در آن می توان دید.

تالار شهر (Rathaus): تالار شهر وین یک ساختمان با معماری چشمگیر است که به عنوان مرکز اداری این شهر فعالیت می کند. علاوه بر معماری زیبا در این مکان کنسرت موسیقی نیز اجرا می شود. اتاق سنا و اتاق پذیرایی شهردار بسیار دیدنی هستند. برج ۹۸ متری آن از زیباترین بخش این بنا است.

کلیسای سنت پیتر: کلیسای سنت پیتر یکی از قدیمی ترین کلیساهای وین و قدیمی ترین مکان عبادت این شهر است. این کلیسا با معماری و نقاشی ها و مجسمه های تاریخی و بهره‌گیری از زیبایی‌های معماری شکوهمند باروک یکی از بهترین مکان های دیدنی در وین است.

ساختمان خانه هاندرتواسر: این بلوک آپارتمانی با ظاهر عجیب و جذاب خود بسیار ارزش دیدن دارد. جدایی از به تصویر کشیدن یک نمای رنگارنگ از بیرون ساختمان، آپارتمان بیش از ۲۰۰ درخت در پشت بام دارد و محل سکونت شاعران و نویسندگان بسیاری بوده است.

ساختمان خانه هاندرتواسر:

ساختمان خانه هاندرتواسر

جاذبه های فرهنگی و هنری وین

خانه اپرای وین: یعنی یکی از بهترین خانه های اپرا در جهان است. اینجا میزبان بسیاری از آهنگسازان و نوازندگان و رقصندگان برجسته جهانی است. علاوه بر تماشای جاذبه های دیدنی معماری می توانید از اجرای موسیقی نیز به لذت ببرید.

موزه تاریخ هنر (kunsthistorisches): در این موزه مجموعه های هنری فوق العاده خانواده سلطنتی را می بینید. نقاشی های جهانی پیتر بروژل، رافائل بلینی کارادیو در این موزه قرار دارد. این موزه یکی از دیدنی ترین نقاط گردشگری وین و موزه تاریخ هنر شهر است.

موزه تاریخ هنر وین

موزه تاریخ هنر وین

موزه تاریخ طبیعی: یکی از جذاب ترین موزه های شهر وین است و میتوانید از ۳۹ ساله نمایشگاه آن بازدید کنید. معروفترین سالن دایناسور و بزرگترین نمایشگاه شهاب سنگ های جهان در آن وجود دارد. از نادرترین گنجینه‌های آن یک تابلوی سفال است که به ۲۸ هزار سال قبل از میلاد می‌رسد.

کتابخانه ملی اتریش: این کتاب خانه یکی از اماکن توریستی وین است که بزرگترین کتابخانه در کل اروپا به حساب می آید. معماری و تزئینات باشکوه آن مربوط به معماری باروک است و بیش از ۲۰۰ هزار جلد کتاب در آن قرار دارد. این مکان که مزین به نقاشی های دیواری و جذابیت های دیدنی بسیاری است از جذاب ترین جاذبه های فرهنگی شهر است.

کتابخانه ملی اتریش

کتابخانه ملی اتریش

سخن آخر:

شهر وین پایتخت فرهنگ و هنر اتریش و یکی از شگفت انگیزترین نقاط گردشگری اروپا است. از انجا که دیدنی های این شهر بی شمار است انتخاب بهترین تور وین، امکان بازدید از جذاب ترین جاذبه های این شهر را می دهد. هلدینگ بلوتریپ ارائه دهنده بهترین و باکیفیت ترین تور اروپا در کنار شماست تا با ارائه تور ارزان وین، سفری عالی و در عین حال با کمترین هزینه را برای شما فراهم کند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.