موقعیت جغرافیایی و مساحت کشور اسپانیا

موقعیت جغرافیایی و مساحت کشور اسپانیا

سواحل مدیترانه ای اسپانیا برای تعطیلات آخر هفته بی نظیر است! وقتی به جغرافیای اسپانیا دقت می کنید، صدای زیبای پایکوبی ساکنان محلی در ذهن شما یادآوری می شود. فرض کنید زمانی را برای استراحت در ال کامینو اختصاص داده اید و حالا قرار است در کلیسای جامع سانتیاگو د کامپوستلا دعا کنید.

همه اینها تنها بخشی از فضای خارق العاده اسپانیا محسوب می شود. فرهنگ غنی مردم این کشور و طبیعت شگفت انگیزی که دارد به نوبه خود اثرگذار ترین بخش های آن محسوب می شود.

 

نگاهی به جغرافیای اسپانیا

اسپانیا کشوری مستقل است و در لیست اتحادیه اروپا قرار گرفته است. از سوی دیگر اگر به جغرافیای اسپانیا دقت کنید، در شبه جزیره ایبری در بخش جنوب غربی اروپا قرار دارد. اسپانیا با سرزمین اصلی خود از سمت جنوب و شرق با دریای مدیترانه همسایه است و از سمت شمال و شمال شرق نیز با فرانسه مرز مشترک دارد.

این کشور زیبا از بخش غرب و شمال غرب با پرتغال همسایه است و همینطور با اقیانوس اطلس هم مرز است.

مساحت اسپانیا در حدود 505993 کیلومتر مربع ارزیابی شده است و رتبه 52 در دنیا را کسب کرده و پنجمین کشور بزرگ در اروپا محسوب می شود.

حتما در مورد جزایر قناری بسیار شنیده اید، این جزایر در سواحل آفریقای اقیانوس اطلس دارد و متعلق به این کشور است. وضعیت آب و هوایی در بخش شمال معتدل است. بخش های مرکزی و جنوبی و شرقی آن نیز دارای آب و هوای مدیترانه ای است.

جزایر قناری اسپانیا

جزایر قناری اسپانیا

 

نظر آب و هوای کشور اسپانیا

بخش شمال، دارای آب و هوای معتدل است. به بخش های مرکزی و جنوبی و شرقی که نزدیک می شویم، وضعیت آب و هوایی مدیترانه ای است. این کشور در بخش شمال و شمال غربی پر باران است. بخش جنوب شرقی کشور دارای تابستان های داغ و زمستان های سرد است. وضعیت آب و هوایی به طور کلی در مناطق کوهپایه ای سرد و کوهستانی است و قسمت شمال غرب اغلب تابستان های خنکی دارد.

شهر مادرید زمستان های ملایمی دارد اما تابستان آن بسیار طاقت فرسا و گرم است. دمای هوا در این شهر به ندرت صفر می شود اما گاه گرما به 40 درجه می رسد.

شهر مادرید

شهر مادرید

تقسیمات کشوری

اسپانیا 17 بخش خودمختار دارد و شامل دو شهر خودمختار نیز می شود. هر دو گروه بالاترین درجه تقسیمات کشوری محسوب می شوند. از سمت دیگر اسپانیا به 50 استان نیز تقسیم می شود و هر یک خود شامل چندین استان هستند. هر استان نیز تعدادی شهرستان دارد.

 

زمین های کشاورزی

زمین های کشاورزی بخش قابل توجه اسپانیا هستند. بهره برداری از این زمین ها به دو روش کلی صورت می گیرد. زمین هایی که به کشت بدون آبیاری تکیه کرده اند. برای این زمین ها به طور کلی بارندگی به عنوان منبع آب استفاده می شود و 85 درصد از کل زمین زیر کشت هستند. در صورتی که مناطق حاصلخیز تر مدنظر باشد از کشت با آبیاری استفاده می شود و قابلیت گسترش دارد. در این کشور محصولات زمستانی متنوعی تولید می شود. زمین های کشاورزی به واسطه آبیاری تنها 17 درصد از کل زمین ها را تشکیل می دهند.

زمین کشاورزی اسپانیا

زمین کشاورزی اسپانیا

به جغرافیای اسپانیا که دقت شود، مشخص است که با یک کشور چند زبانه روبرو هستیم. در واقع طبق قوانین این کشور و حقوق انسانی، رسوم و زبان هر گروه مورد احترام قرار می گیرد. زبان رسمی در این کشور زبان اسپانیایی است و هر اسپانیایی تلاش می کند که این زبان را به خوبی یاد بگیرد. اما یک سری زبان های دیگر مانند زبان باسکی، زبان کاتالان، والنسیا، زبان گالیسی و لهجه های محلی نیز وجود دارد که بخشی از زبان رسمی این کشور را شامل می شود.

 

دین و مذهب اسپانیا

مسیحیت کاتولیک به مدت طولانی دین اصلی در این کشور محسوب شده است. مذهب کاتولیک به طور رسمی آموزش داده می شود. 71 درصد از مردم این کشور مسیحی کاتولیک هستند و 24 درصد از مردم نیز بی دین هستند. سایر مذاهب نیز وجود دارد.

معماری در این کشور در سبک های مختلف و مربوط به دوره های جغرافیایی و تاریخی متفاوتی دیده می شود و البته که سطح معماری نیز گسترش زیادی داشته و بر روی بافت جغرافیای اسپانیا تاثیر گذاشته است.

 

اگر علاقه مند به سفر به این کشور زیبا هستید، برای مشاهده قیمت تور اسپانیا کلیک کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.